Laken: Någon toppback är han i alla fall inte, och han har inte på långa vägar gjort sig förtjänt av all speltid i powerplay. Måste vara sista säsongen för Kolan i Timrå det här.
Olle: såg inte i TV, hände utanför bild men det verkar som att corso, efter ett byte, slog av en klubba (och eventuellt kastade ut det avslagna bladet på isen?), publiken buade, vid nästaavblåsning stod PEJ och skrek och viftade åt Corso att åka till omklädningsrummet.
Fortsätter Perra gorma som senast så är det ju Bäckman-varning. Menar, vad gjorde han coachmässigt mot HV? Toppa, bänka och matcha verkar han inte veta vad är, men gapa i intervjuer går tydligen bra...
Smokey: Ja man vet inte vad man ska tro längre, men att det finns problem som inte är helt kända torde ju vara uppenbart.
Annars gör vi ju faktiskt en helt ok bortaperiod där vi lika gärna kunde ha haft ledningen. Murley känns klart stabil i sitt spel och är en bra värvning. Kommer säkert att hänga en hel del baljor framöver.
Laken: skicka ut spelare och statuera exempel är jätte fint .. absolut .. gulligt på något sätt . men knappast med 7 man borta på bortaplan då man ligger under .. om de inte handlade om att corso drog kniv mor perra eller något
pefr: Corso är ju en primadonna av rang. Hur mycket tålamod ska man ha med hans barnsligheter? Killar som tycker sig stå över laget brukar sällan vara en tillgång...
T T: Jag kan se det framför mig- Corso åker mot anfallszon istället för att byta, PEJ ropar: "No, Corso, you're on coffee-duty, get back here" Corso: "no way, old man, I hate coffee-duty" PEJ: But you're on coffee-duty!" Corso: "******" -slår av klubban- PEJ "Nu jävlar åkä du tä omklädningsrömme och kok kaffä!"
Laken: Med tanke på hur våra hemmaperioder ser ut så kan vi aldrig vara nöjd när vi ligger under. Men mönstret för året håller i sig: Vi skapar väldigt lite tryck i anfallszon och vi skapar enormt få målchanser.
Dert verkar som att det enda spel vi har är kontringar. Därav blir också våra ordnade anfall soloraider såsom kontringar.
Jag känner inte igen Timrå IK. Vi brukar ha frenesi, fart, energi, kämpaglöd, bra skridskoåkning och vara duktiga på att få till långa anfall. Detta har man dock inte sett ett skit av sedan Challe. I år är vi otränade, dåliga på rillorna, lojja, ofarliga och utan förmåga att bli kvar i anfallszon.
Laken: Jaha, men handlar det om en avslagen klubba så är det tydligen jättehemskt i Perras ögon, då kan man ju samtidigt fråga sig varför han inte har bänkat Hirso? Eller varför han i princip ALLTID spelar Kolan i spel 5-3? Eller varför han har hattat fram och tillbaka mellan målvakterna?
PEJ: på frågan om hur han uppfattade situationen med corso: "jag uppfattar situationen som odisciplinerad" samt på frågan om Corso kommer spela mer i matchen: "det tror jag inte"