1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590291 inlägg · 6216 ämnen

Elitserien - ett måste

« · 81100 Till forumet

Elitserien - ett måste
Timrå IK måste satsa NU.Alternativet är division ett med en mörk och osäker framtid.
Om andra klubbar kan så kan vi också !.Privatpersoner och företag i regionen KAN HJäLPA TILL MED EN INSAMLING/SPONSRING.

Vi behöver minst 5-6 namnkunniga spelare inför nästa säsong annars blir det kärvt.Dessutom tycker jag personligen att Timrå Isstadion inte håller Elitserieklass på långa vägar.Hallen måste uppfräschas och kapaciteten utökas till 7000 åskådare.

Om man verkligen vill något riktigt mycket så går det !
Leksands återkomst till ES är väl ett fint exempel.
Timrå IK har chansen nu att lägga grunden för framtiden.
- Vi har dom bästa supportrarna i Sverige !
Kommentera

Sv: Elitserien - ett måste
nexus: nja 5-6 namnkunniga spelare behövs ej men åtminståne 2st...vi lär ha tur om vi ens får en..
Kommentera

nexus: Visst måste Timrå satsa,men vi kan ju inte riskera ekonomin.Jag var med på 80 talet när det var kris,Tommy Abrahamsson gick på läktaren med bössa och tiggde pengar.Om jag inte minns fel var det SCA som gick in med pengar den gången.
För övrigt behöver det inte bli någon katasrof med kvalserien nästa år.Vad man kan se idag finns inget allsvenskt lag som sattsar mot elitserien som i år.
Kommentera

dr-nix:

Klokt sagt angående det där om sponsringen. Inget företag vill sponsra ett gäng som inte har någon målsättning. Typ den där kommentaren från Nubben att Timrå är ett bottenlag i elitserien.

Tacka faan för det om man har den där inställningen. Nä nu måste det börja hända saker och lite jävla anamma måste till. Vill Timrå vara med i leken måste man se till att man får ett större sponsorstöd.

Tyvärr ser det dock ut att bli som förra året, en låg-budget variant som garanterat inte kommer att räcka till när alla de andra lagen satsar. Har svårt att se vilka lag Timrå ska ha efter sig i tabellen...
Kommentera

Puck: mm jo vi måste satsa men inte sätta klubbens framtid i fara för att tik satsat för mycket på spelare.. men den nuvarnde summa nubben har att jobba med måste dubblas ...
Kommentera

snabel:
Lugn i stormen, vi har ju bara ett ny förvärv och förra gången TIK började kontrakterade efter kvalserien och VM så gick det ju bra.
Inte ska vi börja misströsta redan nu?
Kommentera

snabel: jo asså jag kan inte säga med 100%'s säkerhet men jag är ganska säker på att ett företag vill att ett lag man satsar mycket pengar i ska tro på sig själva. Det TiK behöver är en ny arena (våran nuvarande är ett skämt men håller några säsonger till..), en stomme med bra spelare...det är så jävla irriterande att varje spelare som är bra försvinner till andra lag..det är det vi måste hindra, de spelare som är bra i tik måste stanna samtidigt som man byter ut dom dåliga. Istället så försöker tik ersätta spelare dom förlorat istället för att behålla dom som är bra och fixa mer spelare. Jag tycker också om tiks mål att värva 6st spelare men det är livsviktigt att det bara är spelare som är lika bra som etablerade spelare. inga Korpen Spelare tack..
Kommentera

SgtD:

Nä du har rätt. Men jag har vissa farhågor om att det kommer bli likadant som detta år. För lag som inte satsar tillräckligt kommer att åka ur för eller senare, och vad skulle inte det kosta isåfall?

