Jag är mycket nöjd med Tik:s insats så här långt i år. Men det finns ett lag som man aldrig kan vara säker med på seger även om man har 5,6,7-1 inför sista, och det är Tik. Nervositeten släpper aldrig förän slutsignalen går. Inget annat lag kan rasa som Tik. Det är inte första gången om man säger så.
Taurus: Även om det känns som en viss överdrift att tappa en fem-sex mål, är jag tvungen att hålla med. Timrå kan inte spela av matcher på samma sätt som man gjort de senaste två säsongerna, när man haft ledningen, vilket verkar skrämmande. Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, verkar kvällens flopp bero på att Kent Manderville lämnade isen.
Detta var inget annat än en pinsam avslutning på denna hemmamatchvecka, först uselt spel mot Brynäs i måndags. Nu spelar man ut Luleå i två perioder, ett Luleå som bjuder på Timrås alla mål i princip. Sen i tredje ställer Timrå bara ut skridskorna och skämmer ut sig så det står härliga till.
Krykov-formationen blev helt bedrövliga då Manderville gick ut. Man hade då i den kedjan två av ES långsammaste spelare och en spelare som helt saknar fysik i sitt spel.
Finns väl risk att det blir en dyngförlust på lördag mot Mora, spelar man som mot Brynäs och med det försvarsspel man hade idag ska man vara glad om man släpper in mindre än fem mål. Skärpning!
Frella: Timrå helt under isen i sista perioden, fullständigt bedrövligt - 2 skott på mål säger det mesta... Men, det mest upprörande är ändå coachningen - Lill-Kenta må ha guld i byxfickorna men idag är det otroligt att karln inte tar en time-out när Luleå reducerat till 3-4 och Timrå inte presterat att dugg. En rejäl utskällning där och lite omvaskning i formationerna kanske hade förändrat matchbilden. För en gång skull är jag faktiskt besviken på Lill-Kenta!
Kevin O Shea: Det var också nåt jag reagerade på, tabbe av Kenta. Nu spelade man iofs slarvigt försvarsspel hela matchen, men så dåligt som det var i tredje, så dåligt trodde jag inte det kunde bli så länge som det inte är korpspelare på isen...
Frella: Jobbigt att tappa Manderville idag. Enligt hemsidan slog han upp sin ljumskskada. Låter inget vidare alls det! Den kedjan som äntligen börjat få lite fart, mest tack vare honom..
Manderville tillbaka efter jul då, förhoppningsvis!
Det är oerhört pinsamt att ett grymt dåligt Luleå i två perioder lyckas komma ifatt på detta sätt. Det var iaf kul att se vad lekande lätt ett skapligt spelande Timrå kom igenom gång på gång på gång.
Timrås tredje period är bland det mest värdelösa jag sett.
Vissa spelare är knappt värda ett glas vatten efter matchen. Vad är försvarsspel, vad är en tekning?
Manderville grymt bra tills hans skada kom tillbaka. Zäta bra som vanligt.
Mora-Timrå 7-1. Mats Hansson gör Timrås mål på ett ironiskt vis.
Tur att det är uppehåll snart. Tyvärr inte för fem TIKare!
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.