Longstaff: Vad är en djurgårdares syn på hur en supporter ska se ut, när det i dina ögon är tragiskt att se 40-åringar gå runt i matchtröja, halsduk o flagga?
Jag trodde man stödde sitt lag o inte har nåt storstadskomplex i form av att tro man är en världswannabe bara för att man bor i Stockholm o håller på tex Djyrgårn?
Själv tycker jag att man ska få se ut hur man vill, även om man är en 08.
Mathias: Nej det är inte det minsta konstigt. Det händer hela tiden och då speciellt när något lag invaderar eller invaderas. Jag tycker att det är kul att diskutera med andra lags supportrar av den anledningen att djurgårdare oftast tycker likadant som jag. Roligt att diskutera från olika infallsvinklar, vad är liksom vitsen med att sitta på ett forum? Är det att diskutera eller att alla gissar olika resultat?
Årmit-ttif: Det faktum att det dyker upp inlägg som skryter med att HEMMAklacken vinner en klackmatch , vilket är det vanliga för övriga 11 lag i elitserien. Det är bara... tja välj själv mellan följande: patetiskt, sorgligt, småkul.....
Själv tycker jag att det var ganska oavgjort när det gäller volym.
Såsom utlokaliserad till Stockholm sedan tjugofyra år men ständigt Timråfans vill jag dock poängtera att Timråklacken kunde gjort betydligt bättre ifrån sig om promillehalten varit lägre. Jag kom dit (iförd matchtröja precis som min åttaårige son) och möts av ett antal medelålders fyllbultar som skriker Timråååååååå. Pinsamt var ordet! Låt fyllona sitta kvar i bussen, det är betydligt bättre för Timrå IK om dessa "representanter" för föreningen inte ser insidan av hockeyhallarna. Jag vill dock inte ta hedern av alla som åkte dit, flertalet var lika bra som jag är van vid, det gläder alltid ett Timråhjärta i förskingringen med en stor klack från "hemmafronten" fortsätt så!!
Årmit-ttif: Hur länge fick du fundera innan du kom på ditt nick? Eller du kanske tog hjälp av de andra barnen i klacken?
Vi åkte inte ner för att försöka överrösta en sektion med djurgårdare som gett sig fan på att höras för en gångs skull. Vi åkte ner för att stödja laget till vinst.
Det här var en resa för Alla. Ungdomar, familjer, pensionärer osv. Folk som tycker om hockey och älskar Timrå. Om de sen väljer att sitta ner och ta det lugnt eller vill stå och sjunga med oss andra är deras val.
Vi hördes iaf rätt bra trots värdelös läktare och kass akustik. Skulle gissa att vi kanske var sådär 150st som höll igång hela matchen och det är ändå rätt hyfsat betyg med tanke på alkoholintaget för vissa.
Mathias och Messiah: Ehh så bara för att man kommer in dels för att diskutera och dels för att ge er tips så är man en 13-årig ligist? Låter otroligt vettigt. Har ni aldrig haft andra supportar på besök på ert forum tidigare eller? I så fall kan jag bara säga, välkommen ut i supporterkulturen. Vill ni inte ha oss här skaffa då ett ordentligt stängt forum istället.
Årmit-ttif: Har du tid att hänga här? Jag trodde att din och dina gelikars fritid gick åt till att knåpa ihop läderattitaljer till sommarens Stockholm- Pridetåg. Slösa inte din dyrbara fritid på oss lantisar, fortsätt att sy på läderkepsen så din lille pojkvän inte blir besviken på dig...
73Sjöbba: Absolut, man kan inte klandra dom små livet för hårt. När man dessutom börjar prata i ord som "jaga bort er från läktaren" och "börja springa" så är det ju ganska klart att det är stackars småligister och inte supportrar som försöker synas bakom godisdisken. Men det är klart det är förvirrande för dom när dom faktiskt tror att vara en supporter handlar om att hata andra lags supportrar och inte heja på och älska sitt lag... sorgligt men så är det att vara liten och förvirrad kanske...
Mathias: ett par 13-åriga smågrabbar som lärt sig lite ord av en cool kille på stan som dom vill testa fram. Det är egentligen synd om dom men dom behöver ju få uppmärksamhet från nånstans, sitta och vara stor och jättetuff på internet är ju ett försök...
...tillslut är vi dessutom tvungna att jaga bort er från läktarna. Just nu har väl de flesta överseende med era skitsupportrar. Men i framtiden kan man ju lacka till på er. Då är det väl slut på tågresor till Stockholm. Se på Linköping, inget organiserat med över 100 man på ett par år.
Årmit-ttif: hursomhälst ju mer dåligt du säger om oss ju mer dåligt säger du om dif. för om du inte har märkt det så har vi vunnit 3 matcher iår och ni hela 0 matcher,och det märks att eran ända inkomst är cafeterian i periodpausen.
Undra vad de e frågan om, i fredags va Svelander ny här och försökte väl "skrämma" upp oss inför igår. Idag är Longstaff ny, är det bara för att klaga eller? känns som att ni inte har allt för mycke för er...
Sa jag att ni inte fanns för femton år sedan. Sorry jag menar givetvis fem år sedan. Ni är väl ett gammalt division 1 gäng typ. Om vi nu inte räknar Lill-strimma tiden som en epok, och det gör vi ju inte. Ni är som Sundsvall fotboll, ingen verkar längre hålla på IFK Sundsvall, utan nu är det Gif som gäller.
