1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01

« · 948456 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Vilka som vann läktarmatchen är väl helt irrelevant. Den ger nämligen inga poäng. I min TV hördes "Särkijärvis Järnkaminer/Johanssons Järnkaminer" betydligt mer än "Tiiimrååå, Tiiiiimråååå", men vem bryr sig. "DIF - TIK 1-3" är vad som kommer att stå i historieböckerna och måndagens hemmamatch mot SAIK kan komma att locka några fler än torsdagens dito mot LHC. Fan vad skönt att vi åter har hamnat i vinnarspåret - nu knäcker vi Renbergs jävla gäng av bara farten!
Kommentera

Nu har det ju varit mer klacksnack än matchsnack på slutet. Jag var inte en del av klacken men satt i närheten och tyckte det var en OK men inte lysande insats. Lite otajmat ibland som det kan vara när det blir en del självutnämnda klackledare som ska dra igång "timråikärombästa" vid fel tillfälle. Som "sittplatsare" fanns det en del lägen att ställa sig upp och falla in i sången. Sen är Hovet faktiskt ganska risig akustikmässigt. Man är långt från isen och det sluttar ganska flackt de första raderna. En omodern hall helt enkelt. DIF är snart tillbaka på Globen eller i allsvenskan, bara att välja.
Kommentera

El Maco: Visst, säkert bäst att släppa honom till drömlandet där han får bota sin illa dolda bitterhet över matchutgången. Men han får inte underskattas, då jag tycker att han verkade mycket kunnig inom området (10-11 års erfarenhet inom ämnet halvfylld globkunskap är nämligen inte att förakta).
Kommentera

Wayne Gresky: Eller att man har för höga förväntningar, som inte uppfylls som man hade hoppats på.
Kommentera

El Maco: Jo om ett helt tåg åkte ned så hade man ju rätt stora förväntningar och därav förvåningen av att bara djurgårdsfansen hördes. Men som du säger kan det mycket väl berott på var mikrofonerna var placerade.
Kommentera

Wayne Gresky: trodde också det skulle vara bättre drag, menmen. har varit halvdåligt med det på sistone tycker jag.
Kommentera

Wayne Gresky: Eftersom jag var på matchen och inte såg den på tv så vet jag inget om hur det lät där. Lär bero på hur de mickat upp iså fall för det var ganska många hundra i Timråhörnet.
Kommentera

Raggaren Putte: den där mytomanen har knappast något att lära ut.

Dags att släppa honom föresten och gå vidare.
Kommentera

El Maco: Ärligt talat, ni hördes inte på TV förrän matchen var slut och djurgårdarna gått hem. Det brukar ju vara bra drag på er så lite förvånad är man allt. Blev bytet i Märsta för tufft för de nedresta?
Kommentera

Svelander: Vad duktig man kan vara då. Varför inte börja att sälja dina förtjusande tjänster som klackkonsult då du verkar vara så kunnig inom området.

Vet du förresten vad resultatet blev i hockeymatchen?
Kommentera

Svelander: va inte ledsen för att ni förlorade,gå och lägg dig nu så inte mamma blir arg.
Kommentera

Svelander: vill du ligga sked mej mej? vi måste ju få lite tröst =(
Kommentera

Svelander: Stick iväg och grina över förlusten någon annanstans
Kommentera

Svelander: Din genomskinande bitterhet är pinsam och osexig.
Förträng matchen och gå vidare. Käka lite chips, kolla lite film och förträng.
Kommentera

Svelander: Jag förstår inte att ni inte blir lika bra på isen som på läktarn istället, ni tjänar ju fler poäng där...
Kommentera

Jag har inte heller, under mina 10-11 år som DIF-Hockeybesökare sett en sämre bortaklack. Moras supportrar spöar er med hästlängder.
Kommentera

Svelander: paaaaaaaatetiskt! Trolla iväg nu. Skola på måndag.
Kommentera

El Maco: Förstod redan från början av ditt inlägg att det var ironi. Timrås klack hördes tragiskt nog (för er) inte en enda gång under hela matchen. Snackade med lite äldre klackrävar på matchen och de som varit med några år längre än mig höll med om att det är den absolut sämsta bortaklack som Djurgårdens IF tagit emot.

* Hördes på riktigt 1 enda gång under hela matchen. Precis när ni gjort 2-1 målet och jublade.

* Försökte dra igång klappramsa efter klappramsa, med ett urval på ca 4 olika ramsor.

* Halva klacken satt ned.

* Alla klappade flera gånger i takt med vår sång.

* Ni blev totalt överröstade av vår klack, vid ert 3-1 mål.

Starkt tikare!
Kommentera

El Maco: Klart man hör mer av det som är närmast en själv, och svelander verkar ju ha suttit i DIF-"klacken".
Kommentera

Jonte is back! Idag var det delar av den riktige Hedström vi såg (eller Hedkvist som det numera uttalas enligt mångårig hockeyexpert av ankhärkomst). Riktigt roligt att se att han kan om han vill. Hans allvarliga min och tonfall i intervjun efter matchen kan bara tolkas som att travtränare Charles har låtit ridspöt vina. Med mycket god effekt dessutom. Fortsätt nu bara så och slopa konståkningssvängarna.

