1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04

« · 1317054 Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
KniveN: Jag tror som ÖN att det här inte var något som bara blossade upp under match utan att det har pågått ett tag. Corsos all uttalanden i media skulle ju kunna styrka detta också.

Corso behöver inte få någon förklaring av Perra. Om Perra säger att Corso ska sätta sig på bänken så åker Corso och sätter sig på bänken. Punkt. Om Corso inte gillar det upplägget så kan han ta ett vanligt kneg och spela korphockey på sidanom. Där får man göra lite som man vill.

Periodsnack var inte riktigt vad jag menade. I min bok så ska det till ganska mycket för att man ska bli bänkad över ett uttalande. Jag anser att Corso har kommit med sånna exempel vid ett flertal unika tillfällen i år.
Kommentera

jämttik: Roligt att kunna glädja nån. Sen kallas jag för Hahl Bundy.

Du sa till mig att du skulle lägga ner härinne o jag sa till dig att jag tyckte det var tråkigt att du störde dig på mig mfl.
För din egen skull kanske du ska lyssna till ditt hjärta.
Du mår uppenbarligen inte bra av att se folk kunna stava ordentligt, som du så "fint" uttryckte dig, för några veckor sen.

edit´: Sen har du rätt i en sak: Jag tar mig inte på för stort allvar, ärligt talat :)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

jämttik: jasså du lille vän . bubbla mej så kan vi ta ett litet snack du och jag din lilla pajas . ellr så kan vi mötas upp någonstans och ta en fika . hahl bundy är förövrigt en av dom mest underhållande skribenterna . vad bidrar du med . jämttik . förutom gnäll
Kommentera

jämttik: Skönt att du skrev 'mvh' där på slutet, annars kunde man ju få för sig att du var en lite...småaggressiv typ. Nu framstår du bara som en skribent som satte ner foten. Och som visade hur man gör för att författa något som verkligen höjer läsvärdet i det här forumet. Där fick du, Hahl!

Evert! *klapp klapp klapp*
Kommentera

Bragd-Birger: Ha ha :)

Ja jag vet att jag brukar ha svårt med prepositionerna ibland.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bragd-Birger: Läsvärdet var typ i paritet med en avslagen grafitklubba för 3500 spänn...
Kommentera

Olle: Är helt övertygad om att Perra hade mycket på fötterna som motiverar hans agerande gentemot Corso. Men försöker han inte prata och förklara för honom vad han vill och vad han förväntar sig av honom handlar det om dåligt ledarskap.
Nu tar jag för givet att det pågår någon form av kommunikation mellan dessa herrar, som vi aldrig kommer att få del av. Har själv jobbat med strulputtar med en fantastiskt rubbad självbild och ett ego större än hela Småland - inte på elitnivå visserligen - som faktiskt sakta men säkert lärt sig anpassa sig till kollektivet,
Budskapet i en sån här markering kan i bästa fall nå fram även till en person på "cirkusen har lämnat stan men clownen blivit kvar-nivå". Om inte, då är det nog inte mycket man kan göra annat än att gå skilda vägar.

Vi får nog rätt snart en indikation åt vilket håll det lutar.
Kommentera

RunarUp: Ja alltså där kan man ju dela upp kommunikationen i två punkter.

1, Corsos övergripande uppgift som spelare i Timrå IK.
2, Corsos uppgift på banan i första perioden mot DIF borta.

Punkt 1 lär vara fullständigt glasklar från ledningens håll. Lagets dyraste spelare daltar man nog inte med. Punkt 2 kan ju däremot potentiellt ifrågasättas. Som du säger så handlar ju ansvaret från ledning främst om att förmedla vad man vill ha gjort, till Corso. All kommunikation som går den andra vägen skall enligt mig tas internt och jävligt försiktigt. Jag känner igen mig i det du beskriver, för min del handlade det om ungdomar, och där kan jag tycka att det ofta är en mognadsfråga. När det gäller Corso, som är en vuxen människa med stort ansvar och ännu större lönekuvert så tycker jag att det finns en begränsad reserv av tålamod att spendera på herren. Vi är inte HV71 som kan sätta Bremberg på bänken närhelst vi känner för det. Våra spelare måste förtjäna sina löner.
Kommentera

« · 1317054