För övrigt, någon som vet vart man kan hitta hans spektakulära slalommål sist han var här finns att beskåda? Fanns en gammal mpg film med det som jag tyvärr inte längra har kvar på min hårddisk. Om någon kan maila mig som har den skulle jag bli otroligt glad.
Jag tror Rögle kommer bli ett mittenlag i år... alla experter kommer väl tippa de som sista lag. Men de brukar ju alltid ha fel. En sak är säker iallafall att Timrå kommer då inte hamna i någon kvalserie det kan ni skriva upp. Idag fick jag dessutom reda på vem den stora stjärncentern dom väntar på är. Jag skickar länk kan ni kolla. :)
Uno Gordon: Jag är lugn och står för min uppfattning, att Jonte hittills varit en besvikelse sedan han kom tillbaka till Timrå. Ja, det finns så klart en massa förklaringar till varför! Men med den lönen och med den statusen så blir förhoppningarna och förväntningarna därefter - det går liksom inte att komma ifrån. Jag hoppas också att han ska bli den ledare och matchvinnare vi alla hoppa(t)s på, vill ju att det ska gå så bra för Timrå IK som möjligt!
Långben: Verkar vara många som tvivlar på Jonte... viss förståelse för det men får han bara vara hel tror ja han kommer prestera bra i vinter. Han var ju riktigt på gång ifjol och då blev han skadad.
Laken: Nu tar du jäkligt passivt mannen och taggar ner ett par grader innan pumpen flyger åt helvete! Tilltro till Jonathan Hedström? Var han inte matchvinnare ett par gånger ifjol kanske? Var han på väg uppåt när korsbandet rök? Jo det kan du fanimej skriva under på att han var! Och sedan borde du vi det här laget veta att Jonte aldrig varit någon höstspelare! Han kommer alltid som starkast kring jul och blomstrar mellan januari-April. Vi norrlänningar (iaf om vi snackar Västerbotten-Norrbotten) är några riktigt seeega slowstarters! Och där är Jonte definitivt inget undantag! Sedan kan man givetvis tycka vad man vill om det hela. Men jag fullkomligen älskar karln! Men så älskar jag Bruce Springsteen, Ulf Lundell, John Fogerty och Markus Matthiasson också.
Okomplicerad individer egentligen med skinn på näsan och attityd som kanske gör lite felaktiga val ibland precis som en annan. Som har en förkärlek till brudar, brännvin och baksnus.
Som njuter av de STORA MATCHERNA de magiska ögonblicken och en guldkantad tillvaro. Livsnjutare rakt av helt enkelt! Som försöker skratta åt problematiska ting, som försöker se möjligheterna istället för hindren. Som vågar blicka framåt morgondagen trots motgångar! Luttrad dagdrömmare och visionärer som tror på att dagen D skall komma en vacker dag när man står på toppen av sin karriär och alla pusselbitarna faller på plats och och vågen går i hallen. När befinner sig i ropet och blickfånget och fotoblixtarna smattrar. När man är "The king of the night".
Det är det man lever för! Och så länge det finns liv finns det hopp!
Snoop: Det beror väl på vad Timrå tycker också. Han måste likt förbannat leverera i vinter. För ett kontrakt som skrivs med option har rätt att brytas utav båda parter.
stefan jalonen: Får hoppas han visar det nu då i år... Jonte måste komma tillbaka till sin gamla spelstil när han gick på mål och inte spela och försöka hålla i pucken och styra o greja som han gjort sista tiden. Nä tillbaks till gammalt spel...
T T: Ja, men det är ju bara synd att han har ett handikapp, som gör att han inte törs lita på sitt knä och ger en ostabil känsla. Tror nog det spelar en större roll än om 13 år. För då är det nog 12 år sedan han la grillerna på hyllan om det inte håller.
Helg Ernest: Ja själv har man ju skadat korsbandet. Det tar en jävla tid att komma tillbaka, jag slet av mitt korsband i en fyrhjulingsolycka i lycksele:(
Helg Ernest: Ok, hoppas på så nära 100% som möjligt för Jontes skull. En sak till, varför var han inte i båset och stöttade laget i slutspelet förra säsongen? Har för mig att han satt i Canal+ sändningar istället.
Laken: Mmm...men om det nu inte varit för den sabla oturen förra säsongen, så hade han garranterat varit med i den interna poängligatoppen. Förra säsongen kan man liksom räkna bort i avseendet Hedström
Nya studier visar att en korsbandsskada ofta leder till artros, det vill säga förslitningar i det skadade knät. Av 122 manliga patienter som sjukgymnast Anette von Porat undersökte fjorton år efter korsbandsskadan hade 95 förändringar i knät och 50 hade fått artros. Bara 27 av männen var helt friska i sina knän.
Blizzard: Exakt. Dessutom har han ju suttit på en "hyfsad" lön vilket gör föväntningarna och kraven än högre. Han skulle vara/bli våran Jörgen Jönsson eller Johan Davidsson men av det har vi inte sett någonting - än...
stefan jalonen: Men snälla nån, är du blind eller? Han HADE ett spelsätt som en aggressiv och känslostark spelare men hur mycket har du sett av det sedan han kom tillbaka till Timrå? Aggressiviteten har ju nästan helt försvunnit, han har dessutom haft en tendens att glida hem i försvarsarbetet o.s.v.
