Olle: de är så fint de här svenska härliga lagandan . en för alla och alla för en .. VINNA de är fina grejer de . inte sitta och mysa i omklädningsrummet och klia varandra i nacken
Olle: Ful och antagligen våldsamt förtjust i Corso.
Nåja. Corso har spelat center i...drygt en match va? Under Perras ledning. Det finns massor av spelare med "göra-mål-egenskaper" i det här laget. Bra att man plockar bort den spelare som tar massor av energi av laget. Jag gillar verkligen Perras agerande. Nu kanske man förstår varför Corso gått ut i tidningarna och sagt det han sagt. En rejäl förtroendekris.
ÖstrandsNisse: Jag tror nog att ES alla coacher hade skickat honom av banan efter det där men jag tycker att han i princip har samlat på sig till det där "matchstraffet" redan innan. Frågan man kan ställa sig är ju: "Om han visar allt det här primadonna-liret offentligt hur är han som lagkompis? Hur är han i omklädningsrummet? Hur beter han sig 95% av tiden utanför tv/radio/tidning, dvs. majoriteten av tiden som vi supportrar aldrig ser?"
Fram till igår kunde jag personligen stå ut med hans fjanterier för då var dom begränsade till media och lämnade utrymme för tolkning/spekulation. Idag visade han öppet och tydligt vilken kärring han är. Ingen spelare, oavsett lön eller status, står över laget och framförallt inte huvudtränaren. Big no no.
jå1: Jo men om man gör det i kombination med att man skiter i tränarens upplägg och sedan börjar käfta med densamme då kan man lika gärna packa väskan.
Olle: Då ska du veta hur han beter sig vid sidan av isen. Det är en människa utan empati, utan verklighetsförankring vi pratar om. Hoppas han försvinner. Men innan bör vi lösa med en ersättare.
ÖstrandsNisse: Att han inte har någon verklighetsförankring är ju glasklart iom hans uttalanden i media. Sen skrev någon här på HS att han var askalas och slogs på krogen nyligt. Är detta vedertagen sanning eller bara löst rykte?
Killen bara utstrålar trubbel..och inte på det där "coola" sättet.
jå1: Jag vet bara det som finns att läsa här men i regel blir man ju inte avvisad från banan av sin egen coach, som stjärnspelare, om man inte gjort mer än så, alternativt legat med tränarens fruga.
Olle: Att han varit ute och varit askalas låter inte som Corso. Han har oftast rätt bra koll på det han gör. Så det tar jag med en nypa salt. Det jag däremot vet är att han tar enorm kraft från övriga laget med sitt sätt att vara.
ÖstrandsNisse: Ok då håller vi oss till det konkreta. Det ska verkligen bli intressant att se hur man löser det här. Jag ser honom hellre på bänken för resten av säsongen än att behöva utstå skammen av hans agerande idag, i fler matcher. Det bästa vore ju dock om vi fick tillbaka slantarna och kunde förpassa honom till sibirien istället.
ÖstrandsNisse: Tro vad du vill, har jävöigt sälra källor inom Timrå IK men som sagt du tror på de du vill, skulle aldrig snacka skit om ngn om ja inte hade 110% äkta o trovärdig info, men Corsos beteende är inte okej för klubben i mitt hjärta och det är skittråkigt så äre för Corso är en riktigt kompetent hokcyespelare, men han dummar sig för mycket, tyvärr.
ÖstrandsNisse: haha ja va ska ja svara på de då tycker du ? Ja vet vad jag känner för folk där så ja är inte orolig eller något sådant, nu sänker ja en till kall ha så kul.....we can agree to disagree.
jå1: Aha. Corso försöker tjata till sig speltid -> Perra säger nej -> Corso försöker ta sig speltid igenom att inte byta -> Perra ryter till -> Corso käftar emot och resten är historia.
ÖstrandsNisse: Om man jobbar för att lösa honom från kontraktet så kan man ju iofs förstå att han surar (OM han själv inte vill lämna) men det försvarar ju ändå inte på något sätt hans utomordentligt barnsliga beteende.
Snoop: Jag förstår inte, uppriktigt sagt, vad du ville få fram med ditt korta deltagande här ikväll? Berätta att du minsann känner en och annan i Timrå IK eller att berätta att du sänker en och annan "kall"? Ha en trevlig morgon. Själv jobbar jag.
Olle: Corso har vetat om att han inte passar in i årets Timrå IK. Han har själv förtjänat det. Men likt förbannat vet han att han är bra och kan spela på det. Det är svårt att från Timrå-håll gå ut och säga detta. Det är lagets enskilt bästa spelare och såna skeppar man inte iväg, bara sådär. Nu har han själv grundat för det här. Jag trodde i min enfald att han var smartare än så. Men kanske har han insett att det är dags att dra. Synd på en bra spelare. Bra för Timrå IK!
