1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591268 inlägg · 6216 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2011-01-06

« · 1329293 · » Till forumet

Sv: Djurgården - Timrå IK 2011-01-06
Såg nyss denna text på Djurgårdens hemsida under deras liveblogg från matchen

"Granloboy: ?50 minuter innan matchstart meddelar man i kassan att det inte säljs några biljetter för bortasupportar idag. Jag frågade i biljettkontoret i tisdags OCH igår OCH i DIF:s souvenirbutik igår och fick besked samtliga gånger att det skulle säljas biljetter en timme innan matchstart. Härligt gjort Djurgården. Det stod många TIK-supportrar som var lika besvikna och snopna som jag vid kassorna, varav flera hade åkt från Sundsvall..."

Tacksamt ?
Kommentera

Hahl Bundy: The Fat Bastard ropar nu, måste skingra mig från församlingen eftersom matchen snart kör igång, han verkar ha fått in bilden på teven nu. Tack för idag och på återseende.
Kommentera

RocknRolf2: Challe var inte Nubbens beslut utan TJ
Kommentera

Nån som vill se eländet? Har en värdekod över till dagens match på csports så de är bara att skicka en bubbla om ni vill ha den...
Kommentera

Nä, hörni. Nu börjar bandyn mellan Edsbyn- Bollnäs på SVT.
Vi höres.
Kommentera

Hahl Bundy: Har precis stasat upp högerarmen med lite svart eltejp. Jag har sorg ikväll, det är nu det kommer att avgöras. Liemannen är aldrig skonsam, glöm inte det. Fyfaan för det här, lid i natt och dröm våta drömmar om Ingmar Bergman.
Kommentera

Simmalugnt: Jo jag kan tänka mig det men det tar lika illa på alla här inne. Är ju inte så att vi ligger tryggare till än dem direkt.
Kommentera

Johnny Hazard: Behövs inte, det är bara att se Timrå spela hockey!
Det är svart-vitt det, med mest inslag av svart.
Kommentera

Simmalugnt: Har sett alla matcherna hittills och ska plåga mig igenom det här även fast jag tippat en 6 - 2 förlust, man är luttrad vid det här laget.

Missade dock två perrar senast eftersom vi hade strömavbrott i de lite södrare regionerna av hockeydistriktet.
Kommentera

Anonymous: Nubben gjorde en hel del rätt men även en hel del fel. Challe var en katastrofrekrytering och sedan gick det ju utför även med Nubbens "gloria".
Jag hade möjligtvis kunnat svälja Challe om det inte vore för det faktum att Kenta ville stanna.
Kommentera

Johnny Hazard: Det går tyvärr inte. Det är diskriminerande att inte tillåta färgade program. Men om du utrustar dig med en burk vit färg och en burk svart färg och en pensel och målar snabbt som sjutton när matchen börjat så har du snart en svartvit tvbild.
Kommentera

Johnny Hazard:

Du kan få helsvart bild. Använd bara OFF-knappen. Det sparar mycket smärta då du inte får något ljud heller.
Kommentera

RocknRolf2: Fast geniet bakom hela skiten var ju Nubben. Även om det var han som ordnade Challe. Men Nubben ville väl egentligen ha hit Dalén.
Kommentera

Ambroo: Skall vi ha en chans mot Dif behövs nog en tidig ledning och kanske kunna kontra in ett par mål, Ikväll kommer det gå fort, riktigt fort.

Tror inte på någon uddamålsförlust ikväll, ändra stortorsk, eller en 3-1 vinst.

Kämpa grabbar!!.
Kommentera

Går det att ställa om tv:n till svartvit. Det skulle kännas mycket bättre för hockeysjälen i nuläget. Tacksam om nån vill/kan hjälpa mig, begriper mig inte på alla konstiga menyer i dessa moderna tv-apparater. Det var bättre och enklare förritin. Håller dessutom tummarna för att det blir Virus som kommenterar matchen.
Kommentera

Åter till dagens match. Trots att vi bokstavligen har kniven mot strupen känns matchen på förhand löjligt ospännande. Vi har i dagsläget det sämsta Timrå sedan vi gick upp (trots att vi har den dyraste truppen) och tendensen är att laget bara blir sämre och sämre.
Kommentera

RocknRolf2:

Tyvärr har du nog rätt.
Kommentera

Anonymous:

Mitt inlägg var en passning till modoliderna som ligger härinne och lurkar och bara väntar på något de kan hugga på.
Kommentera

