dr-nix: Jag ser inte matchen,men spelar dom som ni skriver härinne så är det frukansvärt orättvist med oavgjort,men sport är inte alltid rättvis, Djurgården måste vara jävligt ineffektiva.
Och så säger man att Hockey är en manlig sport?! Timrå bevisar motsatsen. Vinner vi det här eller tar en pinne då har vi RÅNAT Djyrgården på poäng. Kom igen grabbar ni får inget fängelse för det!
Pinsamt att se Timrå idag, inte en tackling, bara ett jävla glidande från samtliga utom Tenkrat o kung Åke Sundh o Axelsson är så jävulskt kass, för att inte prata RJ.
Actionleif: Om du ger honom en regelbok skall jag köpa nån sorts klubba han inte kan crosschecka nån i ryggen med.
Tror RJ tar minst en crosschecking utvisning och en holding innan matchen är över.
Och snälla S Erixon försök att använda kroppen iallafall en gång, eller ett slagskott från blå för omväxlingsskull istället för som alltid nån menlös flippuck.
Kom igen nu för fan Timå o stå upp vid linjerna.
Har jag varit tränare har samtliga utom Tenkie o Åkerlund fått ett antal piskrapp på sin bara stjärt!!.
Skarin: Med den stora turen vi haft så här långt i matchen så vågar man sig på att önska ytterligare medgång. T.ex. att både Luleå-HV71 och Brynäs-Södertälje slutar oavgjort. Det är ju bara tur att vi inte ligger under med 4-5 mål. Jag tror Challe fixar detta under pausen, grabbarna kommer ut med friska tag, han har nog tagit av dom handväskorna nu. Just go for goal!
Jag vet inte jag. Tycker detta ser ut som en upprumpning av klassiskt timråsnitt. Timrå så klart hur långt ifrån något som kallas 'zonen', men samtidigt gör djurgårdarna det äckligt bra. Sprakar om dom, fanimej. Sådär som det brukar göra om Timrå när hockeygudarna vaknat på rätt sida.
Likväl finns det eoner av saker att förbättra. Framför allt måste man in iskiten och bli jobbiga. Döda djurgårdarnas fart. Den egna offensiven tar vi sen.
Fantastiskt med oavgjort inför sista. Återigen något man upplevt en triljon gånger förut, men tvärtom dårå.
Sista avgör. Kan Timrå ge sig själva chansen? Och kan Djurgården fortsätta mangla?
Skarin: Med tanke på hur djävususiskt dåligt vi spelar så är det ett mirakel att vi är med i matchen. Lyfter vi inte spelet och om vi trots det tar poäng är det inget annat än en bragd.
actionleif: Det är ju lite roligt i sig att en sån där sak kan bli avgörande när vi har haft flyt med allt. Det där är inte utvisning nångång eller nånstans.
fighter: har inte helt med saken att göra men varför bytte vi målvakt? Låter som Åkerlund gjort det bra men varför ändrar man på nått som fungerar bra... och så varför kan inte TIK vinna "måste" matcher
nixXz: "Fattar inte hur man kan spela så här dåligt. Vad är det för fel?"
Det verkar vara ett klockrent återfall till de gamla synderna. Där man på förhand inte vet vilket TIK som ska dyka upp vid matchstart. Senast det här "laget" dök upp var vid LHC hemma med 0-2 efter en bedrövlig första period. Skillnaden mot idag verkar vara att idag vaknar vi inte under hela matchen.
Kan ingen j-vel få bort den där förbannade Robin Jonsson från Timrå IK??? Sämsta backen i ES utan diskussion!!! Hur f-n kan han vara med i Tre Kronor!!!
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.