1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591250 inlägg · 6216 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2011-01-06

« · 1328775 Till forumet

Sv: Djurgården - Timrå IK 2011-01-06
dr-nix: Alla Linkans nyckelvärvningar är besvikelser. Vad mer finns det att säga? Vi startar säsongen med 12 man och 8 backar, vems fel är det?
Kommentera

Bragd-Birger: Någon eller några kommer man väl att ta in. Men det räddar inte Linkan från att vara en total jävla sopa.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag har haft samma känsla angående Sonnenberg som dig under en tid nu. Men nu är saken den att folket här inne anser att allt är TJ och Linkans fel oavsett vilka omständigheter som råder. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, det finns många gnällspikar här inne helt enkelt.

Kommentera

Johnny Hazard: Jo, jag har förstått att vi brände i princip allt krut redan i somras på en trupp som var ofullständig. Men jag kommer aldrig att förstå VARFÖR man gjorde det?

Men nu borde vi väl ändå ha fått lös lite pengar för Corso, eller hur?
Kommentera

Simmalugnt: mm.. Johnny Cash would've approved
Kommentera

RocknRolf2: Vi kommer så klart inte värva någon. Vi har ju elitseriens sämsta klubbdirre och sportchef - varför förväntar du dig något slikt?
Fortsätt vara förbannad och skriva om deras avgång istället.
Kommentera

RocknRolf2: Vadå värva? In med fler hungriga juniorer. Dom är ju inte ett dugg sämre än nån annan i det här laget. Det finns inga pengar Roffe, har du inte förstått det än?
Kommentera

Per HApps:

I hear the train a comin'
It's rolling round the bend
And I ain't seen the sunshine since I don't know when,
I'm stuck in Timrå IK, and time keeps draggin' on
But that train keeps a rollin' on down to Allsvenskan...
Kommentera

T T:

Referee: Johansson, Morgan

Bra eller Anus?
Kommentera

Per HApps: Det stod ju klart för några dagar sen. Enligt vad jag hört var Timrå villiga att sträcka sig rätt långt, men Sonnies löneanspråk låg på en riktigt, riktigt saftig nivå.
Visst, kicka Linkan, TJ och allt det där, men...nja. Sonnie har nog lite mer hjärta i munnen än i fötterna.
Kommentera

Johnny Hazard: Torsk blir det, men kände att jag var tvungen att citera införmatchen endå ;)

5 mot 4 skulle vi super torksa vi är ju sämre i PP då drar vi ner tempot, åker solo etc, NÄE SKIT LAG!

12-2
Kommentera

arnio:
Då klart att det gör, men den håller jag för mig själv.
Kommentera

Nu är frågan, vilka ska vi värva istället?

Vi har fortfarande inte sett någon ersättare till Corso.
Kommentera

Per HApps: Familjekomplikationer är Timrås benämning på hela Sonniesituationen.
Kommentera

Per HApps: nja nu är det nog snarare så att man tänkt klämma in två lirare på Corsos lön och Sonnenberg ville säkert ha så pass mycket att man inte skulle få råd med en andra lirare. Ren gissning, låter dock som en möjlighet.
Kommentera

Per HApps: Bedrövligt, hur fan ska detta sluta :(
Kommentera

Per HApps: Helt väntat att inte Sonnenberg kommer. Inte konstigt att vi inte kan möta ett högt löneanspråk när vi redan har gjort av med alla pengar och mer därtill. Hade vi kunnat möta Sonnenbergs lön i somras? Ja.
Kommentera

Per HApps: Finns källor till dina påståenden eller är det forumskit som vanligt?
Kommentera

Per HApps: Jag får faktiskt äckelkänslor - helt ärligt. Timrå IK gör mig illamående....
Kommentera

Har precis fått bekräftat att de inte blir någon sonnie, Timrå ik kan tydligen inte bemöta hans löneanspråk.

Börjar misstänka att det inte ens fanns täckning för corsos lön och att man var tvungen att lösa honom från kontraktet.

Nu börjar man bli orolig på allvar!!
Kommentera

Blizzard: Det spelar ingen roll om hela Djurgårn är borta. Jag är så skeptisk att jag t o m tror att vi skulle förlora om vi fick spela en hel match 5 mot 4, så jävla usla är Timrå IK i nuläget.

En dubbelslurk osså, åhh fyfaan, nu ska här neggas närmast!

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Hazard: Den som tippar och kommer närmast lägst förlust för Timrå IK i dagens möte mot Djurgården vinner en dubellslurk byxvarm Explorer.

Men dessutom belönas vinnaren med en inbjudan som månadens optimist till våra kvartersmöten för grågubbar i brynja!
Kommentera

Johnny Hazard: Det är väl Linkan som fixar det där med snöskottningen? Corso hade rätt.. hur fan kan man förväntas skotta sin egen uppfart? Idioti

;)
Kommentera

Johnny Hazard: Jag är inne på en 5-1 förlust. Målet är dessutom ett självmål så inte ens det kan vi glädja oss åt.
Kommentera

"Hemmalaget Djurgården saknar Patrik Cehlin som inte återvänt från JVM. Senast saknades även Nichlas Falk, Mathias Tjärnqvist och Nils Ekman, i kväll är även viktige kuggen Jimmie Ölvestad och ettrige Daniel Brodin borta från spel"

tot 6spelare borta för DIF ikväll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Varför spelas ens den här matchen när vi vet hur det kommer att sluta. Det vore bättre för spelarna att stanna hemma och skotta garageuppfarten. Hockeyänkorna måste leva ett tungt liv.
Kommentera

Hahl Bundy: Håckla har tippat en 4 - 1 förlust. Vi kan ha en liten trivseleftermiddag och tippa hur mycket vi kommer att förlora med. Jag sa 100 - 0 tidigare. Jag reviderar mitt tips till en solklar förlust med 6 - 2. Som vanligt så hoppas jag på sponsring från Smokey med sin byxvarma.
Kommentera

Smokey:

1:a perioden
2:a perioden
3:e perioden

Kommentera

Smokey:

1.

