Hahl Bundy: Jag har inte mycket för divor överhuvudtaget. Inte ens Zäta var eller är divig trots att han är en mycket bättre spelare än Corso någonsin kommer att bli. Han gick aldrig ut i pressen och gnall
Blizzard: Så är det. Det var väl frugan som var lite, hur ska man uttrycka sig, säregen. Det var väl hon som ansåg att inte Daniel eller hon själv skulle behöva skotta. Corso försöker stå på egna ben i år. Kanske därför han är lite "eljest".
Hahl Bundy: Så är det. Dessutom kan det vara så att de poäng han faktiskt producerar mycket väl kan produceras av andra i laget med råge om han löses ut....men det är min åsikt
mikenomad: Det respekterar jag. Vi är överens om så mycket annat så. Jag tror att det kan bli ännu svårare att få detta att fungera. Men har du rätt så är det ju bra. Corso har dock aldrig fått mitt hjärta att klappa fortare o där håller jag med BB mfl. Jag anser att Laget går före jaget oavsett vad man heter. Det behövs alla instrument i en orkester för att det ska fungera likadant i ett lag. Energidränaget i laget är ett problem. Visst ska man ha attitydspelare men dom ska lägga sin energi på att peppa laget inte dränera. Det är min åsikt.
Måste säga att det här är ett ooerhört svårt läge.
Tappar vi Corso förlorar vi en spelare som vi vet producerar, och det finns inte många sådana på marknaden just nu, förmodligen ingen.
Men å andra sidan har Corso betett sig illa och verkar ha negativ inställning till laget, vilket kan göra att han sänker ner laget mer till en nivå där hans poäng inte är värda att lagets stämning rubbas.
Jag är kluven och det ska bli intressant och följa, men bäst vore nog om Sonny kom och att man försöker diskutera med Corso om att det inte är bra att han går till media varje gång han vill säga något, då är det bättre att ta den disskusionen med tränarna men det verkar ju inte gå så bra..
mikenomad: Jag fick precis en Fiskars av farsan! Läskigt! Känner farsan Linkan månntro...? Hmmmm....skumt det här. Snart står man väl där på Corsos garageuppfart ;-)
Timrå Icon: Det är ju annars precis det jag skriver, att han inte kommer rätta in sig i nåt led. Så ge han ett eget led då! Men se till att ha honom i ledband likt förbannat. Vi måste våga tänka lite utanför våra svenska sosseramar (ja, jag vet att vi har golfstyre sedan några år tillbaka men ränderna har inte gått ur för det) ibland...
mikenomad: Jag tror tyvärr inte Corso rättar in sig i något led efter det här. Han insåg inte ens att han gjort fel. Nä jag tror det skurit sig rejält. Det bästa är nog att bryta nu om det går. Det känns som om han fått många chanser...
Själv håller jag med Janken. Det är lite för mycket mellanmjölk i ES i allmänhet och TIK i synnerhet. Men Corso är inte mellanmjölk...han är tamejfan inte mjölk öht. Som vanligt väljer jag dock en kompromiss och slår fast att det var helt rätt agerat av Perra igår. Det viktiga är nu hur historien hanteras i efterhand. För killar som Corso behöver, likt bråkiga barn som inte förstår sitt eget bästa, platsas ibland. De behöver ett överjag som har kraften och modet att styra dem.
Får de en sådan ledare kan det bli nåt riktigt bra av det. Hanterar Perra situationen i efterhand med respekt utan att för den skull tappa ett uns av sin egen respekt och pondus, ja då har han nog en trogen krigare i sitt lag. Corso är en soldat och som sådan hatar han svaghet och behöver en ledare som han respekterar och ser upp till. En Perra som markerar kraftfullt i stunden och sedan har förmågan att stå upp för sitt beslut utan att för den skull plocka ära och heder av Corsa är en sådan ledare.
Och lagkamraterna bör också kunna inse vad detta handlar om. Det är elitidrott och alla kommer inte att behandlas lika eller rätta in sig i mellanmjölksledet....
Janken: Ja du Janken. Jag förstår inte varför du går upp i falsett varje gång jag inte håller med dig i allt alla ggr? Jag skrev "litegrann". Min inställning till den här historien sammanfattas väldigt bra av BB, Skarin o Olle bla. Så du kan läsa vad dom har sagt idag, själv skriver jag på mobilen nu så jag tar den enkla vägen på det sättet. Visst behövs attityd spelare men ingen av dom får heller gå före laget. Corsos attityd har gått för långt i mina ögon. Jag tänker inte hålla på att älta det här med tanke på att jag sitter lite avigt till men det var det där med jämförelsen med Jonte bla som jag tyckte haltade eftersom dom mig veterligt inte hållt på med att göra som Corso gjort i media mot laget o tränaren.
superfalle: har ju sett dina inlägg senatse tiden och insett att corso är som zäta för dig.
