Tycho: Den ramsan du menar kördes ju, som du nog känner till, rätt mycket för några säsonger. Men har slutat sjungas nu eftersom den inte har funkat speciellt bra, blir väldigt mycket upprepningar och sällan något tryck med den. Därför har den fått stiga tillbaka...
Knylan: Jo jag vet mycket väl, orsaken det inte vart tryck var att det var för få som riktigt kunde texten. En annan orsak att det inte vart tryck är samma som för så många andra ramsor: vi sjunger för fort!
Redax 2, willysson m fl: Ja, vad det är för tomte som fantiserat ihop det där begriper jag inte. Jag var vid Centralen och pratade med många när de väntade på bussarna, sedan åkte jag till Globen och såg matchen på Timråläktaren. Visst, jag hade inte koll på alla, men jag såg aldrig en tendens till aggresivitet eller dåligt humör - snarare var det 270 st från karnevalen i Rio. Men inte lika vackra.
Chief: Huliganism är i Brynäs ett okänt begrepp, däremot kan väl ingen ha undgått Hugeismen som ständigt bryter ut under matchdagar.
Jag skickade en bild på Timråhuliganerna via MMS till vår vän Frisco, och där kan man tydligt se de brutala och aggressiva supportrarna på första bänk gå bärsärkagång:
Det man kan utläsa är att tycker man inte som TIFO gruppen då är man "Idiot", besvärlig och skall tystas.
Var för kan ni inte ta åt er av kritiken istället för att som vanligt - Nu orkar jag inget mer. Det kan ju faktist vara fler som tycker så, fast inte vill/törs utrycka det här. Har ni tänkt på det ?
Själv var jag inte ner, men tycker det är OK att "Häckla" motståndar klacken.
Men dom som inte tycker det är OK, måste ju få ha synpynkter.
Som Kenta skulle sagt - ÖDMJUKHET pojkar ! Ta lärdom. I slutändan ger det bästa resultatet.
westerlind: Bara så du vet har denne man agerat Tomte åt mina barn dom senaste 5 åren, ja han är klockren. Sedan spred sig ryktet och han fick rycka ut till bröderna Nänsen till allmän förtjusning
Helg Ernest: Det kanske inte skadar om de som lägger fram kritik gör det på ett vettigt sätt också? Som man ropar får man svar. För ska vi vara ärliga så har knappast exempelvis du varit alltför ödmjuk heller alla gånger. Har ett starkt minne av hur du för inte alltför länge sen insinuerade att Knylan borde hålla sig till lättlästa böcker om Emil, och ta med tippexet. Nu menar jag inte att hoppa på dig speciellt på nåt sätt, ville mest bara illustrera vad jag menar. Men visst fan kan Läktargruppen vara lite mer lyhörda eller ödmjuka, absolut, men då bör kritikerna vara detsamma också. Jag vet inte om vi läst samma tråd, men inte tycker jag det var bara Läktargruppen som skrev inlägg. Tyckte de flesta verkade vara rätt överens om häcklande. Utom Generalen då'rå. Det jag försöker få fram är att det är väldigt lätt att gnälla på LG och deras arrogans och censurfasoner, men man kanske i rättvisans namn borde fundera lite över sitt eget beteende ibland också. Och framförallt skilja mellan sak och person. I det här fallet ser jag faktiskt inte hur du kom fram till din slutsats, tycker inte att LG försökte tysta ner nån. Förklaringarna till varför vissa ramsor inte togs upp verkar rimliga i mina ögon. Bättre en ramsa i klacken än tio i publiken liksom.
Chief: Borde dom då inte ta lärdom av det ? Lite ödmjukhet och "Lyssna" ? Inte bara fördömma ?
Så länge dom inte visar en tendens till ödmjukhet, så kommer alltid dessa diskutioner finnas.
Det finns ett ordspråk för det med.
- Som man bäddar får man ligga.
Den dagen dom visar lite ödmjukhet, så kommer vi ha garanterat Sveriges bästa klack.
