1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588771 inlägg · 6216 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2006-12-19

« · 803485 · » Till forumet

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-12-19
Det är bara ett som gäller nu, skrapa ihop ca:14 poäng på 23 matcher för att undvika kvalserien. Fast själv är jag tamefan skeptisk till att man tar en enda poäng till. Drömmen vore ändå, att på nått väldigt konstigt sätt få ihop en sådär 22-23 poäng till och komma till slutspel. Väl i slutspel får man tillbaka alla spelare hel och få mosa ner Modo i leran.
Kommentera

Redhat: ja, med en sisådär 8-1 eller mer.
Kommentera

r8n:

Nyss hemkommen från Globen arena.

Ja sparka hela laget förutom en kille och de är RYNO han visa vilja alla andra va urusla hemskt att se
Kommentera

lungan: Jag säger bara en sak, inte åker jag med till Rögle i alla fall.
Kommentera

Redhat: Kanske vi får uppleva dans på isen i Leksand igen, eller 5-0 i Västerås..
Kommentera

Redhat: 1 poäng i snitt per match känns inte så lätt just nu. Vi får nog glöma slutspel.
Kommentera

Redhat:

Ne inte jag heller det jag tycker är hemskt är att de skadade spelarna kan påverka våran ekonomi så mycket har de ingen skam eller moral i kroppen fine vi har skador och har en tung period men att de skulle påverka ekonomin tycker jag verker otroligt oroande
Kommentera

Röda Tallen: Det som är fantastiskt är att många lag ännu inte gått om oss.

Vi är fortfarande topp 4 trots den senaste tidens misär.
Vi måste nån gång resa oss, för inte kan väl starten bara vara flyt och tillfälligheter?
Kommentera

lungan: problemet är nog att spelarna ser nog först efter sitt eget intresse en klubbens
Kommentera

uhahl: Vem gör inte det egentligen ?

Om du skulle ha inskrivet i ditt avtal att du får full lön även om du är sjuk .. inte skulle väl du tänka att du ska vara snäll med din arbetsgivare och sänka din lön om du nu blev sjuk?
Kommentera

actionleif: Kanske var det just så, flyt och tillfälligheter. Man börjar ju tvivla iaf.

Helt klart har vi redan förbrukat hela vårt flyt konto. Det är slut.
Kommentera

actionleif: nä men nu är det så att skulle jag bli sjuk eller dyligt så får jag inte lön hur länge som helst från min arbetsgivare.
Kommentera

Redhat:

Nä vi får nog vara realistiska och ställa in oss på att den här säsongen är körd nu. Tråkigt att det skulle bli så fel när allt började så bra. Enda målet nu är att undvika kvalserien och börja om nästa år med förhoppningsvis ett hyfsat lag samt en god ekonomi.
Kommentera

uhahl: Ja men vad är de för spelare jag bryr mig om mitt jobb oxå skulle de gå i KK skulle jag inte han ngt jobb
Kommentera

actionleif: Får man bjuda på en cipramil? Mitt lager är välfyllt efter BIF's senaste möten med KS-spöket....
Kommentera

Sune: Ja, den här tunga perioden lär sätta sina spår ordentligt. Det är ungefär nu man ska ta fram kalven ur garderoben och börja offra till högre makter som tack för de poäng vi skrapat in.

Näe, fy fan. Känns tråkigt som fan. Men man kan ju bara hålla tummarna och hoppas att det börjar vända så smått efter nyår. För det kan inte hålla på så här, då hamnar vi långt långt ner i serien.