Det var ju som Nubben sa efter kvalserien, hade Timrå åkt ur så hade det varit lika med döden för Timrå IK.
Kommentera

SgtD: tik satsar inte mer pengar på spelare inför nästa säsong än förra, det har redan nubben sagt till dagbladet. Det TIK måste göra är att vara aggressiva och visa att dom hör hemma i ELITserien. för att tik ska kunna stanna i det långa loppet krävs det att tik visar framfötterna så sponsorer blir intresserade i tik.
Kommentera

Äh, det är ingen idé att ens engagera sig inför nästa säsong... Man vet ju redan hur det kommer att sluta - 12:a i elitserien, 3:a i kvalserien och således allsvenskan 2003/04... Budgetvarianter håller inte i evigheter, detta har historien visat... Jag anser att "Nubben" har fel inställning, när han hänvisar till taskiga resurser samt det faktum att vi är ett bottenlag(!)... Det är ju det vi INTE vill vara! Timrå IK måste ju satsa sig upp från bottenträsket, annars lurar AIK oss på elitseriestatusen om ett år...
Kommentera

DJ Hemp: det är sådana ord som är så dödliga...tik får inte vara nöjda med att vara ett bottenlag.. det man måste säga är "vi ska till att börja med bli ett mittenlag när vi klarat av detta tänker vi jaga efter sm-guld"...alltså visar inte Nubben m.fl. framfötterna snart vill jag ha en helt ny ledning i tik...
Kommentera

Någon som minns den här artikel och kommentarerna i den.

"Timrå ska göra en storsatsning"

– Inom fem år ska vi vara i SM-final, säger ordförande Jan Söderström.

"Nykomling i elitserien 2000.
Nästa år slutspel och inom fem år kanske SM-guld."

Vad hände?
Kommentera

dr-nix: Nubben hit och Nubben dit. Det finns visst någonting som heter Marknad. Det är väl dom som skall ordna resurserna så att det finns nå´nting att värva för och se till att man kan betala dom som man vill ha kvar. Jag tror att det kan vara vettigt att spela in några juniorer i truppen. De om några måste man ju ha god koll på. Då är det inga agenter som skall vara med och marknadsföra dom.
Kommentera

snabel: storsatsningen kom aldrig, fråga mig inte varför..
Kommentera

snabel:Då tror jag nog att det är större chans att Sundsvall tar Sm-Guld år 2004...
Kommentera

Papa Maco: ok visst hur många juniorer är lika bra som etablerade es spelare?...
Kommentera

Det går inte att lalla på 1 säsong till utan slagkraftiga
nyförvärv.Det måste fixas pengar för att köpa klass spelare
görs inte detta blir det kvalserien nästa säsong också.
Som det är nu får Timrå det som blir över.
Kommentera

Papa Maco: visst ska tik satsa på juniorer men det är inte allt vi ska satsa på, oc jag vill inte värva sönder tik men om tik vill stanna i es måste etablerade spelare in inför nästa säsong
Kommentera

dr-nix & Papa Maco:
LHC gör helt rätt. Ut med komplementsspelare och in med klasslirare samt hungriga jättetalanger till juniorer. En perfekt mix. Smart värvat. Korrekt värvat. Ett vinnande koncept (tror jag i alla fall).
Kommentera

Patrick: jo det bl.a. därför jag vill ha in väl etablerade spelare.. så att våra lovande juniorer får lite istid.
Kommentera

för att besvara punkterna i länktipset.

Sju punkter – så här ska Timrå nå SM-final

- Henrik Zetterberg ska bli kvar i föreningen
vad det verkar är han på väg bort.

- Tio nya spelare till nästa säsong varav flera ska vara mycket meriterande.
ROFL TIK VÄRVA MERITERADE SPELARE HAHAHAHAHAHA!

- Andretränaren Kent Norberg blir heltidsanställd sportchef
ok..

- Peo Larsson fortsätter som tränare
han åkte denna säsong

- Ett förvärv av Ulf Dahlén ger laget en självklar ledare efter Anders Huss som slutar.
..dagen då Dahlén ansluter är nog dagen helvetet har frusit.
.
- Klubbens inkomster ska öka med fem miljoner och givetvis användas till att värva spelare.
uhmm vet inte hur det är med detta men tvivlar på att tiks ekonomi är så bra just nu...

- Juniorlagen ska bli ännu bättre och därmed skapa fler egna produkter i framtiden.
nja detta verkar iaf vara på gång..

men totalt sett är detta en total flopp...tik måste ransaka sig själva och inse sitt mislyckande, därefter måste de ta nya tag och försöka igen.. andra gången gillt och värva Dahlén så överaskar ni mig :)
Kommentera

« · 81100