Ja jag tycker corso är dålig som center inga raka linjer åker lite som han känner fört och hemspelet blir kattskit och han kan lämna som position väldigt enkelt i egenzon.
Laken: jag förstår det och det är därför coros fått chansen som center senaste matcherna. men jag tycker Corso är dålig som center så någon annan borde kunna göra det lika bra utan att vara en helt renodlad center typ.
Laken & Superfalle: Ifs så har inte Corso använts som center denna säsong förutom de sista 2-3matcgerna, så att han måste vara en riktigt renodlad center tycker inte jag är det iktiga vi har många centrar. En poängmaskin måste han dock vara iaf.
Så hittar vi en poängspruta och han inte är center ska det inte falla pga det.
Janken: janken har rätt,det har varit stora besvär med corso sen han kom hit men det var först nu i höst h:e bröt loss när vi fick hit en massa andra s.k stars som också ville vara med att bestämma,nää bort med Corso in med en allsvensk spelare av klass det finns många sådana om man kollar jävligt noga och inte bara lyssnar på agenterna.
"Tycker Janken är ute o cyklar litegrann i det han säger"
I vilket hänseende då?
Cyklar i den bemärkelsen att: attitydspelare allt som oftast är starka personligheter även utanför isen?
Cyklar i det hänseende att: det finns flera olika scenario på fortsättningen av den här historien?
Cyklar i det hänseende att: "Sätt munkavle och koppel" på Corso så kommer du att få en oerhört slätstruken spelare?
Cyklar i det hänseende att: om Corso härsknar till så hamnar han i frysboxen och försvinner?
Cyklar i det hänseende att: Det sannolikt inte är första gången i karriären Corso har en skism med tränare, andra spelare, ledning, supportrar? Karln har ju inget filter mellan hjärnan och munnen vilket sannolikt har visat sig en och annan gång genom en trettonårig karriär!
Cyklar i det hänseende att: Perra Johnson är en klok kille?
Jonte och Ledin var bara två exempel på spelare med attityd som också gjort sig kända som "citatmaskiner" Vartåt de riktat sina uttalanden var liksom inte poängen! Utan deras förmåga att säga vad som helst... Rakt ut!
Delen där jag spekulerar i en eventuell lösning börjar faktiskt med "Jag hoppas och tror" Det är alltså en ren spekulation. Inte en av herren utsänd doktrin!
Timrå Icon: Ja alltså så fort ungen har ploppat ut så får han ju sätta sig på ett plan. Spelare som får tillökning brukar väl i regel inte missa mer än den match som är i direkt anslutning till själva födandet...födelsen? Äh du förstår vad jag menar :)
Blizzard: En annan, avgörande, skillnad är att jontes uttalanden var riktat till motståndare eller sig själv. Corso har synpunkter på tränaren och vilka friheter han bör få i förhållande till övriga spelare i laget.
T T: Njaaa....på engelska isåfall ;-). Nä men allvarligt; så länge han spelar i Timrå och har ledarnas förtroende så ska han stöttas av oss också. Men råget börjar bli måttat känns det som...
Perra kan få ihop ett lag och få det bästa av spelare men Corso och Perra är ju så olika varandra så det bara sjunger om det, Corso har haft synpunkter på perra hela tiden. Jag tror aldrig det kommer bli bra mellan dom men han kan nog stanna endå.
Sen så är det ganska konstigt att Corso hyllar bänkningar när ahn sedan blir det matchen efter då grinar han ut i pressen att tränarna inte vill ha honom och att han kan tänkas lämna......
T T: "Jonte Hedström var en sanslös citatmaskin när han låg på topp. Vi minns hans klassiker såsom ”Vi pissade på dom”, ”Marcus! Din jävla fitta” och ”Jag satt och sket hela natten” Per Ledin är lika känd för sitt ”tattare” och ”Tjockis” som slank ur honom när ”Råttet var mågat”"
Skillnaden mellan jonte/Ledin och Corso, är väl att både jonte och Ledin är riktigt schysta snubbar att ha i sitt lag dom var ju mer ett helvete för dom andra. Corso är ju allmänt jobbig stort sett 24/7 om dygnet och inte bara på isen.
Så spelare med attityd är olika, Fan jonte gick det ju att trycka ner psykist. Corso skulle nog kunna trycka ner hela laget ist.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
– Inte en aning. Jag förutsätter ingenting, säger TIK-tränaren.
Kommer Corso spela på tisdag?
-Vi har en situation men just i dag väljer jag att avstå från att kommentera någonting över huvud taget. (Linkan)
Låter ju inte så bra för Corso.