1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590810 inlägg · 6217 ämnen

DIF - Timrå IK 2010-10-05

« · 1286155 · » Till forumet

Sv: DIF - Timrå IK 2010-10-05
MorganaLefaey:

Det är en jävla skillnad på att tro och hävda att vissa domare är mer nitiska än andra och att påstå att vissa domare redan när matchen börjar har bestämt att motståndarna ska vinna.

Först hockeyexperter och sedan DN, du har svårt att hålla dig till ämnet må jag säga. Men det blir väl så när argumenten tryter.

Och när argumenten helt sonika tar slut då ikläder man sig skyndsamt martyrens offerroll, smidigt.
Kommentera

jaja.. det var inte tänkt att vi skulle vinna den här matchen ändå.
Kommentera

Som sagt...kyla is the shit.
Kommentera

Röymark sliter och sliter men får ingenting uträttat. Har vi inte nåt alternativ?
Kommentera

Timrå Icon:

Kom igen nu! Du kan väl inte ha missat den fantastiska musikaliska eran kring 1990. Eller var du inte ens född då? : )
Kommentera

John K: Efter 4-2 gav vi tydligen upp. Känns ju lite onödigt, två mål på 10 minuter känns ju inte helt omöjligt.
Kommentera

Bragd-Birger: Nu är det definitivt kört. Shit!
Kommentera

DJ Hemp: Men vad i hela friden är acid jazz??
Kommentera

dömmer han korrekt nu ska det inte stå nåt på tavlan
Kommentera

Som helhet så gör vi faktiskt en helt ok bortamatch så här långt, där vi är minst lika bra som DIF. Däremot har de haft flyt och inte vi. Inte så mycket att säga om, då såna matcher alltid sker under en säsong.

Riktigt dåligt dock om Åke är allvarligt skadad. Men riktigt bra att Corso ser så bra ut.

Printz, vilken pajas!
Kommentera

Corso spearad i ansiktet. Men det räknas inte, det gick ju bra, inte som stackars Widing som både dog och återuppstod när han stångades med Jokela

Redigerad kommentar

Kommentera

Hoppas det blir dubbelutvisning nu då
Kommentera

Olle: Ja, Corso ser riktigt bra ut. Däremot Hynning känns ju...småbeige.

Soloåkningar är inte the shit. Lite synd att Timrå inte kunde hålla sig kalla. Å andra sidan har man rätt att inte vara på topp jämt.
Kommentera

Jaha, då blev det jävel av den här kvällen då. Lejonen torskade med tio poäng och nu är Timrå IK på väg att förlora. Nu ser jag dessvärre inte matchen men inte får jag känslan att det går att hämta upp 2-4 så där i brådrasket. Nu tröstar man sig med acid jazz music.

Ser desto mer fram emot lördagens Gävle-resa. En kultklassiker redan på förhand : )
Kommentera

pefr: Japp. De vill att klockan ska gå nu när de leder....
Kommentera

Simmalugnt: Nu orkar jag faktiskt inte direkt söka efter det. Men att det påpekats att specifika domare hatar er kan jag nog direkt säga att det lär finnas multum med sådana inlägg. Om det finns inlägg där det visas statistik på hur de motarbetar er har jag faktiskt ingen aning.

Men vi säger väl så att ni aldrig har påpekat att vissa domare är mer nitiska mot er. För det står säkert inget heller om att DN har något emot er någonstans.

Jag bugar och bockar och drar mig tillbaka med detta. Jag tolkade väl ditt inlägg felaktigt och jag har fel i allt.
Kommentera

Fast nu måste de ha tappat bort pipan. Sjukt lång spelsekvens nu med säkert 20 möjliga "förstaperiodsutvisningar" åt båda hållen.
Kommentera

Bragd-Birger: Bara för att de råkar slå soplunda hemma så tycker de att det börjar lukta guld där uppe. Men då har de stackarna missbedömt Challe-effekten
Kommentera

Bragd-Birger: Lite oväntat ändå så tycker jag Corso är klart bästa spelare på isen. Vem kunde ana att han skulle spela så här i sin första match? Ganska starkt att trampa igenom ett helt djurgårdsförsvar, två gånger om.
Kommentera

Det är inte kört ännu,kom igen nu vi är timrå och vi ger aldrig upp....
Kommentera

MorganaLefaey: Ja, jättebra. Hej då!
Kommentera

Vilka jävla lägen vi skapar!
Kommentera

Fy faan ta bort dom där djurgårdana som sitter och komenterar på SR
Kommentera

MorganaLefaey:

Visa mig gärna inlägg där det skrivs om hur en specifik domare hatar Timrå och systematiskt gör allt för att få oss att förlora och gärna också diskussioner där vi lägger fram statistik på detta för att underbygga våra teser, gör det så ska jag gladeligen erkänna mig överbevisad.

