1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590436 inlägg · 6217 ämnen

En sittplatsbiljett säljes

« · 251956 Till forumet

En sittplatsbiljett säljes
Inför kvällens match så vill jag förmedla en sittplatsbiljett!

Pris kan diskuteras...

Ring Sara: 073 561 62 68

Ajöken!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: En sittplatsbiljett säljes
ernie eagle: Du är inte ensam om att försöka sälja sittplatsbiljetter. Timrå IK försöker fortfarande sälja sina sista 10. Otroligt att det inte ens är slutsålt på sittplats. Vad begär folket i Timrå och Sundsvall, det kan ta lång tid tills nästa semifinalmatch i Timrå.
Kommentera

LeinaD:

Nog är det tryck på biljetter alltid. I torsdagsmatchen stod jag och köade redan klockan 17.00 för att få en bra plats. Kan garantera att jag ej var ensam. När portarna slogs upp 17.30 ringlade kön ända upp till skolan.
Kommentera

LeinaD: Det känns som att många sviker nu när de tror att det är färdig spelat, dessutom tror jag att en bidragande orsak är att tomtarna på TV4 sänder matchen.
Kommentera

Red Rocker:

Räkna med en publiksiffra kring 5300 även ikväll. TV4 sänder men jag tror viljan och begäret att få vara med på plats är starkare än de bilderna som marksända TV4 kablar ut i televisionen och radiovågorna från P4-sändaren tillsammans.
Kommentera

Red Rocker: Vadå sviker? På Timrås 4 slutspelsmatcher så ligger snittet på 5361 åskådare. Det är snarare så att publiken fyllt ladan varje match.
Kommentera

LeinaD: Hörru, jag har försökt boka sitt i flera dar (www.ticnet.se), så det låter väldigt konstigt att det finns platser över. Jag tror att det är otroligt många fler än de som har biljetter som vill gå - och det är väl väldigt sällsynt att det inte är fullt på sitt. Är det rad 1 det gäller, så ser jag hellre matchen hemma från soffan. Visst, det stödjer kanske inte laget i stridens hetta, men jag har inte lust att betala över 200 spänn och sen inte se ett piss...
Kommentera

Johan J: Jo, även jag var där förra matchen ca kl 17:00. Men den matchen var väl slutsåld både på sitt och västra stå? Jag tycker det är märkligt att inte fler kommer till slutspelet. OK, bortaläktaren brukar väl aldrig bli riktigt fylld men det går att trycka in fler än det har varit på de senaste matcherna.
Kommentera

Red Rocker:

Precis som Marcus påpekar ligger snittet på 5361 och med tanke på den höga siffran är det hårddraget att påstå något så befängt som att publiken sviker.

Anledningen till att det inte är 5500 och lapp på luckan enligt min mening är att trycket från bortasupportrar inte är lika stort som väntat. Visst, det kan bli trängre på ståplats men faktum är ju att sittplatsstämning råder på den plats som avsats för anhängare till bortalaget.
Kommentera

Figge: Jag betalar hellre över 200 spänn för att se matchen live istället för att sitta hemma i soffan och dega. Dessutom ser man inte så hemskt dåligt på 1:a raden tycker jag. Förresten är ståplats det enda rätta!
Kommentera

Jag var ut till isstadion tidigare idag på lagets träning. På västra ingången så hängde skylten "SLUTSÅLT". Jag lovar alla tveksamma att det blir fullsatt ikväll liksom tidigare matcher. Att publiksiffran inte är 5500 har vi i gb'n tidigare fått förklarat att det beror på bortabiljetterna. Även om jag nu inte tror det själv. Jag tror fortfarande att publiksiffrorna manipuleras lite godtyckligt. Men det är min högst personliga uppfattning.
Kommentera

Marcus: Ja, jag tycker att publiken sviker OM de inte går på den match som kan vara sista matchen för säsongen.
Kommentera

Red Rocker:det håller jag med om vad är det för några som sviker laget nu när det är en så jävligt viktig match???
Kommentera

Johan J: Jag har inte sagt någonting om att publiktillströmmningen varit dålig under slutspelet utan det jag menar är att om publiken inte kommer till DENNA match är det dåligt.
Kommentera

Red Rocker: Ja självklart sviker publiken om det bara blir 5000 ikväll. Det kan vi alla hålla med om. Men varför skriva om något som inte kommer att hända? Nu lägger vi energin på att heja fram laget ikväll! Åsså tar vi eventuella svikar-diskussioner efter matchen då det eventuellt har hänt.
Kommentera

Kom ihåg att det inte är förrens säsongen 2004/2005 tror jag det var som vi igenkligen skulle ta hem SM-guldet på allvar dårå. Till alla er som tror att detta är sista gången vi ser en slutspelsmatch i Timrå vill jag bara säga en sak: Känn er lurade - nya härliga hockeydagar kommer som en skänk från ovan inom en snar framtid igen.

Dessutom kommer då soffpotatisarna att jubla högt eftersom det då finns möjligheter att köpa sig en korv/hamburgare och en dricka utan att bli ihjälklämd i och med att ladan restaureras upp med fler sittplatser som följd. Sittplatserna är ju också en bidragande orsak till att så många hellre föredrar dumburken med en sikspäk och en godig chipspåse istället. Mer sittplatser = fler som går på hockey - så enkelt är det!