Man måste faktist respektera ALL som har åsikter, även hur dum man själv tycker dom är. Bara för att kunna dra åt samma håll, få nästan alla med sig och respektera varandra. Dom gräver sin egen grav om dom inte fattar det.
Det funkade inte i Sovjetunionen, Polen och Östtyskland heller. Vi har ju sett hur det gick för dom.
Enade vi står, söndrade vi falla. Och nog föll dom.
Helg Ernest: Om de allra flesta hakar på nidramsorna så kan man väl inte bara sluta för att säg 5 st står och tjurar för att de tycker det är töntigt, en sak om det var 5 som skrek dem och resten förundrat tittade på...nu var ju så inte fallet.
Helg Ernest: Ehm, vem har sagt att det enbart är läktargruppen som har någon åsikt i den här frågan? Det är ju t y d l i g t att fler än så tycker tvärt emot G_M, och att det är han som gjort sig själv till åtlöje i den här tråden med sina resonemang, och det vet han nog själv också..
Det börjar bli lite uttjatat nu, du hoppar alltid på LG så fort du får chansen!
Det ser ut som du slipper gå hem med andra ord. Måste säga att jag föredrar den framför Paddans förslag. Även om den säkert skulle förvåna Stefan Liv...
Chief: Det enda jag saknade i Globen i lördags var trumman. Kanske var det därför som olika delar i klacken kom ur fas. Trumman sätter tempot och timingen i ramsorna. För övrigt var resan klockren från början till slut. Ser redan fram emot nästa tågresa.
Dream Team: Ja ja ja, jag har förstått det nu. Ni åker upp. Och jag ska tänka mig för väldigt noga i fortsättningen innan jag skriver upp eller ner här. ;)
Men det blir ju nästan som hemma då'rå, om du är med.
Saken är väl den att gramför allt Generalen inte klagade på häcklandet utan gav hela klacken en rejäl skopa. Om man som du säger då att man ska respektera ALLA åsikter så ska man inte klaga över huvud taget då. Klart att man reagerar på sådana inlägg. Jag var inte med på resan själv men flinade gott åt generalens inlägg. Min åsikt var att han/hon reagerade lite väl magstarkt. Då har jag väl lika stor rätt att vädra min åsikt, eller? Har även sett på hemma matcher folk som fnyser åt andra så fort de överskrider 20 db i ljudstyrka. Ska man hålla käften för att visa dessa respekt? Som någon annan skrev, du visar inte så stor ödmjukhet själv alla gånger.
Frella: Nä, men man behöver inte göra ner dom därför heller. Utan förklara då istället att all motståndarklackarna gör lika dant och att det är bara och ge och ta. Sedan är det ju upp till dom om dom vill även stå i klacken i fortsättningen. Huvudsaken man förklarar så den som upplever problemet får en annan vy av det hela. Att han upplever att ni försökt lösa problemet, men ej gångbart i detta fallet, de skulle säkert uppskattas och en förståelse skulle uppstå. Inte racka ner på den ssom hare synpunkter och offtast idiotförklara dessa.
Strindlund: Dom bjuder ju själv in till det ! ( c : Så länge folk inte accepterar andra mäniskors ideer och tankar kommer det alltid att vara ett evigt tjatande om detta. Det värsta är ju att dom aldrig lär av sina egna misstag. Dvs, att lyssna istället för att hugga emot som en Cobera så fort någon har någon synpunkt ang. klacken.
Helg Ernest: Finns fördelar med det också. Vi har ju tappat många av våra landslagsspelare. Nu får vi ha laget tillsammans så de får återhämta sig samt träna ihop. Tror det kan vara bra.
geggelundin: Jo, men nog hade man väll räknat med Sanny iallafall. Men du har helt rätt, vila sig i form ( c : Den tränings metoden har jag praktiserat sedan 97. Den funkar ( c :
Mappe: Jag åkte på den där Olli-pandemin.. Hejar på ett annat lag i Allsvenskan, men blev nyfiken på laget med denna tränare efter att ha sett några klipp här och där först. Sen började jag att kolla på YouTube på lagets träningar och ... | #Läs mer ·