John K: Det enda som ser oroväckande ut är att DIF verkar ha bestämt sig för att slänga mycket skit från blå samtidigt som jag tycker att Åkerlund ser lika flängig ut som vanligt.
En annan har ju missat dom tre senaste matcherna, vilket innebär att detta är den första bortamatchen jag bevittnar sen förra säsongen. Det är, hm...viss skillnad. Snacket om att lira lika borta som hemma är inte bara just snack. Underbart att se! Och vilket päpä! Det var så att tårarna trillade sådär smålandskt efter kinderna.
Riktigt kul att se, och jävligt spännande att följa den här säsongen. Så här många pusselbitar på plats var det länge sen man såg.
Att säga att Corso kan ha andra problem uteöver benet ex psykiska är ju rent B-shit och att han vill ifrån laget. killen verka ju underbart nöjd i intervjun över att få lira hockey igen.
Sedan har jag inbillat mig att Corso är en mycket bättre tillgång i detta lag som går bra från start och med fler spelare som lyfter laget, han slipper ta all press ifrån laget och han kan lira som han vill.
hovhas: Hirschovits verkar ska spela pucken ända in i målet vissa gånger, några drömmål lär vi säkert få se men det är tur att han producerar, rent generellt, än så länge.
PP:t var ju hur bra som helst. Lite tur var det dock att Pärssinen tappade kontrollen över pucken en bråkdel av en sekund för annars hade nog inte passet till Picka kommit just då.
Inte mycket att göra på den styrningen men jag tycker verkligen inte att Åkerlund har börjat sin säsong stabilt. Det blir nog Juha i några matcher framöver nu.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen