Det var en gång ett litet lag, högt uppe bland tallarna. Laget hade en arena, E-on arena, som låg vid en stor väg. Det lilla laget spelade hockey för sin lilla publik och den lilla publiken skrek som små galningar. Det fanns även dom onda förståsejpåarna som tittade på laget, dom klagade och gnällde, framför allt på den lilla målvakten i det lilla laget. ”- Han är inget att ha” skrävlade förståsejpåarna ”- Skicka hem krymplingen till Finland” skrev dom i Hockeysnack, Hockeysnack var det lilla hockeyforumet som dom små fansen och förståsejpåarna skrev i om det lilla laget och det lilla lagets spelare.
En gång gjorde den lilla målvakten en bra match och den lilla publiken och dom onda förståsejpåarna ropade braaaaaaaaa, men förståsejpåarna tyckte Skicka hem sopan till Finland. En gång till gjorde den lilla målvakten en bra match och den lilla publiken och dom onda förståsejpåarna ropade braaaaaaaaa. Nu blev dom onda förståsejpåarna snälla och tyckte att den lilla målvakten skulle få vara med i det lilla laget igen. Och sedan levde alla i den lilla byn och i det lilla hockeyforumet och i den lilla ishallen lyckliga i alla sina dar.
orion: Snick snack...jag e me Helg Ernest..........2-4....Tänk på att ja e kvinna o gott o väl kan ha PMS o andra ruggiga förkortningar som gör att man surnar om man blir motgången.... :)
The Fat Bastard: Jo nog är det så. Men när man ser returerna han släpper så håller man på att få en hjärtinfarkt. Men i det stora hela så får han vg.aV Mig iallafall.
kungsbacka: Det spelas cupfinal i fotboll på stadion i detta nu. En krock vad gäller vakter och annat gällande säkerhet hade varit omöjlig. Därför fick hockeyn flytta på sig.
kungsbacka: PRO-Stockholm spelar curling från kl 16.00 - 18.30 i fjollbollen tror jag, eller tjangsar jag på. Eller så ska fopållen hyllas, eller så är det nån fopållsmatch som ska spelas. Nånting är det i alla fall som ska spelas - det vet jag med säkerhet.
Jag var ner på Centralen och kollade på matchen Tottenham-Arsenal. Efter en smärre hjärtinfarkt för mig fick till slut hjältarna från Highbury 1-1. Godkänt.
Som jag hade räknat ut så slutade matchen lagom till att de otäcka supportrarna från Timrå skulle invadera huvudstaden. Mycket riktigt, jag gick direkt ut och efter några minuter kom ett lämmeltåg med rödvita huliganer som tjoade och skrek något obegripligt. Jag tror det var något typ: "Röd och vit, vi stinker sulfit", men jag kan ha hört fel.
Hur som helst så ställde jag mig bland övriga skräckslagna stockholmare och beskådade det fascinerande karnevalståget och hejade först på Knylan och Jimmy, sedan följde de ökända profilerna på rad: Willysson, Skarin, Hälge, Ernie Eagle, Selanders kompis med den stickade Timrå-tröjan, Niklas, Swordster(den ende nyktre? - publikvärd), Hassebo m fl, m fl. Ber om ursäkt om jag glömt någon av alla 250 som passerade.
När jag stod och pratade med Skarin och Hassebo så hoppade plötsligt en solbränd Niklas Erik Gustav Erik Rickard ut ur en liten van och kom gående. Hmm, vem f-n är det här - är han timråit? undrade vi allihop, men så kom förklaringen, när han leende sa: "Tjena grabbar ska ni köpa vin? 50 kr - billigt". Hahaha.
Timråsupportrarna åkte sedan vidare till Årsta Värdshus, men först efter att jag varit in på O'Learys och hämtat en supporter som tydligen tänkt övernatta på herrarnas bekvämlighetsinrättning. Ändå måste jag säga att alla verkade förvånansvärt fräscha och jag såg inte någon som inte skulle ha kommit in på Espan.
Undrar om man var på hockey igår eller om man var på en dagis genom gång med 3 åringar? Vad jag syftar på är Timrås "klackledare" som tydligen verkar vara på dagis än att vara på hockey såna töntiga ramsor om bamse, boolibompa, och dålig hygien. Alltså skärp er ni är bara ruskigt töntiga! Skärpning!
General_Moisio: Och för att fortsätta på den negativa klangen så kan man ju hellre konstatera att det är pinsamt när ramsorna går trestämmigt och i ett tempo som inte finns i denna värld.. Varför tycker du de ramsorna är töntiga?
General_Moisio: JAg tycker definitivt att klackarna får vara larviga i sitt häcklande av motståndarna.... Så länge man utelämnar "hata- temat" men larviga och barnsliga tycker jag absolut att klackarna skall vara. Det biter hårt i hjärtat på motståndarklacken men lockar samtidigt till många skratt... Jag vet själv vad det känns hårt när det står 70 FBK- supportrar och drar nidramsor åt vårt håll i E- on. Men visst är det lite intressant och kul att fantasin saknar gränser. Nä! Jag tycker INTE att klacken håller låg nivå.
Mappe: Jag åkte på den där Olli-pandemin.. Hejar på ett annat lag i Allsvenskan, men blev nyfiken på laget med denna tränare efter att ha sett några klipp här och där först. Sen började jag att kolla på YouTube på lagets träningar och ... | #Läs mer ·