Kan jag någonsin ta er på allvar. Nix, ni är och förblir ett av alla lag där det kryllar av finnjävlar, där läktarkulturen är begränsad till en trumma och gamla bajendängor och där majoriteten av 'supportrarna' lever på bidragspengar från Stockholm.
Hahl Bundy: Kanske den dagen vi får fler än 150 biljetter? Rätt stort problem för vår del att vi aldrig kan satsa ordentligt på en bortamatch. Jag var för övrigt på årets hittills enda match i Timrå och kan helt klart säga att jag dittills överskattat er klack efter några besök tidigare år. Ni sjunger ju inte utan det enda som hörs är den otroligt meningslösa trumman, vilket är ett problem för många lag. Om ni ska använda er utav en trumma använd den då som ett hjälpmedel och inte som ett maktmedel.
Det är tragiskt när man kommer till Hovet och möts av en massa bönder. Man behöver inte säga mer än att 40-åringar går runt med matchtröja, halsduk och flagga. Vad som är ännu mer tragiskt för ert vidkommande är den tillresta klacken som dessutom fått för sig att man på något sätt hördes i Hovet. Jag sitter på sittplats, i och för sig närmre djurgårdsklacken, men hur som helst var det första man hörde från er sida "En klack i hallen". Sällan man hörde 400? låta så lite faktiskt. Dock så är det ju tyvärr så att ni vann matchen vilket var det viktiga. Tänkte mer ta ner er på jorden igen och säga en sanningens ord: Bara för att man åker till en annan arena sjunger man inte automatiskt utan det gäller att anstränga sig.
Kunde igår inte följa med på resan p.g.a. magsjuka. Men oftast så brukar det faktiskt inte bli så samstämmigt och bra tryck när det är ett stort bortafölje. En orsak är så klart alkoholen. Måånga passar på när tillfälle ges...
Årmit-ttif: "Självklart är klackresultatet det viktiga i sammanhanget" Är det underligt att det är problem med läktarvåld i Stockholm och Göteborg när det finns så många fårskallar som söker sig till idrottsevenemang och försöker att profilera sig i ett gäng. Man är medveten om att man är supernollor i skolan och i samhället i övrigt. Men på läktaren tillsammans med likasinnade kan man briljera. Pinsamt.
Hahl Bundy: F.ö vill jag verkligen plussa för Jonte o Tenkrat . Robin J gjorde nog en av sina bästa matcher i Timråtröjan, fortsätt så o öka bara. De övriga också ett starkt jobb men dessa förtjänar extra beröm med tanke på hur knackigt det gått.
Klackmatchen? Vem bryr sig? Timråspelarna kände, såg o hörde Timråklacken, räcker så.
Svelander: När skickar ni upp 300 ur er klack för att visa hur bra ni är i bortahallarna? Vore intressant med tanke på hur supporterkultur ska se ut. Ni som vet, menar jag.
Självklart är klackresultat det viktiga i sammanhanget. Femtioelva omgångar av meningslös hockey kan ni runka åt i fjällen. Självklart förväntar man sig en taggad skön bortaklack att hetsa emot. Men man borde ha lärt sig, samma gamla töntar i samma gamla XL-matchtröjor, med samma gamla ramsor som övriga lag i elitserien. Ni suger pung och fanns inte för 15 år sedan.
73Sjöbba: Challe sa i intervjun efter matchen att dom hade fått 3 skador, 2 vet man ju vilka det var. Koskinen sträckning i nacken o Robban hjärnskakning. Vem den 3:e är vet jag inte, Hynning kanske, eftersom Styf spelade hela matchen ut, trots att hans stod som en Ford.
En härlig söndagmorgon. Tre nya poäng. Läser gårdagskvällens inlägg om matchen. Då ser jag att någon, Svelander, är helt är fokuserad på vilken klack som var bäst!!! Stackars Djurgården. Jag tror nog att även Hovet snart är för stort för er.
Svelander: Ni har ju bara en "ramsa" som verkligen hörs... å den är ju sååååå löjlig!!!! hahahahahahhahahahhahahahahah... spela roll.. vi vann iaf d viktiga.. MATCHEN!!!! :)
Svelander: För en 20 år sedan bodde det endast 570 st urstockholmare (I rakt nedstigande led) där, många torde ha dött sedan dess ? Resten är väl inflyttade "bonnjävlar"?
Missade tyvärr resan, men va i extas framför projectorn på olearys efter Jontes 2-1 mål. Sååå kul för honom och så förlösande för hela laget att få vinna 2 raka igen. Nu e vi på G tamejfan!
ralus: Håller med. Tenkrat och Jonte har spelat bra båda senaste matcherna, men denna framförallt. Lill-pebben - regin - sundh har också varit väldigt bra. Finnfemman behöver jag väl knappast säga något om? Dom är allt som oftast väldigt bra.
Kul att se att det inte bara är en femma som levererar!
vi har spelat som ett lag dom senaste 2 matcherna och det har gett utdelning. alla har bidragit, mest imponerad är jag av axelsson som jag tidigare varit lite skeptisk mot, han ska definitivt få fortsätta med sundh och regin, det blir heller inte sämre av att tenkrat och jonte börjar röra på sig.