1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 594829 inlägg · 6213 ämnen

Fablernas värld

Fablernas värld
Nu väntar vi bara på förklaringen var de röda örnarna kom ifrån...

Sv: Fablernas värld
Redax 2:
Enl. uppgift så var det Jan Granström & Micke Sandgren som funderade på att byta till Red Eagles på supporterklubben.
Sedan var det någon tyvärr snodde den iden och bytte sedemera ut Timrå IK till Red Eagles.

Tyvärr så misslyckades årsmötet med att rösta ner förslaget utan det blev ett JA.

En ide dock är att man som medlem i Timrå IK lämnar in en motion till nästa årsmöte om att ta tebax Timrå IK & Tallarna. Men det kan endast göras om det finns en majoritet bakom förslaget och att denna majoritet möter upp på nästa årsmöte.

En liten undran kan ju vara vilken som fungerade som Ugglan Helge.

Per HApps:

"Sedan var det någon tyvärr snodde den iden och bytte sedemera ut Timrå IK till Red Eagles."

Det var inte synd att någon tog idén och bytte namn på klubben istället. Hade fan startat en alternativ supporterklubb isåfall om man hetat Red Eagles. Sen så var det givetvis synd att namnet ens kom till.

Knylan:
Det här är ju 8-9 år sedan. Så kanske man skall köra på med det som finns. Det kan ju aldrig va sunt att byta i tid & otid

Per HApps: Mer tallar till folket, en annan vägrar köpa soyenirer som de ser ut i dag!

Swordster:
Så du gör en liten bojkott av örnsouvernier.

Respect brother!!!!

Timrå Red Eagles. Säg det och man får obehagskänslor. Timrå IK. Säg det och man fylls av välbehag och stolthet! Jag skäms när speakern säger Timrå Red Eagles för det låter så in i h-vete illa och det symboliserar inte den historia klubben har. Man kanske säljer mer souvenirer med ett "artistnamn" men det får inte gå så långt att man säljer klubbens själ och hjärta.
Kolla på Malmö. Från början hette dom Malmö IF, för att sedan bli Malmö Redhawks (eller nåt) och nu heter dom bara MIF. Vad har hänt? Hur kul skulle det vara om vi om några år heter TIK Red Eagles? Jag bävar...

Mr Magoo: En till mig närastående fyra-åring älskar Hockeykråkan, jag tycker det säger en del om loggan...

Stundom är konservatism en dygd.

Vad man än tycker om hockeykråkan så vill man ju stödja Timrå IK. Fick ett erbjudande från KeyCode att skaffa en sådan där nyckelring med ett ID-nummer som gör att man (kanske) får igen nycklarna om man tappar dem. På baksidan finns den information som behövs för att man ska återfå nycklarna och på framsidan står det TIMRÅ - Red Eagles. "Timrå Red Eagles" ska tydligen få någon form av ersättning också men med hur mycket finns inte angivet i erbjudandet. Säkerhetsbrickan, som den kallas, kostar 159 spänn inklusive tre års abonnemang.

SaraS: Menar du att marknadsföringen av örnen till barn-segmentet av målgruppen har lyckats eller att den är hemsk?
Jag är lite nyvaken och tankspridd och kan således inte för tillfället läsa mellan raderna..

Mr Magoo:
Vad heter föreningen då enl. PRV??

Timrå IK??
Timrå IK Red Eagles??
Timrå Red Eagles??

Skulle gissa på Timrå Idrottsklubb (TIK)

Det verkar som om man inte har tänkt till..

Hur många på läkaren hejar på Red Eagles och hur
många hejar på Timrå IK.

Efter att man har funderat på det så kan ta ställning.

Swordster:

Vi stöder din bojkott fullt ut!

För övrigt får dåliga vibbar av ditt nick. Framförallt efter vad som hände inför fotbollsmatchen Sundsvall-DIF. Har du möjligen ett medeltida svärd i garderoben?

www.faleijsfinest.net

Per HApps: Tänk dig att stå och stava sig genom ramsan GE MIG ETT T! och så vidare. Innan man stavat sig igenom
T-I-M-R-Å-R-E-D-E-A-G-L-E-S! har första perioden avslutats och Timrå IK leder redan med ett par mål.

Per HApps: Jag vet inte vad den heter enligt PRV. Spelar det nån roll egentligen?

JAG gillar inte att man säger Timrå Red Eagles eller nåt liknande, för jag tycker det låter löjligt. Men det är ju min åsikt och den håller jag fast vid.

Visst är det fjantigt med alla djuren och allt vad det är, se på NHL en massa djur men jag tror det är nödvändigt huvudsaken att det riktiga namnet nämns på tv mm smeknamnnen eller vad man kallar det behövs för pengarnas skull, barn villa nog ha så och så blir det lite tuffare, mig verterligen är det bara Modo som inte har nåt djuriskt men så har det inte nån framgång i med supporterskaror heller.

TD: Det borde väl bli ett årsmöte nästa höst! Eftersom jag är medlem så kanske man skulle gå i hop några. El Maco, Smokey, Per Happs och några till och lämna in en motion! Gärna med ca 100 underskrivare, som då alla givetvis är medlemar i moderföreningen!

RoW: Visst körde klacken den ramsan under Sundsvall/Timrå HC- perioden?? Jag har iaf för mig det...

Nu blev jag påmind om nåt jag inte ville... Hua ligen...

rcw: Är du Djurgårdare...

Vad hände igentligen på svartklubben, alla gårdare jag möter frågar nämnligen samma sak!

Swordster:
Nu glider ämnet från rubriken men ok. Jag var inte där men har har hört talas om kopplingen mellan Sundsvall och medeltida svärd. Du hittar några rader i artikeln under "länktips".

Adressen nedan är till vår nya MIK-supportersida (jag ska inte spamma mer nu :-).
www.faleijsfinest.net

Swordster: Väntar du till hösten har årsmötet redan varit....;)

Kommer inte laget förbli detsamma oavsett om de kallas Timrå IK eller Timrå Red Eagles?

Madde: Jag tycker inte at man ska byta namn eller ta bort Örnen, Kanske dom som sitter och bestämmer vilka souvenirer som skall tas fram, börjar att tänka till lite och variera sig lite mer och ta fram saker som är snygga, för det går!

Kan vi inte ha en webfråga om saken? Om klubben ska kallas Timrå IK eller Timrå Red Eagles alltså. Så får vi se om det kan tänkas finnas en majoritet åt endera hållet.

På timraik.nu är det ju alltid en webomröstning i vilket fall som helst.

« · 208425