Själv så kommer jag att vara på plats ikväll (östra-stå = grågubbarnas mekka) och hylla grabbarna OM det mot förmodan skulle vara färdigspelat för denna säsong. det blir tufft ikväll men hoppet är det sista som överger en.

Vi vet ju också att vi har en utav hockeysveriges sunkigaste ishallar idag - detta innebär också att väldigt många hellre stannar hemma än står och trängs i en kö och på läktaren i timtal.

KROSSA FRÖLUNDA - 5 - 2 blire ikväll!
Kommentera

mike66: Ska du inte hylla grabbarna OM de mot förmodan skulle vinna???

Konstig prick du ;-)
Kommentera

mike66:
Tycker ni har en "mysig" hall. Finns värre;)
Kommentera

mike66: Jag står ju där jag också, så jag joinar dig i hyllningskören. Nu vinner ju vi med 3-1, så det känns bra.
Kommentera

LeinaD: Det är ju vad DU tycker det. Och om nu ståplats är det enda rätta, hur vet du då att "man inte ser så hemskt dåligt" från första raden?? Du vet nog inte vad du pratar om, om du suttit på 1 rad snett bakom timråbåset nån gång - för det har jag, man ser inte ett skit (spelare + tränare + serious business = VÄGG). Och "degar" gör man väl knappast om man ser hockey, oavsett om det är hemma eller i ladan!

Nåväl, jag hoppas verkligen det blir en sjunde på lördag OCH att vi kan se fram emot en final mot laget med Sveriges fulaste "kostymer" :)
Kommentera

Klinth: Nä de ska bara hyllas OM de förlorar - annars så får det va. Vinner vi så är jag i en så pass djup chock och då kan jag inte hylla igen förrens på lördag. Man är väl ingen jäla medgångsindian heller ;)
Kommentera

liepins: Ja, är ni bara som vanligt tre tappra på läktaren så förstår jag att ni tycker det är trevligt - snacka om svängrum ;) Skrev ju att den var en utav de sunkigaste och visst finns det värre ishallar!

Nu: Hej då och mot ladan och mot nya mål!
Kommentera

mike66: Nä just det, ni kanske inte är så vana att fira segrar som vi är ;-) Medgångsindian ja, jag följer med dom varthelst dom tar vägen, för jag har Frölunda i mitt hjärta!!!

FORZA HOCKEY I KVÄLL, då blir det roligt värre!!!
Kommentera

Det är väl dom som "tror" att det här är sista matchen som är de största svikarna väl?

Själv är jag övertygad om att TIK vinner i kväll. Dessutom så vinner TIK nästa match mot Frölunda borta. Och så är vi i en jobbig final.

Min målbild är alltså att man måste hålla på och krångla med biljetter och svindyra resor länge än...
Kommentera

Klinth: På bortais så är vi väl vanare än er i alla fall!
Kommentera

mike66:
Ja det fanns rätt gott om plats sist däruppe. Mysigt;)
Kommentera

mike66: Tur att ni spelar hemma då ;-)

Mycket sköjja här nu, skall man vara allvarlig så är Timrå grymt bra, och de sätter onekligen press på det lag som de flesta vill lyfta till skyarna. Oavsett hur det slutar i kväll, så skall Timrå ha en eloge för denna säsongen, det är en grym prestation dom har åstadkommit hittills, och det är inte över än.... Tyvärr....
Kommentera

mike66: Mycket oroande att ST tippar hemmavinst, dom borde fan veta bättre!!!
Sakta mot ladan!
Kommentera

LeinaD:

Jag håller med dig Danne! Jag menar, risken är stor att TIK spelar säsongens sista match, men det är just DÄRFÖR man skall gå på ikväll. Vi supportrar kan inte kräva av våra hjältar att de skall kämpa till sista droppen, om inte vi ens orkar lyfta våra feta ärslen från TV-soffan........

För övrig kan det "helt plötsligt" dyka upp biljetter relativt sent på en matchdag. Orsak? - återbud! Tro mig, jag har själv fått tag på biljetter på så sätt.

KÄMPA TIK!!!!!!
Kommentera

Marcus: Klart de mörkar med siffrorna. Läktarna tar 5 500 men då ska man kunna stå rätt fritt på ståplats och ingen ska stå runt plexit och andra platser som inte klassas som läktare.
Det är väl så om jag inte minns fel,att Tik får betala en viss summa per åskådare till Svenska Hockeyligan eller nått sånt ??
För mig får de gärna säga att det är 4000 bara det är stämning.
Nu blir det 2 raka och final,4-2 ikväll och en stormatch av Kapanen !!
Kommentera

F: Du slänger dig med rätt tunga anklagelser. "Klart dom mörkar med siffrorna". Hoppas du har mycket på benen. Annars är det nog bättre att utrycka sig annorlunda.
Kommentera

Smokey: Jo det är klart man måste ha det när man "slänger ut sig" nått dyl.

Är ju iosf inte jag som står i grinden och räknar in alla men man har väl inte undgått höra hur snacket går. Men jag förebrår ingen,allt som gynnar Tik är bra anser jag.
Kommentera

F: Du misstror alltså den som läser av räkneverket på insläppta?
Kommentera

« · 251956