Kan inte någon fästa Robins armar i någon slags anordning limiterad till 50 cm räckvidd för att förhindra det eviga infångandet av diverse vilset villebråd. För fan, hellre några få tänder på planen än i utvisningsbåset.

Johan Andersson!!! Här kan det finnas en blivande stjärna känns det som. Utvecklingskurvan är grym för tillfället. Nubben, signa om honom omedelbart så att vi slipper läsa någon sunkig självgod Expressenartikel mitt i slutspelet om att han är klar för Linköping. Agera!!

Ryno: Vaffan! Det verkar bli en riktig hockeyspelare det också till slut. Kändes mycket mer rejäl än ifjol i sitt agerande. Återstår att se om det varar längre än tiotalet matcher den här gången.

Dagens blivande klassiker:

Sjöbergs utvisning för Delay of game vid Robbans hjärnskakning. Den mannen visar verkligen prov på fingertoppskänsla och vilja till innovation när det gäller bedömningarna. Mer sånt tack, det är precis såna galna upptåg som svensk hockey behöver mer av om man ska ta lärdom av hockeyguru Nyströms krönika häromdagen.
Kommentera

En väl genomförd match. Timrådominans chansmässigt så slutresultatet känns rättvist. Jag gillar Tenkrats skridskoåkning. Kändes annars som att Challe beställt tacklingar för det smälldes på mer än genomsnittligt i mina ögon. Bra drag på både tillresta och stockholmare på vår sektion.

Sprang på en bekant som var på matchen med ett par amerikaner som var fascinerade av pucktransporterna. De är inte direkt vana vid att man dribblar i anfallszon där inte, där klipper man till med ett skott.
Kommentera

Svelander: Jävla rookie. Jag vet att du är nybörjare på hockey så jag förklarar för dig. Jag satt nedanför Timråklacken och hörde ett jävla drag. Jag ser fotbollsgänget på andra kortsidan men hör dem inte. Du satt med din mamma nånstans borta i kurvan antar jag? Då hör du de andra målbrottspipen i öronen och uppfattar inte vad som händer i andra änden av arenan.
Kommentera

Svelander: såg matchen på teve, vad jag hörde så vann ju inte timrå-klacken iaf, dom var faktiskt mkt tysta. enda gången den lät var vid mål och nån gång i perioden kunde man höre en ljud av "timrååååå timråååå" men men ni vann "läktar matchen" och vi van matchen!
Kommentera

tikwille: HAHAHAHAHAHAHAHAHAH, vilken jävla dåre du måste vara.

Med en helt totalt opartisk syn så hade faktiskt timråklacken inte en enda liten tillstymmelse till chans på läktaren ens. Kom nu inte och säg något annat, då även ni måste inse att ni blev totalt överkörda av Järnkaminerna. Gör mig glad nu och visa att ni har någon känsla för att vara lite självkritisk.
Kommentera

El Maco: Det är möjligt att ni kan lägga ihop 2+2 och lista ut vad jag åsyftar i mitt inlägg. Men jag lämnar det åt fantasin och jag nämner inga namn, orsak eller vad följdverkningarna av det hela är.
Kommentera

Uno Gordon: Det där var en av de mest indiskreta diskretionerna någonsin
Kommentera

mikenomad: Underbart med ännu en vinst i kungliga hufvudstaden och kungliga Hovet. Jag ställde mig upp i vardagsrummet och skrek rakt ut av ren och skär glädje när Jonte Hedström punkterade matchen med sin handledare. Grannarna måste nog ha undrat om jag fått fnatt eller nåt sånt men det skiter jag blankt i. Jag bjuder på det!

Det viktigaste är att l a g e t och kollektivet Timrå IK vinner matcherna. Även om jag inte är närvarande särskilt ofta numera så älskar jag Timrå IK. Utan att gå in på detaljer och kasta någon skugga över några enskilda individer så finns det vissa personer som vill tysta mig och det har delvis lyckats. Det är bara att lyfta på hatten och gratulera dessa människor.

Några få personer känner till vad som har hänt och vad som fått mig att fatta ett beslut. Men vad det går ut på för någonting eller vad innebörden av det hela är tar jag bara brevledes och inte öppet på detta forum.

Jag vill inte skapa några onödiga splittringar eller spekulationer och skada varumärket Timrå IK.

Därför lägger jag locket på utåt sett vad det hela handlar om. I övrigt har jag inga kommentarer.

Ville bara säga stort grattis till världens underbaraste hockeylag och önska dem lycka till i kampen om guldet.

Och slutligen är det alltid skönt när Jonte stänker ner kaxiga stockholmare såsom ikväll.

HEJA TIMRÅ!
Kommentera

T T: Ja...bitter var ordet! Smaka på det här t.ex: "Till att börja med är det rent ut sagt helvetiskt att i mina ögon Elitseriens största och mest tandlösa äckel avgör med 1-2-mål och assist till 1-3 i öppen bur. Japp, mannen som kallade Marcus Nilson för "f'''a" i direktsänd TV är ALDRIG välkommen tillbaka till DIF, någonsin."

