1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596232 inlägg · 6216 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2010-01-09

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Allt är så jävla patetiskt..........SPARKA ALLA!!!!!!!!!!!!!1

Som vanligt orkar vi 1 period, man sitter o är så frustrerad man vet inte riktigt vad man ska ta sig till, man vill ju veta vart FELET sitter.

Bragd-Birger: Jag hajade ju från början. Men jag gillar ditt skrivande som allra bäst när du småretas :)

Cartman: En djävligt tung 2:dra perod, det kunde man ju ge sig faaen på.

Vi möter ett för bra lag. Vi möter ett LAG., Ingen hade väl tro på poäng idag.

En av de bättre matcherna på slutet av Tik, men som alla förutom Tj,Linkan,Challe Crister E o Vår favo skribent ser så räcker vi inte till.

Vi håller uppe spelet okej, men totalt ofarliga framåt. Med tanke på kvaliteén i laget så är detta en mkt bra match av Timrå.

Kul dock att se Djurgårdens frejdiga spel!!, får en att minnas lite hur Timrå spelade förut.

Jag känner mig likgiltig.

Nu skall jag köra några klyschor: Kämpa på Timrå, Har dom gjort fyra, så kan vi, vi kämpar ju iallafall.

RocknRolf2: Caslava får alltid lira med den defensivt svagaste backen. Kul för honom.

RocknRolf2: Tänk efter en gång till hur jag menar.

Byt ut åkerlund för i h****te....

Bragd-Birger: I Timrå?

Bragd-Birger: Största bedriften är att hitta motiv att spela Nevalainen i första backpar. Vad har man för världsuppfattning då?

Pär: Challe kommer inte leda laget i en ev. kvalserie.

RocknRolf2: Jag tycker Åkerlund ser ut att platsa alldeles utmärkt.

RocknRolf2: Det här laget överlever aldrig en kvalserie med Challe i båset...
FIASKO!

RocknRolf2: Nevalainen får Nylander att se bara dålig ut, i jämförelse. En bedrift.

Sista matchen i Timrå för Åkerlund?

DIF pissar på oss, rätt och slätt.

Bragd-Birger: Åkerlund verkar spelsugen! Vi har bara 1-målvakt......

Återigen: Nevalainen är så jävla dålig. Nyllets uselhet är ingenting i jämförelse. Ändå ska Nevalainen ha 23+ minuter i varje match.

Nu ska vi se om vi inte kan få till tvåsiffrigt. Skulle sitta skönt, sa masochisten.

Kvalserien känns hyffsat nära nu..

Bragd-Birger: men byt ut sållet

Bragd-Birger:
Målvaktsbyte challe för faan...
Åkerlund slänger ju puckar omkring sig,

Kattgubben: För att dom är ett topplag?

Bragd-Birger: Nyllet är kung. Han bevisar ju att jag har noll koll. Jag trodde även att Challe skulle ta Timrå till SM-Guld.

Det är ju för bedrövligt. Varför ska DIF vara så förbannat effektiva för?

RocknRolf2: Jag trodde på det. Samt att Nyllet skulle göra hattrick.

Klart att vi inte vinner idag. Var det någon som på allvar trodde det?

Nåja, mål var det ju inte.. men DIF borde få utvisning för att man flyttar på målburen

Friman SR: Typiskt att vi får världens läge att göra 2-1 men av någon anledning så väljer Nylander att avsluta med en backhand och sen i anfallet åt andra hållet...ja.

BlackBay: Kul så länge det varade.....

Kattgubben: Nejdå, #17 är ju grym... Challes nya favorit!

Friman SR: jaha då var ännu en bortamatch körd.... suck

Framstjärt!

Det är för dåligt bakåt

OFFSIDE....skit...

MB: Shit!!!

RocknRolf2: Håller med, galet mycket som inte ens blir 2 min och sen lacka och man får tvålen direkt, spelkänsla och feeling!!!!

söder över: Problemet är ju svenska domare inte kan ta en diskusion utan måste skicka ut spelaren i duschen direkt. Men, men vad vet man vad han sa....

John K:
vi fixar det..

John K: Backrna gick på knä efer 13-min, (I första dessutom!) Hynning o gänget kämpar o tacklar som vanlig.....(NOT) Inte en chans till poäng!

In med en ny tränare som kan väcka det här hjärtlösa laget........

MB: Som sagt, det är väldigt mycket som aldrig renderar i matchstraff, man kan t ex fritt fram försöka att peta ut ögonen på en spelare eller liknande. Slår man däremot en klubba i plexit så åker man.

Jag är på Sonnenbergs sida. Det ska vara 5-3 där om någonting. En kass domare hade tagit en Timrå och en DIF. Att bara ta en Timrå där finns inte. Jo, om man heter Morgan Johansson och är efterbliven.

John K: Kollade vinterstudion...Tomas Gustavsson, en djup jävel och en tokvinnare, han vet vad det handlar om, med psykologi, fokusering mm. Han borde få ta en snack med truppen.

Man fick ingen bra repris på sonnys utv men jagmisstänker att djurgårdaren filmade eftersom sonny slänger sig å fäktar med klubban jag såg att han inte träffade något i första läget men kanske i andra... att sedan säga att dommaren inte är duktig eller vad han nu sa det är onödigt å kostar en 10a ok! Att sedan fortsätta käfta när man ser att molgan har lite mans pms känns fullständigt blåst!!!! jag gillar sonny massor men det där var bland det absolut mest korkade en timrå spelare gjort denna säsongen! inte vidare bussigt mot laget liksom.... frustration å ilska eller ej...

TIKbiff: Vad händer nu då, en skitjobbig andra period eller?

73Sjöbba:
På reprisen ser man ju tydligt hur sonnenberg blir trippad, hade timrå inte spelat pp där hade det blivit en dif utvisning, sonneberg rammlar och trippar i sin tur dif spelaren..
tro faan att han blir förbannad--
MEN han borde försökt lugna sig.

Mollgan gjorde en jäkla tabbe där.

MB: Jag har skrivit det tidigare men det kan vara värt att upprepas. Ta in en idrottspsykolog som kan vända tankarna och focuseringen i gruppen. Challe lyckas ju inte få ut den kapacitet som finns, kanske en "proffsig konsult" kan fixa det?

John K: Ja mycket oproffsigt och det är inte Martin S, klart att det är taskig stämmning i truppen och då blir man rädd när en sån kille inte kan tygla sig, sen är det ju pajasdomare överlag i ES, vill sätta sig själva i centrum mer och mer.
Inte så jävla konstigt att vi skiter i brallan när det smäller internationellt och hemma här får man inte ens bli förbannad och besviken på sig själv.

MB: Jag tror det finns en inneboende ilska och frustration i gruppen. Då kan det bli för mycket med ett domslut som går emot och man låter det gå ut över domaren. Oproffsigt faktiskt.

MB: Målgan sätter sig i centrum. Hoppas som sagt att korrekt dömt på Sonnenberg.

Det där hade aldrig hänt om inte Morgan Johansson vore en jävla idiot. Det är lustigt hur mycket grejer man kan komma undan med i spel, orsaka diverse skador och annat, som inte renderar i matchstraff i jämförelse med en klubba i plexit.

Bergius: MATCHSTRAFF........BEDRÖVLIGT PRECIS VAD VI BEHÖVER, VAD ÄR DET MED SONNE???? Nåt stämmer inte i laget, det är helt klart, annars skulle han aldrig, aldrig göra något sådant!!!!!!!!!!!!!!

« · 1224588 · »