Nya tag på torsdag! Kämpa Timrå!
Kommentera

JanT: Ja tack jättegärna! Jag har fått huvudvärk :(
Kommentera

Kerstin_k:

Ja tänk om skadorna hade kommit i början av säsongen....då hade vi legat tvärsist och totalt avsågade...
Kommentera

lungan: håller med och vah fan alla spelare kan vell dra ner på lönen som är skdade för lagets bästa eller är dom bara där för pengarna?
Kommentera

Sune: Det är inte hela världen om vi skulle åka ur heller. Vi får ju spela härliga Derbyn igen + att vi får återuppliva klassikermöterna med Björklöven.
Synd bara att Boden, Piteå och Kiruna inte är med. Annars skulle det kunna bli många nostalgi matcher nästa säong.
Piteå kanske har chans att gå upp iaf.
Kommentera

Röda Tallen: Men lägg ner nu!
Kommentera

Röda Tallen:

Ja möterna med löven var ju verkligen roliga på den tiden...hmmm....
Kommentera

Jag är så frustrerad börjar nån prata TIMRÅ med mig blir jag förbannad och arg bara för att jag tycker att detta inte är sant, är jag ensam om att känna så här?
Kommentera

ernie eagle: håll dig till Lakerdome
Kommentera

lungan:

Det kan man ju säga ja..
Kommentera

lungan: Det är du nog inte.

Det är ganska jobbigt och frustrerande när folk som kommer in på jobbet och som inte har sådär jättekoll ska prata hockey med mig bara för att de vet att jag är involverad..

"Får de några nya spelare"
"hur ska de ta sig ur det här då?"
"Hur går det på matchen ikväll då?"

alltid samma frågor .. vecka ut vecka in..
Kommentera

uhahl: Skall göra det! Drar ur kontaktsladden nu!

Bzzzzzzz........

THE TIME IS OUT!

Adjö.
Kommentera

Nu är det bara att ta nya tag, Hv kan bli en svår nöt men snart kommer väl nån fler spelare med men bcksidan har jag tjatat om vem vet? kanske kommer det nån. Kommer Hahl och Carlsson? så blir det bonus, varför vart Robban borta så länge? var det nåt som gick snett?
Kommentera

Sune: Mycket märkligt att spelarna inte kan prestera bättre efter uppehållet. Dags att ledningen börjar ställa lite krav på alla inblandade. Det är dags att inse att Jonte inte är nån playmaker utan han ska skapa ytor med frejdig skridskoåkning och checking samt vara betydligt mer intensiv framför allt framför mål.

Tyvärr så har vi max fyra ES-mässiga backar just nu och det räcker inte, det har väl ändå visat sig mer än tydligt. Backspelet i egen zon brister nåt fruktansvärt. Mv-sidan är ju svag när Backke inte är på topp eller sjuk.

Inga pengar finns enl Nubben i aftonbladet, vilket än en gång bevisar att vi inte har de ekonomiska musklerna att tillhöra topp 4.

Enda räddningen som jag ser det är att företagen i regionen skjuter till mer pengar men det är väl inte direkt troligt. Så nu får blåställen åka på och de backar vi har måste spela på toppen av sin förmåga i EGEN ZON.
Kommentera

Nej under torsdagens drabbning kommer ni bara få höra Radiohead, The Cure, Tom Waits och hårdrock i högtalarna. Det ska vara roligt att gå på hockey.
Kommentera

actionleif: det är så jävla drygt typ alla brynäsare jag bor med här i Gävle är så dryga

dom ser bara resultatet framför sig typ dan efter ja hur gick det för timrå då? asså jag blir så jävla arg dom har noll kolla dom bara tittar på resultatet sen är dom så jävla kaxiga när dom vinner över oss då kan dom leva på det i typ sju - åtta veckor alltså ge er jävla brynäsare (hoppas det är nån brynäsare som läser detta och börjar fatta)
Kommentera

Teamreux: Man får nog räkna med topp 6 lag nu Modo och Brynäs är nu jättar med nya arenor
Kommentera

timrå_ik:Drick ett glas O´Boy o gå o lägg dej nu.
Kommentera

TD: synd att inte vi kan fixa ny arena ni ser ju MoDo och brynäs kommer få inn jätte mycket pengar dom går på jätte plus och dom får en flått arena synd att inte timrå har pengar eller sponsorer till det ... en plus sak är iaf att det är jävla skön stämmmning i timrå EO:N ARENA
Kommentera

timrå_ik: Prognosen säger att Modo nästan dubblar sin omsättningen till 110 miljoner, mycket kommer från fler sponsorer och publiken ökar med 2500 pers per match. Brynas går säkert över 100 miljoner också med dett snitt på över 7000/match.
Kommentera

Teamreux: Har tänkt samma som Du..FÖRETAG nåt större.. med någon anknytning till s-vall/Timrå är nog enda hoppet för att få till en ekonimisk möjlighet till backförstärkning i första hand.

Vore tråkigt inte bara för oss engagerade tikare utan för hela regionen om vi återigen skulle hamna 9 el. 10:a Ekonomiskt naturligtvis o mediamässigt om vi stod utanför slutspelet i mars när det då dar ihop sig!
Kommentera

TD: Jo det är ju sant. Sen kan jag inte låta bli att tycka att det luktar snyfthistoria om Nubbens uttalande, om det är sant d v s, att pengarna är slut. Jag menar vad var tanken med Machulda ex vis? varför prata om Tenkrat och när man missade honom så blev det Machulda och Laine....
Luktar lite panikvärvning.... sen väck med Machulda..... låna in Ryno och sen inga pengar kvar...

Det flyt vi hade i början, för många av vinsterna skrevs till 2-1, är nu borta.

Vi möter lag som är mer intensiva, aggresiva, det som borde vara Timrås styrka.... Var är inställningen, revanschlustan??

Nu jävlar får Kenta & Micke se till att det blir lite jävlar anamma, energi, fart ja helt enkelt en förbättring av spelet över hela banan. Man får fjolåret på näthinnan ni vet med Ström & Gahn, CJ i laget. För just nu är Timrå nästan sämre än ifjol, TYVÄRRRRRR!!!!!

Vikegård - såga hela laget i nån tidning och häng upp löpsedeln i omklädningsrummet som en påminnelse.

KOM IGEN NU TIMRÅ!!
BESVIKEN MEN INTE UPPGIVEN............., ÄN!!!!!!
Kommentera

TD: Inget gick snett utom disken i ryggen..nej det är normalt med en längre vila o rehabilitering när man varit inne o skurit i en disk i ländryggen
vad jag vet så konditionstränar Robban på cykel osv. men för att tåla dom smällar o vridningar som blir under intesivt hockeyspel så behövs
en längre läkningstid så det är normalt att inte räkna med honom på en tid.

Men man måste säga när det gäller Robbans lagmoral så tror jag den (om han inte tillhört de skadade).. hade motverkat den mentala kollaps som Kenta nu talar om att laget visar upp..hans kämpatag på isen i med o motgång genom åren har verkligen varit en fröjd att se för oss supportrar.
Kommentera

Hade inte ens koll på att det var match idag. 6-1 mot DIF ? räddas det som räddas kan och undvik kvalserien. Dagens Timrå är det sämsta som skådats sen vi gick upp 00.
Kommentera

Teamreux: den här skulle ha vart ngt
Kommentera

htikare: en nya arena det är det som gäller nu!
Kommentera

Jo, det här var ju en munter tillställning. Kenta har onekligen en del att jobba på. Som vanligt - man ser fan var det barkar inom fem minuter när det gäller Timrå. Detta var 05/06-revisited. Segt, plåttrigt, impotent och hönsgård bakåt. Och detta syntes som sagt redan från första nedsläpp.

Det är bara hårt jobb som kan vända detta. Under förutsättning att - framförallt - Pärssinen och Lotvonen kommer tillbaks. Fruktansvärt uddlöst framåt. DIF hade betydligt mer spetskompetens - ett kungarike för en playmaker i Linkan-klass - och det gav en komfortabel seger, trots att deras spel sög hyfsat mycket testikel också.

Orkar inte gå in på några spelarbetyg. Grått, grått, rakt över. Wennerberg ska i a f ha ett plus för att han drämde in ett par tacklingar (första timråtacklingen kom efter 4:an i arslet, pinsamt), och Regin var den enda timråiten som hade förmågan att utmana och skapa oreda på egen hand.

Fy fan, så bittert. Men jag såg inga divor på isen. Däremot ett självförtroende och ett grundspel som är i sundsvallsklass. Våga ös på! Forechecka högre, åk snabbare. Ta ett par frilägen, eller 1 mot 2 bakåt, men börja ta för er! Bättre att torska med momentum än att prestera ett mål med stillastående ångest.
Kommentera

Bragd-Birger: Kenta borde även jobba på sin egen insats - han ska få ut mer av laget än så här, och missar vi slutspel så är det dags för en ny tränare.
Kommentera

RocknRolf2: japp en ny tränare kan man tänka på det är inte bra att ha samma tränare senn 00 för då vet spelarna att man är trygg där skulle det komma en ny tränare då måste dom ösa på för att visa att man platsar och inte blir sparkad så det kan var positivt att byta tränare eller?
Kommentera

RocknRolf2:

varför snackar ni om missat slutspel och Kvalserie ETC. Så jävla dåliga är ni inte. Har ni dessutom vad är det 9 spelare på skadelistan? Ni måste ni väl ändå va lite realistiska. Det är inte bara att åka till Sthlm och ta hem 3 p trots att ni lett elitserien nästan från start!

Ödmukhet mina vänner...
Kommentera

timrå_ik: Ny arena när vi inte kan fylla den vi har förutom mot MoDo...ja kanske det men just nu är det brist på tillräckligt bra spelare med rätt karaktär, nån som kan riva i för nu börjar årets skadekarusell få oanade konsekvenser men....

kanske det blir revansch mot HV för nu är det upprättelse som gäller....
Kommentera

timrå_ik: Ja tack gärna! måste ju säga att öviksarenan är lysande..nåt liknande fast då med röda stolar..det vore nåt.

Men det skulle nog kräva att den låg inne i STORstan..nere vid vattnet hellst ! ..(o då menar jag inte Härnösand.)
Kommentera

Teamreux: Grundfrågan är väl varför folket väljer att inte gå på hockey, trots att vi inte möter MoDo i 55 omgångar. Kan det månne bero på att man hellre vill sitta på sittplats än att stå och trängas? Detta val, eller bortval, snarare, handlar om bekvämlighet och ett möte, alternativt en konflikt med den nya tiden. Nej, jag tycker inte som dessa människor. Jag har alltid varit och kommer i.a.f inom överskådlig tid att förbli en ståplatsjävel. Men jag kanmycket väl förstå varför det är enklare att sälja ut en arena med ett större antal sittplatser än vad E.ON Arena har att erbjuda idag. Observera att vi endast har 4 400 stolar att erbjuda vår publik. En ökning med 1 500-2 000 stolar vore önskvärt.
Kommentera

Dream Team: Jag tror iofs att orsaken ligger mycket i vad det kostar att gå på hockey. Jag menar om det är 400 sittplatser kvar samma dag som det är match så borde det ju åtminstone locka 200 att köpa biljetter. Det blir ganska dyrt för en familj på 2, 3 eller 4 personer att gå på hockey med allt som kommer till. Särskilt under december månad.

Men du kanske har rätt, om arenan hade 5 500 stolar så kanske snittet ökar. Under lockoutsäsongen så var det mycket folk på matcherna men väldigt sällan utsålt.

sen tror jag att antalet hemmamatcher på canal+ & PPV är en annan orsak. jag menar 60-70 kr kronor för en PPV match är billigare än att lösa in sig på arenan. Frågan man ställer sig är varför så många av hemmamatcherna visats på TV - för det är ju under den perioden som publiksiffrorna dalat...
Kommentera

Teamreux: Ja, eller är det under den här senaste perioden då det inte gått lika bra som i början som publiken också har valt bort hockeyn? Met det är en tolkningsfråga, så vi lämnar det. Priset kan mycket väl vara ett skäl, PPV tror jag mindre på som en orsak. Har du säsongskort (som det nog är lättare att sälja på sitt- än på ståplats) så går du såklart oavsett om matchen går på TV eller ej. Ja, om du nu inte har andra förhinder förstås.
Kommentera

« · 803485 · »