1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01

« · 948370 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Olle: Vinstrad igen. Två matcher. Det var ett tag sedan.
Kommentera

Laken: Han lät lite smått nedstämd i intervjun efter matchen. Det är nog viktigt för honom att han får förtroende att upprepa sånna här fina insatser nu.
Kommentera

Laken: Styf började bra och jag vill inte heller skälla på Robin J. Oerhört skön seger och kanonroligt för dom tillresta supportrarna.
Kommentera

Olle: Ang Robin johnsson så tycker jag han gjorde sin klart bästa insats i år.
Bäste back idag. Tenkrat grym även jonte.
Tror stenen som föll från jontes axlar måste vägt minst 50kg, otroligt roligt /viktigt för jonte.
Regin var väl inte så framgångrik men det kommer väl.
Riktgt skön seger.
Kommentera

Sa ju att detta var Jontes dag :D Tyvärr så missade jag matchen, men det lät som alla skötte sig och såklart var det en viktig seger
Kommentera

Riktigt skön seger...
...Och j-vligt roligt för Jonte (som jag varit kritisk emot tidigare)!
Kommentera

ralus: Jonte säger att han trivs med Tenkrat.

Även om man räknar bort Jontes poäng idag så såg han mycket piggare ut än tidigare, han såg ut att ha roligare än på länge.

Riktigt bra bortamatch även om det såg lite farligt ut innan 2-1 målet kom.
Kommentera

ralus:

"Hälsa Rönnkvist"

*ASG*
Kommentera

fortsätt lira dom här kedjorna nu, tycker jonte och tenkrat lyfte varandra ordentligt idag.
Kommentera

Klackmatchen vanns av Järnkaminerna, men de var väl några fler i kraft av hemmaplan... Huvudsaken är att Timrå IK tog tre friska poäng!
Kommentera

DJ Hemp:
Nu kikar vi uppåt igen;)
Kommentera

Olle: ja den kan dom säga upp.
Kommentera

Olle: Timrå vinner skotten, vinner med 3-1 och får ett par riktigt konstiga utvisningar... tillfälligheter att inte timrå vinner med större siffror kanske?
Petter är en papplåda...
Kommentera

Den segern satt skönt! Rättvist till slut, även om vi ett tag var illa ute vid ställningen 1-1. Och "Jonte" tog revansch. Nu känns det jävligt stabilt och bra...
Kommentera

Olle: Klackmatchen oavgjord?
Kommentera

Men lyssna på Petter. TIK spelar 70% i Djurgårdens zon och det är "bara tillfälligheter" att Timrå vinner. Vilken bitter tomte han är. Han måste väl ha lite mer stolthet i kroppen än att "flasha färgerna" i direktsänd tv så där.
Kommentera

Fy fan vad skönt!!
Kommentera

AndersN: Och ytterligare en pinne till Jonte. Islossning.
Kommentera

Såja! Sjöberg gjorde sitt bästa men rättvisa skippades till slut.
Kul för jonte med lite produktion.
Kommentera

Svelander: Jaaaaaaa tenkrat,3 målskyttar idag som känns helrätta!!
Kommentera

JAAAAAAAAAA äntligen!!!!! två snabba till nu så mitt tips går in ;D
Kommentera

JJJJJJJJJAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Ta en utvisning... vi är ju grymma i boxplay! :D
Kommentera

Olle: man blir glad helt enkelt... gillar dock inte riktigt TIK kroniskt sega uppspel... men håller dom ihop det är så skiter jag i vilket :D
Kommentera

Håll tätt nu för i helvete!
Kommentera

JAAAA! Helt jävla underbart! Äntligen betalt för all tid och allt snurr i offensiv zon!
Kommentera

Messiah: Sådärja. Kul att Jonte pytsar.
Kommentera

Messiah: äntligen jonte!!!!!
Kommentera

JAJEMENSAN!!! Jonte Hedström! 1-2
Kommentera

Det är synd att Robin Johnsson måste spela sånna här matcher. Andra tvåan idag för att han inte hänger med.
Kommentera

Robin Jonsson....IGEN! läge att skicka killen på skridsko skola kanske?
Kommentera

AndersN: Nu kommer jag lasta dig för en eventuell förlust helt enkelt ;o)