2.

3.

Kommentera

Smokey: Ha ha 3 anledningar. Det går ju inte att hitta en ens gång.
Kommentera

Smokey: Helt omöjligt att komma på anledningar, jag har suttit och tänkt och tänkt och tänkt. Det finns ingen anledning att tro på vinst.
Kommentera

Ge mig tre anledningar till varför Timrå IK skulle kunna vinna mot Djurgården i dag.
Kommentera

T T: Allvarliga unga män med ett glittrande atribut. Varför tänker jag på typ After Dark?
Kommentera

Djurgården-Timrå

Djurgårdens Patrik Cehlin spelar JVM. Stockholmarna får även klara sig utan Mathias Tjärnqvist, Nichlas Falk, Nils Ekman och sjuke Daniel Brodin.

Kristofer Ottosson gör sin 600:e elitseriematch.

Timrå kommer till spel utan Magnus Åkerlund, Anton Axelsson, Fredrik Hynning, Antti Halonen, Pär Styf och Per Hallin. Anton Lander spelar junior-VM

Brodin och Cehlin det är mycket fart och fläkt som djurgården saknar idag, kom igen nu Timrå !
Kommentera

Timrå Party Crashers
Kommentera

El Maco:

Fick följande svar när jag ställde frågan under TIK08-eventet på Facebook:

Frågade på biljettkontoret vid Globen idag och de uppgav att det kommer att släppas biljetter för bortasupportrar en timme före matchstart. Kollade också med Djurgårdsshoppen i Globen Shopping eftersom sektion A6 (som vi brukar få hålla til...l på) nu är reserverad för deras egna, kategori "aktiv sittplats" - vilket är ungefär som motsvarande sektion F på Stadion. D.v.s. deras äldre f.d. klackmedlemmar. Därmed får vi troligen hålla till på ändan av andra långsidan istället.

Kommentera

Kongo: Jo antagligen men jag vet inte säkert. Så här skriver DIF i sitt nyhetsbrev

Aktiv sittplats
Aktiv sittplats flyttar den här matchen till A6, där bortaklacken normalt sitter. Där finns det bara biljetter kvar på de fem nedersta raderna, och de säljs i vår butik i Globen Shopping.

Kommentera

El Maco:

Menar du att det inte finns några biljetter att köpa på plats för bortasupportrar?

Kommentera

Johnny Hazard: tydligen så är han i full träning inför australiska mästerskapen .
Kommentera

Spelar det någon roll om Styf är borta? Avlastningsgubbe!
Majkii

Redigerad kommentar

Kommentera

El Maco: Meeh, kan det int ha att göra mä´n ATP då? Spelar Styf tennis?
Kommentera

RED DEVILS: Håller med!!1!! Det slår alla rekord!!!!!!1!
Kommentera

RED DEVILS: Det är nästan så att man börjar fundera på om inte Smokeys Explorer går laget runt.
Kommentera

T T: Men kan det vara så svärt att säga att styf har fått hjärnskakning och spelar när den har gott över.

nä men vi kör med mumbo jumbo istället, så alla förstår vad det handlar om.

1000kr frågan: Vad är diagnosen?
- Det är en vanlig stege på honom nu.
- Han ska börja och testa sig. ...
Det var inte helt klart i går, men i dag blev det helt klart.
- Det var nog inget att ta fel på.
Kommentera

T T: Timrå vinner med 0-8 och Tomas Skogs signerat alla målen! Han kommer dundra in skiten likt han gjorde mot skellefteå.

Sen kommer jag inte ens se att läsa detta men min humor är på topp
Kommentera

RED DEVILS: "detta slår nog alla rekord". Du tycker inte att du överdriver litegrann nu i felsökandet?
Kommentera

RED DEVILS: Antingen har media bestämt sig för att konsekvent felcitera representanter för Timrå IK eller så måste mediaträning hamna jävligt högt på prioriteringslistan för TIK. Detta med utgångspunkt för alla de briljanta uppvisningar de stått för i media den här säsongen. Och inte ens jag är så konspiratorisk att jag tror på det förstnämnda.
Kommentera

T T: Vilken komik det är såfort någon i timrå IK uttalar sig i media, men detta slår nog alla rekord. Mår läkaren riktigt bra själv. bla bla bla...
Vad är det som är klart?

Läkaren Örjan Fröjd:
- Jag är inte på plats, men jag vet att han fick en klubba i ansiktet i slutet av matchen.
Hur länge Pär Styf blir borta är oklart.
- Det är en vanlig stege på honom nu. En hjärnskaknings-stege. Han ska följa den då...
Han missar några matcher då?
- Han ska börja och testa sig. Får han huvudvärk och bla-bla-bla... Det finns ett klart sätt för det där. Jag det inte helt i huvudet.
Hur mådde han då?
- Han hade lite huvudvärk och så där i dag. Det var inte helt klart i går, men i dag blev det helt klart.
- Det var nog inget att ta fel på.
Hur ser det ut i övrigt med skador inför matchen?
- I övrigt är det nog som det var förut med den biten.

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: 5-1 till Djurgården, men man hoppas ju endå på Timråseger men har svårt att se en vändning imorgon mot Djurgården.
Kommentera

Djurgården - Timrå IK 2011-01-06
Nämen vi tar väl en matchtråd igen då.
Kommentera

« · 1328775