Vad har experter i tv-rutan med klagomål på domare att göra?

Jaja du behöver inte lägga upp hela ditt cv, du läste i vilket fall som helst mitt inlägg som fan läser bibeln.
Kommentera

Lander förtjänade att måla där
Kommentera

Nu får Lander börja gasa på lite.

Detta är inte slut än.
Kommentera

Bragd-Birger: Nu är det nog kört.
Kommentera

Rätt hyfsat bortafacit ändå, även om vi skulle förlora den här matchen....
Kommentera

Bragd-Birger: Nu får du skärpa dig Birger. Jag var väl in här förra omgången också och skrev när några ville ha en utomståendes åsikt om tackling och utvisning eller vad det nu var.

Brukar inte hoppa in här och trolla utan brukar försöka föra mig på ett trevligt sätt. Sen att man ibland får för sig att lägga en kommentar på något man finner är roligt hör väl till. Det brukar jag se ganska många från er sida göra hos oss också.

Man kan faktiskt föra sig och snacka även om man håller på olika lag.
Kommentera

Ah, one of those days.
Kommentera

Jobbigt!
Kommentera

Nu är det dags att köra!
Kommentera

Modo-Frölunda 5-0 nu. "Succé" för Nubbens lag. Ha, ha.
Kommentera

Jävla tragik.
Kommentera

jaja.... Det var det
Kommentera

MorganaLefaey: Vad menar du? Vilken annan domare än kuben (och möjligtvis Vinnerborg medan han fortfarande dömde) brukar bannas här?
Kommentera

MorganaLefaey: Hm...Modo leder, Timrå ligger undan. Oväntat att en modolid vill komma in och 'diskutera' då. Damp?
Kommentera

Lite tveksamt av Pitkämäki där. Den där hade han lätt hunnit ut på.
Kommentera

Kattgubben: Nu är det grinigt, spela hockey i stället!
Kommentera

Ambroo: Som vanligt så måste du börja med pajkastning direkt.

Behöver väl inte skriva mer än att om du läser igen så ser du att jag skrev att jag inte kan göra om det är obefogat eller ej.
Kommentera

John K: Beats me.... vansinnigt onödigt, Gabbe
Kommentera

Simmalugnt: Jo för det har man inte sett er göra om andra domare och så kallade experter i tv-rutan?

Alltså faller ditt försök till ironi även där.

Sen så tror jag min läsförståelse är tillräckligt bra för att klassas som över medel. I alla fall enligt högskoleprovet och de utbildningar jag läst på högskolan. Men du har säkert någon dold kraft som kan avgöra det efter en kommentar.
Kommentera

Kattgubben: Varför dra på sig utvisning?
Kommentera

Olle: Ja, det är vansinnigt onödigt. Nu vet vi ju inte exakt vad som hände iofs.
Kommentera

Olle: Dörren var nog bara grädden på moset
Kommentera

pefr: Bra PP där, synd att det inte resulterade.
Kommentera

pefr: "Det där kommer han aldrig göra om.. det kan jag säga dej"
Kommentera

Kattgubben: Det förtjänar han, snackar man ut sig när man spelar i förstalinan och vi dessutom är kort på folk, då är man inte schysst mot sina lagkompisar. Är det det däremot båsdörren han åker ut på, då är det kubens fel.
Kommentera

Kattgubben: Vad sa han? Jag var och fyllde på kaffet och hörde varken frågan eller svaret
Kommentera

Riktigt bra match av Timrå hittils faktiskt, konstig bedömning av Kuben åt båda håll, men hur han missade situationen med Corso är obegriplig, lika obegriplig som den Widing åkte på.

Måste säga att BS ser riktigt vass ut.

Detta vinner vi SD
Kommentera

« · 1286155 · »