nu vill ja ha hakningsutvisning på samtliga ickepuckförande spelare vars klubbor är ovanför isen i närheten eller i kontakt med motståndarspelare. Nog för att Dennis va dålig där, men vafan..
zaccodog: svårt för backarna att hålla tätt då dom inte får någon hjälp av forwards .. stirra dej inte blind på backarna .. vi har tex ingen hahl nu som var väldigt bra i defensiven .. och dom som brukar vara bra defensivt har ju haft bättre perioder .. bagarn tex kan ju mycket mer
Rooster23: Man borde låta dom få sova utomhus inatt,att dom blev belönade i lördags är inte klokt,om jag inte gör mitt jobb får jag sparken,hockeyspelare i timrå blir belönade?
superfalle: backarna gör såna jävla simpla misstag väldigt ofta, och det är knappast centrarnas fel eller någon saknad av riku hahl eller för den delen.
näe.. håller det här spelet i sig så måste man få in minst en back till.
och nu efter ungefär 5 kvalificerade utvisningar (enligt den förra utvisningen) på djurgårdsspelare, samt 2-3 på timråspelare - så tar Persson ut en djurgårdare. Konsekvent dömande.
Jensen_12: Beträffande 5mot3 är jag definitivt inte överens med dig. Det är bara bra om det blir mål eller om man har en sån jävla otur att pucken tar på ramarna och dansar på mållinjen. Det va inte bra spel där enligt mig alltså.
När det sedan blev 5mot4 så finner ja inga ord för att beskriva vad som hände.
Ja vad ska man säga om man analyserar matchen så här långt första perioden godkänd ändå även om det finns mer att önska andra perioden helt värdelös backarna håller allsvensk klass i denna period samt innefektivt offensivt spel. Den enda jag kan ge beröm åt denna skit period är Backe utan honom hade de lika gärna kunna vare 5-0. Nä skärpning nu inför tredje och börja spela hockey och våga göra skitgörat. VISA HJÄRTA. FORSA TIK
Utan Lehtonen håller Timrås försvarsspel låg ES-klass. Med Lehtonen helt ok. Tror att Skogs, Persson och Erixons bedrövliga spel i egen zon smittat av sig även på de defensiva backarna för just nu gör alla sex lika många enkla misstag. Vi ser ut som Frölunda.
Ja, definitivt!! Backar som Robin och Lotvonen håller knappt div 1 klass. Kan ta mig fan inte slå ett pass förutom längs sargen. Frigren håller ut armen och styr undan en 25 kilo tyngre Lotvonen och sätter pucken!! Sedan har Skoogs varit hur dålig som helst. Sebastian kan man inte begära mera av kanske. Som jag ser det så är det, tragiskt nog, ett par 91:or som skapar det lilla som finns!!!!!!! Ska man falla på Persinen och Lehtonen, ja då får man börja fundera på att göra nåt i ledningen. Finns inte ett enda uppspel, utan över röd och dumpa!!!! Man kan inte skylla på att man är kort på folk hela tiden! Dom som spelar måste kunna skapa nåt ändå!!
uhahl: De har ju iaf plockat hit Wandell, Lehtonen och Mäkiaho...ungefär de spelare som håller ES-klass hittills i år förutom Pärssinen, Pyörälä och Hynning.
Tror inte det kommer nån mer back. Har man inte sett backbristen under alla dessa år så lär man f-n inte göra det nu heller!!! Och kommer det nån så är det väl en sarg ut det också!!
Frella: värvningen av Lehtonen läste jag ngn stans att det var nubben som låg bakom,Wandell tror jag Nygge fixade hit själv så då återstår Mäkiaho och han är väl inte så jätte lyckad hittils.
lungan: Hedström?? -Han är ju så över så det finns inte just nu. Han skulle behöva få tillbaka sitt humör och sitt jävlar anamma.. var är "Hetström" ... Den Jonte vi ser nu (oftast så missar jag att han ens är på isen) är en vansinnigt blek kopia av den som vi först såg på isen i Timrå. En ung man med stor spel lust, älskade att smälla på lite, stod upp för en fight, eller letade en för den delen.. gav mycket energi till laget därigenom...och nu då??? Slätstruken, medioker med några få stunder då man ser honom....Byt ut honom eller få honom rejält jäkla förbannad innan han kliver in på isen vet jag!!!
Roligast att se i Timrå nu är väl "Bollibompa kedjan" (måste vara Vikegård som kommit på det fyndiga uttrycket) Älskar att se Pääjärvi, axelsson och lander. De är så fräcka, vågade och frammåt. De vågar verkligen gå fram och försöka sig på allt möjligt, säg bara pääjärvi´s mål i underläge!
Men som sagt, flera Matcher nu så ser man mest bara dessa unga talanger med galler, susa fram över isen med fart på fötterna och de andra rutinerade ser ofta sega ut, passar en gång för mycket, ska göra det så snyggt... det är ju bara att nöta på, få in pucken i mål!
Dessutom vill jag säga: klona Wandell och gör flera som honom!!!
Snälla , låt grabbarna vinna ikväll... låt de ta igen i tredje perioden...men det är väl att hoppas för mycket!
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!