Fagemoney ska få ett varmt välkomnande när han kommer till ladan. Iaf av mig. Penningpungen med de intråcklade initialerna L,F ska slängas in i Luläbåset alldeles innan matchstart den 21/11.
dr Dängroth: Självklart. Allt håller på att förberedas uti minsta detalj. Förra säsongen spelade Timrå som ett helt nytt lag enligt Judas när han hade avgjort mot just Lulä hemma den 17 januari! Har kvar löpsedeln ännu hemma på väggen. Förresten så blev penningpungen rätt så fin, vet inte om jag vill ge bort 30 silverpenningar på nå slikt?
Man kan ju få dåligt samvete om nu Judas skulle göra som den rätta Judas gjorde efter han mottagit penningpungen!
mike66: "Plötsligt vunnen rikedom gör i längden ingen lycka." "Den ärlige räddas av sin rättfärdighet, den svekfulle snärjs av sina begär." "Många ordar om trofasthet, men var finns en man att lita på." Judas kastade tillbaka pengarna och stod sedan sitt samvetes kast och dess mörka konsekvens. Jag tror inte det är någon risk med Fagge. Men visst blir det lite som att få sig en Judaskyss att se honom i Luledräkt.
dr Dängroth:ska jag vara ärlig,trodde jag inte mycket på detta nyförvärv från er klubb,har dock börjat hyfsat med en del mål på träningsmatcher.tveksam ända om han helt kan ersätta kanadensaren vi hade ifjol,risken för avstängn dock klart mindre.
Rätt konstigt att Fagemo gick till en klubb som bara är något mindre fattig än Timrå om han nu är så penninggalen. Hur kunde dom gräva fram dessa enorma penningsummor som det pratas om? Det kan inte vara så att Luleå visade betydligt större intresse för Fagemo än vad Timrå gjorde? Att han kände att det fanns större utvecklingsmöjligheter där? Nä det kan det ju inte förståss....
lhfpower: Om du tänker efter så vet du nog anledningen till varför en rätt stor del av Timråsupportrarna inte längre gillar Fagemo.Eller du kanske har missat att han gjorde klart med ny klubb under pågående KS?
lhfpower: jag har inte följt med Fagemo grejen riktigt men tydligen så har han hållt på med LHF när han spelade i TIK mitt i kvalserien det är nog det som dom flesta är arga på..jag vet inte hur bra detta stämmer utan detta är bara det jag själv snappat upp här i gbn så kom inte och klaga på mig..
dr-nix: Jag har inte sagt att han inte får mer betalt i LHF än i Timrå. Däremot kan det ju om så är fallet bevisa att Lule tyckte att han var mer värd än vad Timrå tyckte?
Aftonbladets undersökning verkar folk tro på när det passar och inte när det inte passar. Omsättningssiffran var väl helt fel när det gällde Timrå tex?
Selina: Jag ska inte säga nånting angående det för det har jag ingen aning om minns inte då han blev klar riktigt. Men hur som helst så tycker jag att ni går alldeles för hårt mot honom för alla vill väll utvecklas.
Albert Hall: jag är rätt så säker på att TIKs låga löner har mer att göra med att TIK INTE HAR RÅD ATT BETALA MER!! så om det var för den högre lönens skull han flyttade klubb så tycker jag att han gjorde ett misstag..
Redax 2: Han som "skulle flytta till Stockholm" grämer sig nog ja.
Han som gjorde klart med ett lag "för att de spelar så kul hockey" under kvalseriens gång väntar ännu på gudarnas straff. Må det bli riktigt jävla rekordkallt i norrbotten i vinter...
Redax 2: Vi har gjort det där varvet en gång förut men det förtjänar att upprepas. Hade Fagemo gått till FBK för att få vinna guld är det en sak. Hade han flyttat till Mif, VF, HV eller god damn fuckin LHC för att han ville tillbaka söderut hade jag köpt det. Kanske, kanske till och med accepterat en övergång till DIF eller SSK.
Men inget, säger inget, kan få mig att tro att han valt LHF av någon annan anledning än att han fått mycket betalt. Luleå HF har inte utmärkts av att ha spelat rolig hockey, det kan inte ens Luleåsupportrar tycka.
Ett annat argument har framförts: "Lulä visade störst intresse". Det är inte så meriterande det heller, säsongen pågick ju liksom fortfarande. Hade han lugnat sig hade kanske TIK kunnat erbjuda ett kontrakt de med. Tror inte att Mathiasson svälter om man säger så.
En oärlig typ är han. Inte bara det, en oärlig typ som till råga på allt har en väldigt löjlig dialekt.
Men jag ids inte ta mig till HKF Prins Bertils lediga loge med en banderoll för det. Jag bara stryker den där Fjällenos ur ärans och hjältarnas bok över spelare som förtjänar respekt för sin Timråinsats och för över honom i excelfilen "Andreas_Kreü_med_flera.xls"
Selina: Den glädjedansen lär förmodligen vara något som endast kommer att existera i vissa tikars våta drömmar, däremot kanske ni själva borde vara lite oroliga inför kommande säsong.
För övrigt är det enbart patetiskt att förvänta sig att en kille från Trollhättan som råkat spela med TIK ett par säsonger får ett sådant Timråhjärta att han stannar hos lindansargänget för all tid och evighet. Ungefär som att vi skulle grina om att Mertzig nu spelar med Linköping.