Vad som däremot är oroväckande är att helt plötsligt så kryper pyjamasliret fram igen...Inte bra alls
Kommentera

Messiah: Huga, tråkig start...
Kommentera

Messiah: ondar inte men vet hur timrå spelar,nu är det lika bra att sluta se skiten,med lite tur får vi 1 poäng.
Kommentera

Olle: Apropå Petter, årets floskel: "Dom är nog väldigt sugna på att dra över honom". (Angående Detroits draftade målvakt, Daniel Larsson, hehe)
Kommentera

Kunde man ju ge sig fan på! 1-1
Kommentera

fighter:

Har du hört talas om uttrycket "mindre smakar mer"? Detta tolkar jag som att det inte känns särskilt exklusivt längre när man utsätts för samma sak alltför ofta. Att tvångsmatas med elitseriehockey tre dagar i veckan gör att åtminstone jag blir jävligt less. Detta jämför jag med Giffarna, där jag verkligen längtar efter varje ny match...

Inte så att det känns direkt överjävligt ikväll, ska sägas. Ett förbannat snyggt 1-0 av Axelsson och en skön Timrå-ledning inför sista "perren"...

För övrigt måste hockeydomare från Gävle vara av ett jävla taskigt virke. Kaffeved...?
Kommentera

Per HApps: Missade tyvärr den matchen. Jag tycker att det är dom stora, uppseendeväckande, sakerna som bäddar för kritik, inte dom marginella utvisningarna.

Såg Kåberg mot Brynäs. Det som var upprinnelsen till att han fick nävar i ansiktet i den matchen var att han med full fart saftade på en tackling i huvudet på en brynäsare som stod på knä vid sargen. Nu fick han 5+20 för fighten iofs men den händelsen förbisågs totalt.

Timrås bortdömda mål mot modo senast är också ett exempel som jag tycker bäddar för debatt kring ett tvåhuvuddomarsystem. Domarna tappar kontrollen över matcherna för snabbt.
Kommentera

AndersN: onda inte på grejerna nu! trender är till bör att brytas (åtminstone dom negativa)
Kommentera

Per HApps: Ja jag vet inte, jag slits verkligen mellan att domare är ju också människor och kan ju inte se allt, men ibland uppvisas en sån fruktansvärd avsaknad av fingertops känsla. Den här dykningen är nog ett av dom värre exempel man kan ta på dålig uppmärksamhet, känsla och förnuft... Sett till hela situationen så är det bara så fel på alla sätt och dessutom är det en dykning.
Kommentera

AndersN: just det jag är rädd för.
Kommentera

Olle:
Årets värsta hemmadomare var nog Larsson i går som dömde LIF-MIF
Kommentera

Messiah: Sitter just och funderar på om jag hatar Sjöberg mer än jag hatar Andersson. Eller om det i själva verket är lahti som står snäppet högre än dom båda. Möjligtvis att den där tysken som challe ogillade, är värst av dom alla :)

Seriöst. Vad händer? Finns det någon "hemmadomar-gen" som ploppar upp då och då eller har han någon kvot att fylla?
Som frekvent kritiker av filmningar i fotboll så avskyr jag att se sånt där i hockey. Det ska bara inte hända.
Kommentera

fighter: Lugn o fin nu pojkar matchen är inte slut än,nu kommer vår sämsta period.
Kommentera

Olle: hollywood nästa för den killen.men nu börjar man känna igen timrå,bara dom kan hålla uppe intensiteten nu och inte backa hem o spela på detta resultat,då blir det inga poäng.
Kommentera

Olle: Var längesen jag såg nått liknande.... helt otroligt. Trodde ett tag jag råkat byta kanal och såg en gammal repris av Benny Hill... Hur det där kan bli utvisning kan jag inte begripa, om det nu inte skulle vara för just filmning.
Kommentera

Messiah: Ankan är full, Sjöberg är betald och det där var nog det värsta svandyket jag sett denna säsong.
Kommentera

fighter: HAHAHAHHAHAHA Vilken jävla dykning!!!!!! va faaaaaaan!
Kommentera

Messiah: hoppas dom kan fortsätta så nu,alltså att spela i 3perioder.
Kommentera

Messiah: Snudd på hockeyporr. Snudd på!
Kommentera

« · 948370 · »