Johnny Hazard: Nä, ikväll ska jag tända några ljus vid minneslunden och minnas mina barn som dog, som aldrig hann bli.
O för oss som blev kvar, vi som envist traskar med skorna ner mot en underjord där det är fest i kväll...
Kommentera

Simmalugnt: Vi får hädanefter nöja oss med avskrap och leftovers. Situationen vi hade med Kenta kommer inte att uppstå igen.
Kommentera

RocknRolf2:

Det vore bättre om en topptränare gick direkt in i Timrå IK.
Kommentera

Simmalugnt: Inte med Perra heller väl. Än. Även om har ser ut att vilja sura sig ur nuvarande befattning. Nä huga vad han känns fel just nu. Jag vill ha någon annan nu. Tråkigt, Perra som verkade så bra efter Challe.

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Det köper jag, men gnällandet har väl egentligen hela tiden handlat om att Föreningen inte verkar förstå inbörden av att starta säsongen med full trupp, just detta har gjort att vi bränt mkt pengar på paniklösningar som kosta enormt mkt mer än det smakat.

Jag är beredd att säga att Timrå kanske trots allt hör hemma i allsvenskan.
Vi känns inte elitmässiga på många plan utanför isen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Men frågan är om vi någonsin kommer att se en Timråtränare gå rakt in i ett toppklubb igen, särskilt inte en som inte får fortsatt förtroende av Timrå.
Kommentera

RTS: Självklart har man mörkar krisen för att komma undan sålänge som möjligt, men nu är sanningen nära.......
Men varför har inte ledningen bett om hjälp?
Kommentera

Hahl Bundy: Helt klart, synd också att Sundsvall Hockey lär åka ner i divison 1 och får spela derbyn mot NSK och Kovland. Det blir liksom ingen glädje hur än man ser på saken. Ensamma mot hockeyetablissemanget står vi supportrar enade i Hockeyallsvenskan nästa säsong.
Kommentera

RocknRolf2:

Ingen klubb har heller åkt ur med Challe i båset. Än.
Kommentera

RTS: möjligt att det finns en del blåögda utan att veta vilka du syftar på specifikt men bara för att man inte gnäller som ett dagisbarn här inne betyder det inte att man är jättenöjd med situationen.

Simmalungt: ungefär så känner jag, det har ropats varg en gång för många för mig. Jag tar inte längre gnäll här inne på allvar. Det har blivit lite fjantigt istället och därför spenderar jag mindre tid här tyvärr.

Redigerad kommentar

Kommentera

RTS:

Jag kan dock förstå om vissa tycker att det blir lite Peter och Vargen, då det tidgare säsonger ofta har känts som det har gnällts för gnällandets skull. Men nu ÄR det allvar.
Kommentera

Johnny Hazard: Jag säger rekryteringen av Challe. Sedan dess har allting efter varje säsong blivit sämre och sämre. Kenta hade sina brister, men ingen klubb kommer att åka ur med han i båset.
Kommentera

dr-nix: Tror nog även du kommer till insikt snart hur illa ställt det egentligen är, och hur illa föreningen skötts de senast 3 åren.

Bara en fråga.

Vi nu som "gnällt" i månader, vem har haft mest fel hur saker utvecklat sig? Du o Linkan eller vi övriga "gnällspikar".

Tvivla inte på dom som enligt dig "gnäller" bryr sig mindre om Timrå än er "nyanserade".

Man har tydligt sett en klar tendens på hur föreningen nedmonteras bit för bit, kanske just det vi reagerat över ett tag nu.

Kanske är det som du säger att det finns för många gnällspikar här inne, Tydligen också hel del blåögda.
Kommentera

Johnny Hazard: Det är kanske lika bra att vi åker ur så att vi kan bygga om, bygga rätt o rensa i ledningen.

Men den stora frågan är: Hur lång tid tar det att komma tillbaka? Om det ens går?

Nä nu ska jag se filmen Heimat där det tar två timmar för förtexterna att rulla färdigt o där det sen tar två timmar till för en gammal tant att öppna ett fönster och ge de smutsiga hönsen mat.
Givetvis till elakt fiolspel och i svartvitt.

Jag måste få glädjen tillbaka i mitt liv helt enkelt.
Kommentera

RocknRolf2: Dom ville kanske inte att han skulle bli skadad och därmed helt värdelös?

