armbåge i fejjan..ej utvisning FEGA ZEBROR kommentatorn.....båda är ju helt värdelösa ska inte dom va opartiska ...kolla dom med ETT öga eller? LHC...helt opålitliga kan loosa o vinna mot alla
söder över: det är nog dags nu att låta nån annan spela PP i första än laleggia. Funkar inte längre, dåliga skott och tappar puck. Även lodin som missar alla avgörande passningar som kan leda till mål. In med paigin där nu, behöver ett hårt slagge!
roger_sundsvall: Lite struligt i försvarsspelet, men jag tycker Timrå gör en bra förstaperiod. Vi har parkerat betydligt mer i Djurgårdens anfallszon än vad jag förväntade mig.
Gorkyman: vi ska väl vara glada över det lilla, tänk hur upprörd man hade varit om djurgården hade gjort mål på kanonläget som uppstår när Zajac ligger kvar?
Liten försmak inför kvalet kanske, då är det bara att spotta ut tänderna och studsa upp igen efter en sån där grej.
Affe_TIK: paigin framför mål var ju riktigt framgångsrikt, Pelle som släcker bössan på blå och paigin som skymmer sikten även för publiken bakom. Måste hända!!
Tikare08a: Han har givit mig magsår hela säsongen. Helt obegripligt att man kan vara näst bäste poäng back men ändå ha sämst plus minus. Men blir väl så när man egentligen är forward men vägrar spela annat än back trots att man inte besitter några som helst försvarskunskaper.
Sputnik: samtidigt så har ju djurgården 2-3 lägen som bara SKA vara mål. Så här kan vi inte spela i tre perioder, då kommer vi förlora 100% av matcherna.
Paigin lär ju byta kant i PP om man ska ha någon nytta av hans skott som är hans enda styrka i den spelformen. Just nu är han ju spelfördelare med Zajac på skott
Olle: Jo samtidigt som vi bränt deras bjudningar vi fått. Trodde DIF skulle dominera mer spelmässigt, att vi bjuder på lägen får vi stå ut med. Det har DIF gjort med i egen zon,. Minst sagt..
Olle: Det är lite en sån match där täcket blir för kort och inte räcker både till anfall och försvar. Vi måste stoppa dem på blå och inte låta dem segla in i vår zon. Stopp i mittzon skapar också förutsättningar för kontringar. Den enda som gör det i dag är väl Paigin. Det finns ett litet hopp, men då måste vi nog rycka upp oss. Jag tar gärna 1-0.
Sputnik: Vi bränner ju också två pp. Det i sig är väl ingen katastrof men hur man agerar på pp nr.2, det är bara bedrövligt.
DIF var inte speciellt bra sist heller, det dom gjorde var ju dock att sylvasst ta vara på våra misstag. Och misstag i egen zon gör vi tyvärr alldeles för frekvent. Panikrensningar till motståndare på blå hela tiden. Det känns som vi tappat självförtroendet (igen) på egen planhalva.
Dif kanske rädda att bli straffade på kontringar går ej fram hela tiden utan bara när chans GES... dessa ihopslang..stutts puckar m.m blir man galen på
Olle: Jag har bott i Stocholm i snart 30 år och kollat mycket hockey. Dif-klacken består av små skitungar utan egentlig tillhörighet och som inte kan ett skit om hockey.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Hoppas nubben går in och kör hårtorken i paus nu, så jävla bedrövlig insats i en sån viktig match. Jag hoppas man skäms.