ÖstrandsNisse: Vad jag inte förstår är hur en kille med hans ego kan ha gått så förhållandevis långt i karriären. Visst han är en offensiv talang men hela paketet stavas ju D-O-U-C-H-E-B-A-G.
ÖstrandsNisse: Vad jag vill få fram, ja ja såg att de skrevs om de ja skrivit och att du inte trodde på de ja skrev, och jobba imorn du fan gör de mig nåt :) vi håller på samma ishockeyförening, int tänker ja bråka med en tikare på detta vis, du har din info och jag har min, lets leave it at that istället ? för jag tro inte detta kommer leda till någonting vettigt endå.
ÖstrandsNisse: nåååja NHL? Visst det är ett annat spel där men jag håller inte riktigt med. Och ja, hans kroppsspråk andas ju inte direkt..."lagsport"...om man säger så.
lu93rowa: Du vet, när man är vuxen så älskar man bara ETT lag. Man har även möjligheten att INTE glömma gamla oförrätter och hata flera lag samtidigt....huuuuur länge man vill!
lu93rowa: Jag småhatar Nubben. Jag småhatar Frölunda. Och mitt småhateri har Nubben grundat. Men för att få dig att förstå så behövs namnen Hahl, Purjolök och Lehtonen nämnas igen. Det är inga dussinlirare Nubben har lockat till Frölunda med tjocka sedelbuntar.
lu93rowa: Allt du skriver resulterar bara i massa fjunigt joller. Jag brukar inte retas eller vara otrevlig mot minderåriga men du är ju som det där återkommande munsåret eller som den där klasskompisen på gymnasiet som aldrig riiiiktigt fattade eftersom han/hon byggt upp en sån enorm skyddsmur av låtsassjälvförtroende.
Fast det värsta är att du har två favoritlag. Puss!
lu93rowa: Det ska bli intressant och se hur många spelare i Timrå som lockas till Frölunda nu när Nubben dragit. Du måste förstå hur illa det rimmade när allt som lyckades i Timrå senare hamnade i Frölunda. Klart man "hatar" Frölunda för det. Men det är över nu, för denna gång.
ÖstrandsNisse: Bättre sent än aldrig! Jag ska krypa till korset, idag har jag gjort som Wayne Gresky och druckit några glas vin...men inte i kombination med ishockey då ;)
lu93rowa: Det visar litegrand på bristen i Nubbens sportchefs-egenskaper. Han hade stor hjälp av Timrås finnar när han lyckades i sina värvningar i Timrå. I Frölunda hade han ingen att förlita sig på. Ahdrian heller vad han heter attesterar väl bara? Han lägger väl sig inte i spelarköp? Tror det är bra, och nödvändigt, att skeppa iväg Nubben. En otroligt överskattad sportchef som lever på gamla meriter. Som igentligen andra personer varit delaktig i.
ÖstrandsNisse: Nubbens "avgång" kan nog vara det bästa som hänt Frölunda de senaste åren och tyvärr hade väl Boork rätt, som vanligt, gällande kulturkrocken mellan Göteborg och Norberg och hans facit är väl bara en egentlig lyckad värvning i form av Mathis Olimb. Resten har blivit Frölundaifierade.
Back on topic: Ska bli intressant att se hur Timrå agerar i Corsofrågan. Vi själva hade Schubert som blev kickad just på grund av attityd - och han fick gå direkt efter Djurgårdsmatchen tror jag bestämt det var.
Dragan 2k: Det är enklare att skeppa en spelare då man har 67 miljarder i eget kapital(missförstå mig rätt). Lindqvist kommer att bli väldigt ifrågasatt om Corso lämnar. Om det dessutom sker utan lösning (att Corso inte finner ny klubb), ja då är Linkans dagar räknad. Därför är det här en känslig situation.
Däremot kan man hålla honom utanför klubben. En spelare som inte har stake att skotta sin egen uppfart kan med glädje lämnas utanför. Det var när Corso började spela som det gick åt helvete. Det säger en hel del om den mannens inflytande i laget.
ÖstrandsNisse: Absolut - visst är det så att vi har gott om cash och har råd med sådana grejor. Sedan hade vi ett skönare upplägg då hans kontrakt var utgående (2 veckor till). Jag tror dock att samtliga lag i elitserien har samma grundsyn på ett sådant agerande gällande spelarattityder, snack i media och liknande.
Corsos uttalanden i Aftonbladet var det väl angående bänkningar och liknande är i grund och botten en rejäl slagserie mot Perra och exempel på ett fullständigt oacceptatbelt beteende.
Corso är väl avgudad i Kärpät. Förhoppningsvis kanske Timrå kan lösa det på det viset att han återvänder dit. Kärpät går dessutom inget vidare i serien.
Nåväl - det är väl Lindqvists svåraste prövning som sportchef det här - som du säger en riktigt jävla känslig historia.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·