Annars så tycker jag fortfarande att förlusten av Oscar Sund var början till slutet. Det svider så inihelvete ännu.
Kommentera

Måste kännas skönt att vara Djurgårdare och vara så här nära tre poäng till. Nästan så att man inte minns känslan.

KS med AIK kommer inte lätta upp heller. Man får hoppas på Brendl, han räddade Brynäs i KS kanske kan han göra om bragden med oss.
Kommentera

Johnny Hazard: Nja, hade det bara handlat om pengar så varför skulle man göra sig av med honom innan han hittat en ny klubb? Det var ju bara en ren förlustaffär för Timrå, betala lönen men ingen spelare på isen.
Kommentera

arnio: Självklart så finns det ju källor bakom men inte fan röjer man dem här. Det är bättre att sitta och plocka ihop formationer och skrika ut vilka som ska bort med 17 utropstecken. Apropå forumskit menar jag...
Kommentera

RocknRolf2: Jag tror att enda anledningen varför Corso fick gå stavas; PENGAR. Timrå IK ligger nog inte på pluskontot idag och hade inte råd ha honom kvar. Det finns inga pengar att tillgå, den som lever på kredit får betala tusenfalt.

Det känns som om hela Timrå IK är påväg ner i avgrunden, vad hände egentligen? Nedmonteringen är snart fulländad. Själv har jag en konspirationsteori om att Linkan egentligen jobbar underground åt Sundsvall Hockey. Men den här källan jag hört det ifrån är aningens osäker, lite utav en kallkälla, men men, vad vet man?
Kommentera

RocknRolf2:

Folk snackar om "Råttet är mågat" Ove Molin var ju mycket tidigare ute med en felsägning som skulle göra Per Ledin grön av avund, men som tyvärr stämmer rätt bra in på Timrå IK just nu. "Förhandlingslamat"
Kommentera

Bragd-Birger: Har Sonnenbergs lönekrav ökat allt eftersom säsongen har gått? I slutet av november/början av december fick ju beskedet att han var "klar". Varför går man ut med sådan information om han ändå aldrig dyker upp?
Kommentera

Bragd-Birger:
Jag tror att Timrå kan hitta bättre alternativ än Sonnenberg. Löjlig utpressning han sysslat med hela hösten.
Kommentera

dr-nix: Alla Linkans nyckelvärvningar är besvikelser. Vad mer finns det att säga? Vi startar säsongen med 12 man och 8 backar, vems fel är det?
Kommentera

Bragd-Birger: Någon eller några kommer man väl att ta in. Men det räddar inte Linkan från att vara en total jävla sopa.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag har haft samma känsla angående Sonnenberg som dig under en tid nu. Men nu är saken den att folket här inne anser att allt är TJ och Linkans fel oavsett vilka omständigheter som råder. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, det finns många gnällspikar här inne helt enkelt.

Kommentera

Johnny Hazard: Jo, jag har förstått att vi brände i princip allt krut redan i somras på en trupp som var ofullständig. Men jag kommer aldrig att förstå VARFÖR man gjorde det?

Men nu borde vi väl ändå ha fått lös lite pengar för Corso, eller hur?
Kommentera

Simmalugnt: mm.. Johnny Cash would've approved
Kommentera

RocknRolf2: Vi kommer så klart inte värva någon. Vi har ju elitseriens sämsta klubbdirre och sportchef - varför förväntar du dig något slikt?
Fortsätt vara förbannad och skriva om deras avgång istället.
Kommentera

RocknRolf2: Vadå värva? In med fler hungriga juniorer. Dom är ju inte ett dugg sämre än nån annan i det här laget. Det finns inga pengar Roffe, har du inte förstått det än?
Kommentera

Per HApps:

I hear the train a comin'
It's rolling round the bend
And I ain't seen the sunshine since I don't know when,
I'm stuck in Timrå IK, and time keeps draggin' on
But that train keeps a rollin' on down to Allsvenskan...
Kommentera

T T:

Referee: Johansson, Morgan

Bra eller Anus?
Kommentera

Per HApps: Det stod ju klart för några dagar sen. Enligt vad jag hört var Timrå villiga att sträcka sig rätt långt, men Sonnies löneanspråk låg på en riktigt, riktigt saftig nivå.
Visst, kicka Linkan, TJ och allt det där, men...nja. Sonnie har nog lite mer hjärta i munnen än i fötterna.
Kommentera

« · 1329293 · »