Gidde: Svedberg är en riktig Klassback. Lugn, trygg o stabil. Frågan är om han inte blir kvar och man väljer att sätta Moe på bänken och Kalle som 7:e när Sanny o Kalle är tillbaks.
De flesta förstår inte hans storhet. Precis som Jesper Jäger, kommer Svebba snart att blomma ut till en fullfjädrad klassback i klass med Lidas o Jönsson.
Moverare: Rätta mig gärna om jag har fel men jag tror att deras stas räknas högre fast dom alla har +5 Kokko 10+ -5 (14 plats i ES) Hedström 9+ -4 ( 16 plats i ES) Svedberg 8+ -3 (17 plats som han delar med J Andersson)
Jäger var klockren! Speciellt i defensiven. Det fanns ingen back som med samma trygghet och precision kunde lugna ner spelet och sedan starta ett uppspel som Jäger.
Jäger var/är missförstådd och underskattad. Precis vad vi skulle behöva i nuläget. En klassback som kan få tillbaka lugnet och stabiliteten i försvarsspelet. Nubben borde ta kontakt!
Han får gärna försöka få tillbaks De Rouville som avlastning till Backe också..
TIKbiff: Jo men han är ju tränare åxå han inte jag!! Du fråga vem som skulle kunna ta hans plats och ja svara! Sen så skulle många kunna ta svedbergs plats. De är inte bara en halvskada Kalle som skulle göra de.Ta in en junis istället..
Shadar Logoth: Cederström flyttades upp från juniorerna när Sohlin drog söderut till Västervik. Västervik var lill-Timrå med Sollet i mål, Roger Olsson, Niklas Sjögren och Weinstock som tränare. Det mesta var tydligen svarta löner, därför de harvar i tvåan eller nåt nu.
Captain Crash: Nej, det förstår, antingen har man sinne för logik och statisitk eller så har man det inte. Du tycker att Svedberg är dålig, punkt och slut. Du skulle inte ändra dig ens om han gjorde hat trick och avgjorde en SM-final.
Ambroo: Det undrar jag ockås med tanke vad dom presterat de sensatse säsongerna. Men jag är född i Sundsvall, uppväxt i Järpen och har förmodligen drag av självplågare.
Moverare: Vackert så, men nu tänkte jag mer på hur det hänger ihop med din syn på Svebba och hans storhet. Kan det var hans tidigare klubbfärger som gör att du anar en klassback där?