Hur kan det vara möjligt att förbundet lägger 2st Stockholmsdomare i en kvartsfinal mellan Timrå-Djurgården? Är inte detta partiskt? Det måste väl finnas fler domare som är kvalificerade att välja emellan? Vore kul att veta hur de väljs ut. Vore även intressant att få höra Wikegårds synpunkter utifall en Sundsvallsdomare hade dömt?
Peter Andersson: Hej Kent! Domare från Stockholm har dömt DIF i många år nu. Upptagningsområdet är ca 1 milj. invånare.
Utgå från Sundsvall och gör en cirkel med 1 milj. invånare så hamnar du ganska långt från Sundsvall. Men den främsta anledningen är att Stockholm för f n har många duktiga domare - flera av landets bästa. Dessutom är självklart lagen vidtalade och de har inte alls några synpunkter på detta.
Under min egna aktiva karriär dömde jag själv FBK i en SM-Final.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Hur kan det vara möjligt att förbundet lägger 2st Stockholmsdomare i en kvartsfinal mellan Timrå-Djurgården? Är inte detta partiskt? Det måste väl finnas fler domare som är kvalificerade att välja emellan? Vore kul att veta hur de väljs ut. Vore även intressant att få höra Wikegårds synpunkter utifall en Sundsvallsdomare hade dömt?
Tacksam för svar!
Kent Lindahl
-------------------------------------------------------------------------------------
Peter Andersson: Hej Kent! Domare från Stockholm har dömt DIF i många år nu. Upptagningsområdet är ca 1 milj. invånare.
Utgå från Sundsvall och gör en cirkel med 1 milj. invånare så hamnar du ganska långt från Sundsvall.
Men den främsta anledningen är att Stockholm för f n har många duktiga domare - flera av landets bästa. Dessutom är självklart lagen vidtalade och de har inte alls några synpunkter på detta.
Under min egna aktiva karriär dömde jag själv FBK i en SM-Final.
Vänliga hälsningar
Peter Andersson