He he...
Kommentera

T T:
Han har ju rätt, även om han spetsar till det lite.
Klappandet tar som vanligt ALLTID överhanden, och det var slött när Timrå inte ledde.
Varför är det så jävla svårt att fatta att det INTE alltid ska klappas till alla ramsor och hela tiden?
Kommentera

f-n vad härligt. En flera år lång förbanelse är bruten. Jag har nämligen lyckats med att bara se försluster då jag har sett våra röd vita krigare på bortaplan. Ikväll hände det...Vi Vann....Helt otroligt. Att taxin killen glömde hämta upp mig efter matchen och att vidrutetorkan pajjade gjorde inget då jag fick veta att Mora och Skellefteå har fått sällskap i bottenstriden. Vilken kväll....Jo just det...Pellets brännaren har visst pajjat under kvällen enligt telefonsvararen. Vad gör det, timrå vann för första gången på bortaplan.
Kommentera

The great one: Ser riktigt bra ut i kedjeformationerna nu!
Ungdomarna ihop är ju klockrent. Kul att det lossnar för mini pebben! Tror också stenhårt på Hedström - Tenkrat...gärna med världens bästa sockerbagare!!!!

Det är helt rätt som nån analyserade före matchen: Regin, tex, blir stressad av att spela med Hedström. Tenkrat skiter i om det är Lemieux han spelar med ocg bagarn styr just nu undan vem som helst med en hand och ett skridskoskydd på!! Då kommer det att lossna för Jonte! Han har ju en grym kapacitet!

Slutligen, jag anar också att nått är på gång med Robin - Det kommer att bli bra! Lotvonen kung idag!!

nä..nu blir vi bara bättre och bättre!!!
Kommentera

Mycket viktigt att Erik Andersson är tillbaka när nu Robban förmodligen måste vila en vecka.
Kommentera

htikare: Hynning och Svensson spelade väl knappt något efter att Robban utgick.
Kommentera

The great one: Bommade vem som spelade mellan Jonte o Tenkrat på slutet av matchen var det fortfaramde Hynning el Johan A. ?
Kommentera

T T: Om de vinner klackmatcherna och vi vinner matcherna så är jag ganska nöjd ändå.
Kommentera

Skön seger, roligt att se att vissa spelare har tagit åt sig av kritiken (se länk). Nu är det bara att fortsätta på den inslagna vägen o bevisa hemma mot Skellefteå AIK att dessa två vinster inte var en tillfällighet. Backlund gör återigen en riktigt bra match.

Hedström, Tenkrat, nya radarparet?

Robin Jonsson gör en bra match, men varför måste han leka bläckfisk jämt?

Klacken godkänd, inte mer.
Kommentera

73Sjöbba:
nej, timrå vann ju lätt den
Kommentera

T T:
Fantastiskt att få en delay-utvisning när man fått hjärnskakning.
Kommentera

Hehe, bitterheten når nya höjder.

"Timrå-"klacken" klappade, tre pers sjöng och alla höll käften när bortalaget inte ledde. Är det inte härligt med "supporterkulturen" inom svensk landsortshockey?"
Kommentera

T T: de undrar jag åxo, riktigt sjuukt!
Kommentera

Hur ser det här domartecknet ut?

18.36 2 min TIK 12. CARLSSON, Robert CONCUSSION
Kommentera

kom nyss hem från matchen fan va skönt! och fin stämmning i klacken med!
svelander: ändrat åsikt??
;)
Kommentera

Röda Tallen: Ok, Manderville och Aalto gjorde målen. Jag var ganska packad den gången, jag kommer knappt ihåg matchen. ;)
Kommentera

T T: Nej det blev 2-1 till Tik för två år sedan.
Kommentera

Kerstin_k: Underbart. Det var väl första "tågsegern"?
Kommentera

Gud vad skön seger. Hedström gör nog sin bästa match på hela säsongen. Tenkrat också.

Kul för alla nedresta supportrar!
Kommentera

Svelander:

Lätt som en plätt :)))
Kommentera

Laken: Nu börjar olyckskorparna som du t.ex tagga ner lite....för att efter några/nån ny(a) förlust(er) BÖRJA SKRIKA IGEN !! Jag säger sparka Challe !! jag tvivlar på att han överhuvud taget vet vad en puck är... Idag hade vi bara tur. NUBBEN agera ! Jag hann före dig Laken haha
Kommentera

Olle: Jättekul att se Timrå idag. Äckligt disiplinerat spel tycker jag.
Kommentera

Finnarna, Tenkrat, Hedström var bra ikväll men kedjan som imponerade stort på mig är Sundh-Regin-Axelsson. Dom ligger bakom 1-2 målet, det baserar jag på att det var dom som kämpade kvar pucken i anfallszon varpå Tenkrat-Andersson-Hedström klev in och gjorde mål. Regin vet vi alla hur bra han är men Sundh och Axelsson börjar ta sig. Dom ska jobba hårt, agera grovjobbare så kan dom bli rejält viktiga för TIK den här säsongen.
Kommentera

« · 948456 · »