Laken: Han lät lite smått nedstämd i intervjun efter matchen. Det är nog viktigt för honom att han får förtroende att upprepa sånna här fina insatser nu.
Olle: Ang Robin johnsson så tycker jag han gjorde sin klart bästa insats i år. Bäste back idag. Tenkrat grym även jonte. Tror stenen som föll från jontes axlar måste vägt minst 50kg, otroligt roligt /viktigt för jonte. Regin var väl inte så framgångrik men det kommer väl. Riktgt skön seger.
Olle: Timrå vinner skotten, vinner med 3-1 och får ett par riktigt konstiga utvisningar... tillfälligheter att inte timrå vinner med större siffror kanske? Petter är en papplåda...
Den segern satt skönt! Rättvist till slut, även om vi ett tag var illa ute vid ställningen 1-1. Och "Jonte" tog revansch. Nu känns det jävligt stabilt och bra...
Men lyssna på Petter. TIK spelar 70% i Djurgårdens zon och det är "bara tillfälligheter" att Timrå vinner. Vilken bitter tomte han är. Han måste väl ha lite mer stolthet i kroppen än att "flasha färgerna" i direktsänd tv så där.
Har du hört talas om uttrycket "mindre smakar mer"? Detta tolkar jag som att det inte känns särskilt exklusivt längre när man utsätts för samma sak alltför ofta. Att tvångsmatas med elitseriehockey tre dagar i veckan gör att åtminstone jag blir jävligt less. Detta jämför jag med Giffarna, där jag verkligen längtar efter varje ny match...
Inte så att det känns direkt överjävligt ikväll, ska sägas. Ett förbannat snyggt 1-0 av Axelsson och en skön Timrå-ledning inför sista "perren"...
För övrigt måste hockeydomare från Gävle vara av ett jävla taskigt virke. Kaffeved...?
Per HApps: Missade tyvärr den matchen. Jag tycker att det är dom stora, uppseendeväckande, sakerna som bäddar för kritik, inte dom marginella utvisningarna.
Såg Kåberg mot Brynäs. Det som var upprinnelsen till att han fick nävar i ansiktet i den matchen var att han med full fart saftade på en tackling i huvudet på en brynäsare som stod på knä vid sargen. Nu fick han 5+20 för fighten iofs men den händelsen förbisågs totalt.
Timrås bortdömda mål mot modo senast är också ett exempel som jag tycker bäddar för debatt kring ett tvåhuvuddomarsystem. Domarna tappar kontrollen över matcherna för snabbt.
Per HApps: Ja jag vet inte, jag slits verkligen mellan att domare är ju också människor och kan ju inte se allt, men ibland uppvisas en sån fruktansvärd avsaknad av fingertops känsla. Den här dykningen är nog ett av dom värre exempel man kan ta på dålig uppmärksamhet, känsla och förnuft... Sett till hela situationen så är det bara så fel på alla sätt och dessutom är det en dykning.
Messiah: Sitter just och funderar på om jag hatar Sjöberg mer än jag hatar Andersson. Eller om det i själva verket är lahti som står snäppet högre än dom båda. Möjligtvis att den där tysken som challe ogillade, är värst av dom alla :)
Seriöst. Vad händer? Finns det någon "hemmadomar-gen" som ploppar upp då och då eller har han någon kvot att fylla? Som frekvent kritiker av filmningar i fotboll så avskyr jag att se sånt där i hockey. Det ska bara inte hända.
Olle: hollywood nästa för den killen.men nu börjar man känna igen timrå,bara dom kan hålla uppe intensiteten nu och inte backa hem o spela på detta resultat,då blir det inga poäng.
Olle: Var längesen jag såg nått liknande.... helt otroligt. Trodde ett tag jag råkat byta kanal och såg en gammal repris av Benny Hill... Hur det där kan bli utvisning kan jag inte begripa, om det nu inte skulle vara för just filmning.