Laken: För att en fullt frisk och tränad Hedström går in i vilken av elitseriens första eller andrafemmor som helst. Han har ett spelsätt som gör honom eftertraktad.
stefan jalonen: Ok, det är möjligt att jag uttryckte mig lite slarvigt. Men själva poängen med mitt inlägg var något helt annat - hur kan så många ha så stor tilltro till Jonte?
Laken: Nu tycker väl inte jag att man kan säga skadebekymmer om hans skada. Det var ju en ren olyckshändelse. Efterhängsna skadebekymmer, det räknar jag ljumskar, rygg, och liknande saker som. Utslitning med andra ord. Det var ju knappast det som hände Hedström.
Förstår inte hur så många kan vara så positiva till Jonathan Hedström, en riktig fiaskovärvning ända sedan han kom tillbaka. Vad har han bidragit med? Tänk vilka föräntningar vi hade... Beror kanske era profetsior på okunskap och en bekvämlighet att "följa strömmen"?
Jag vet så klart om de problem han dragits med sedan NHL-äventyret, lägg dessutom till skadebekymren. SJÄLVKLART hoppas jag också att han hittar tillbaka till den hockeyspelare han en gång var men då vill jag nog se det först!
Dream Team: Ja isf så kommer det ju bli sm-guld med tanke på att vi inte hadet dom bästa femmorna, och dessutom förstemålisen på bänken.... För att inte nämna Jonathan Hedström och Petr Tenkrat....duhhh!
"Timrå visade med ett ganska markant övertag i matchen att laget kommer slåss i den övre halvan av Elitserien."
Hänger inte det ganska mycket ihop med var nånstans man placerar motståndarlaget Brynäs i tabellen? Träningsmatcher, precis just detta är det vad det handlar om. Slutsatser drar vi nog inte så mycket efter 1 spelad sådan.
Hedström är nog förlorad för Timrå nästa år vad som än händer denna säsong. Tanken var att han skulle ha spelat sista matchen för Timrå när han skadade sig, och sedan gå till Skellefteå, detta pga att han var för dyr i parantes vad han presterade.
jonmannen: Jag tror absolut inte att Jonte blir någon flopp. Tvärtom. Visst har karln mycket att bevisa. Men betänk att karln är på sitt sista år på kontraktet i TIK. Han har rehabat sig tillbaka efter en korsbandsskada som ändade hans fjolårssäsong allt för tidigt. Jonte har inte råd att floppa. Jo ekonomiskt har han det alldeles säkert. Men inte karriärsmässigt. Vill han lira elithockey några säsonger till så är det bara full fart framåt som gäller. För gör han en dålig säsong lär knappast Timrå förlänga med honom och hans marknadsvärde och attraktionskraft sjunker drastiskt. Han lär få svårt att hitta en ny ES-klubb om han inte levererar i vinter och med besked visar att han på allvar är tillbaka i hetluften.
Nåväl. Flipp: Jonte, Wandell, Backe (han måste knipa ihop i vinter), Lehtonen, Styf, Bagarn, Pärssinen, Pyörälä och Tenkrat.
Flopp: Lill-Bagarn, Oscar Sundh, Kimmo Lotvonen.
Frågetecken för Robin Jonsson, Eric Moe, Anton Lander, Jesper Samuelsson.
Cartman: Ja alltså när dom sitter är det ju hur roligt som helst :) men utdelningen var inte den bästa därav jag hoppas att han har tränat mer på den eller har nån annan räv bakom örat. Nu vet han vad som väntar i elitserien han kommer producera bättre denna säsong garanterat!
Cartman: Hoppas Tenkrat antingen tränat stenhårt på sin trampa-runt kassen-och-snabbt-vända-sig-och-skjuta variant eller lagt ned den helt för den satt han itne många strutar med ifjol. Han borde definitivt skjuta mer direktskott då har han en grymbössa. Hannes Hyvönen klass?
jonmannen: Den största flippen i Timrå tror jag blir anton axelsson, jag hoppas att han kan göra 30 p+. han har ju också enligt Backe det svåraste skottet i laget. det fightas väll han och tenkrat om.
Cartman: när det gäller "båssan2 alltså lillbagarn så tyckte jag man såg ifjol att han var för lätt i fysiken o därför lätt blev inmanglad i sarg till skillnad från sin atbiloare storebror..men nu säger ju Challe att han iallafall byggt på sig lite bättre fysik o går knärehabet bra så kanske han inte blir en flopputan tar ett litet steg framåt i år..
Men jag tycket också att han var lite omständig med puck o satt sig själv i svåra situationer han får börja passa lite tidigare så klara han sig bättre från smällar..har ju haft nog med skador förhoppningsvis en sympatisk kille o jag håller tummarna för denne sympatiske svärmorsdröm som Sanny o Kalle kallade honom i st reportaget för ett tag sedan
Så mera muskler på vissa o mer ytterliggare individinriktad behovsträning har dom nog fått sig anpassat av Tord & co det vill man iallafall som Tikare tro..
Även om vi nog inte lkulle tacka nej till någon 90 kgs center-rightare från andra sidan vattnet..
Cartman: Man kan väl floppa på nytt han har ju ändå en del förväntningar på sig speciellt om han nu blir vår förste center. Då är floppvarningen stor.
Bland lagen så tror jag HV floppar, de försvarar iaf inte guldet och för ett sånt lag måste det anses som en flopp. Flipp blir Timrå såklart som redan är hyffsat nedskrivna :)
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.