lungan: Att jämföra Johan Ryno, född 1986, med Riku Hahl - en rutinerad finsk landslagsman, plus att han har spelat NHL-hockey kanske rimmar lite illa. Vi får nog vara nöjda om Ryno tar en plats som det känns. När vi ändå håller på; Nej, Laine kommer att få väldigt svårt att ersätta Timo Pärssinen. Det är samma sak där som med Hahl, jämförelsen är både halt och lytt samtidigt. Hade du dock sagt att en spelare som t.ex Fredrik Warg kunde axla Riku Hahls roll som center i förstafemman hade jag inte protesterat. Han har kanske inte samma klass som Riku, men hans kunskaper som center och tekare är tillräckligt goda för att bära det ansvaret. Johan Ryno är dessutom ingen center. Sedan tacklas han alldeles för lite, trots sin storlek.
Jag förstår att du vill se möjligheter istället för problem och att spelare ska växa med ansvar, det är inte det jag kommenterar. Jag tillhör dock den luttrade skaran av supportrar. Visst är det aptrist att vi har en sån otur med skador. Dessutom att de drabbar helt fel spelare. De spelare som skulle bära laget offensivt har gått sönder, en efter en. Samtidigt så är det såhär ibland. Det går jättefint och jättebra, tills... oops! Sen så var det igång. Kugghjulsprincipen är igång. Den ena skadan avlöser den andra, och allt som såg så bra ut faller pladask. Denna fars med skador är mitt i all bedrövelse ordentligt härdande. Hur man tar sånt här kommer fler och fler att lära sig efter den här säsongen.
Dessutom verkar ju spelarna inte ha någon moral i kroppen om jag är sjukskriven så fårm jag bara 80% av min lön varför ska de få 100% och varför kan de inte självmant gå ner i lön?????
EGOSITER är vad hockey spelare är, spelar man bara för pengar...
Kul om våra spelare äventyrar våran ekonomi och vi får degradera pga ekonomiska skäll snacka om att de skulle vara pricken över i:t för denna säsong
UPP som en Sol ner som en fucking jävla pannkaka....
Tror man kollar på ett humor pogram när man läser om timrås skador.
lungan: Ja är väll bara att verkligen lyfta upp RYNO och få honom kvar så kan han bli en bra ersättare för Hahl och Kör laine på som han gör så har vi en bra ersättare för Pärssinen oxå plus att pärssinen är faktiskt snart tillbaka samt nyllet och då har vi bara carlsson och hahl skadade sedan kommer carlsson tillbaka och vi har bara Hahl kvar.
Jag tror faktsikt elitserie lagen kört extra hårt mot oss i år för att vi hade en sådan start som vi hade och ju mer vi faller i tabellen ju mer kommer vi ha hela och friska spelare..
Jag ser fram emot en säker 8:de plats sedan en kvartsfinal som kan gå hur som hest beroende på vilken form vårat favvo lag är i
Lemmy: Man är väl så illa tvungen till att bidra fastän man är luttrad som f-n vid det här laget. man vill ju tro att det vänder ikväll men jag vet inte så noga faktiskt :(
Men det är ju som livet i stort känns det som. Har ju missflyt med tamefan allting nuförtiden.
Inte en cent vinner man på spel, kärleken havererar och Timrå går på knäna efter stort manfall av spelare.
Vi hade ju för fan byggt klart pusslet (nästan) fattas ju bara liten bit här och var (ni vet ett sådant där gigantiskt djävulskap på typ 10.000 bitar eller nåt) och så kommer ungjävlarna och river ihop hela ens emotionella värld. Man kan faktiskt bli grinfärdig för mindre.
Snoken är sopm en tappad kran och man känner sig som allmänt matt. Vad händer härnäst? Skall detta ta en ände i förskräckelse?
Dessvärre lutar det nog åt det.
Ge oss stolpe in nu då för fn och mig ett skäl till att imundiga alkohol!
Ge mig en öl så skall ni se jag vaknar till, ge mig en öl så finns det inga gränser kvar...
Murphys lag: Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.
Murphys första lag: Ingenting är lika lätt som det ser ut.
Murphys andra lag: Allting tar längre tid än du tror.
Murphys tredje lag: I all vetenskap kommer allt som kan gå snett att gå snett.
Murphys fjärde lag: Om möjligheten finns att flera saker kan gå snett, kommer den som orsakar mest skada att faktiskt att gå snett.
Murphys femte lag: Om någonting absolut inte kan gå snett, gör den det ändå.
Murphys sjätte lag: Om du upptäcker att något kan gå snett på fyra olika sätt och vidtar åtgärder för att förebygga dessa, kommer ett femte sätt som du fullständigt oförberedd på omedelbart att dyka upp.
Murphys sjunde lag: Om du låter allt gå sin gilla gång, kommer det att gå från dåligt till sämre.
Murphys åttonde lag: Om allting ser ut att gå bra har du uppenbarligen missat nåt.
Murphys nionde lag: Naturen står alltid på det glömda misstagets sida.
Murphys elfte lag: Det är omöjligt att göra något idiotsäkert eftersom idioter är så genialiska
Lemmy: Till det positiva tänkandet så kunde vi ju legat där djurgården ligger i tabellen då hade vi kännt oss som i fjol det gör vi inte iallafall.. Mer speltid för A. Larsson,, är positivt då får vi chans att se hur han står sig!
Och Wennerberg har ju haft världens längsta försäsongsträning så han brde ju vara spelsugen så det räcker. Han brukar ju spela rejält fysiskt så jag hoppas han inte åker på utvisningar stup i ett bara..
Positivt också för Ernie för med Warg borta blir nog Regin förstacenter o Bagarn leder andra o han har ju också blivit allt bättre så det här ser nästan bra ut!
Ann: Nej, precis. Det är nu man vill se positiva inlägg annars deppar man ju ihop...=). Sprida positiv energi, det kan hjälpa oss långt. Kom igen nu Timrå!! Både hockeyspelare och supportrar!
Yellowcard: Det är säkert Hovet som gäller, men har ingen pejl på vilken sektin. Missade tyvärr biljett försäljningen här vid Globen med 5 minuter, annars hade jag kunnat berätta...
Jag förstår att du vill se möjligheter istället för problem och att spelare ska växa med ansvar, det är inte det jag kommenterar. Jag tillhör dock den luttrade skaran av supportrar. Visst är det aptrist att vi har en sån otur med skador. Dessutom att de drabbar helt fel spelare. De spelare som skulle bära laget offensivt har gått sönder, en efter en. Samtidigt så är det såhär ibland. Det går jättefint och jättebra, tills... oops! Sen så var det igång. Kugghjulsprincipen är igång. Den ena skadan avlöser den andra, och allt som såg så bra ut faller pladask. Denna fars med skador är mitt i all bedrövelse ordentligt härdande. Hur man tar sånt här kommer fler och fler att lära sig efter den här säsongen.
Det är lärorikt att vara TIKare!