1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590409 inlägg · 6216 ämnen

fagemo

« · 118086 · » Till forumet

Sv: fagemo
Fagemoney ska få ett varmt välkomnande när han kommer till ladan. Iaf av mig. Penningpungen med de intråcklade initialerna L,F ska slängas in i Luläbåset alldeles innan matchstart den 21/11.

Älska Timrå IK och tyck mindre om alla andra.
Kommentera

kn: Helt rätt, Kung Fagemo kommer att dominera.
Kommentera

mike66: HAR du gjort en sån??.... fan va det vore coolt....
Kommentera

mike66: 30 Silverpenningar till Fagemoney. Judasbanderoller och hela kitet.
Kommentera

dr Dängroth:
Självklart. Allt håller på att förberedas uti minsta detalj. Förra säsongen spelade Timrå som ett helt nytt lag enligt Judas när han hade avgjort mot just Lulä hemma den 17 januari! Har kvar löpsedeln ännu hemma på väggen. Förresten så blev penningpungen rätt så fin, vet inte om jag vill ge bort 30 silverpenningar på nå slikt?

Man kan ju få dåligt samvete om nu Judas skulle göra som den rätta Judas gjorde efter han mottagit penningpungen!
Kommentera

BlackBay: Känner mig rätt cool nu på lördagskvällen iaf;)

Handen på hjärtat, pyysscchh, nationalsången. Lapin ikväll mä.
Kommentera

mike66: "Plötsligt vunnen rikedom gör i längden ingen lycka."
"Den ärlige räddas av sin rättfärdighet, den svekfulle snärjs av sina begär." "Många ordar om trofasthet, men var finns en man att lita på."
Judas kastade tillbaka pengarna och stod sedan sitt samvetes kast och dess mörka konsekvens.
Jag tror inte det är någon risk med Fagge.
Men visst blir det lite som att få sig en Judaskyss att se honom i Luledräkt.
Kommentera

dr Dängroth: Då avrundar vi kvällen med dessa visdomens ord.

Gonatt.
Kommentera

dr Dängroth:ska jag vara ärlig,trodde jag inte mycket på detta nyförvärv från er klubb,har dock börjat hyfsat med en del mål på träningsmatcher.tveksam ända om han helt kan ersätta kanadensaren vi hade ifjol,risken för avstängn dock klart mindre.
Kommentera

arnetiberg: Sånt är livet, som det sjungs i visan.
Kommentera

Rätt konstigt att Fagemo gick till en klubb som bara är något mindre fattig än Timrå om han nu är så penninggalen.
Hur kunde dom gräva fram dessa enorma penningsummor som det pratas om?
Det kan inte vara så att Luleå visade betydligt större intresse för Fagemo än vad Timrå gjorde? Att han kände att det fanns större utvecklingsmöjligheter där?
Nä det kan det ju inte förståss....
Kommentera

mike66: Grabben vill utvecklas ska han för den skull bli kallad judas?
Kommentera

Albert Hall: uhmm LHF betalar ut 5miljoner mer i löner än TIK så kom inte med "han får inte mer betalt i LHF"...
Kommentera

lhfpower: Om du tänker efter så vet du nog anledningen till varför en rätt stor del av Timråsupportrarna inte längre gillar Fagemo.Eller du kanske har missat att han gjorde klart med ny klubb under pågående KS?
Kommentera

lhfpower: jag har inte följt med Fagemo grejen riktigt men tydligen så har han hållt på med LHF när han spelade i TIK mitt i kvalserien det är nog det som dom flesta är arga på..jag vet inte hur bra detta stämmer utan detta är bara det jag själv snappat upp här i gbn så kom inte och klaga på mig..
Kommentera

dr-nix: vi är små, alltid nederlagstippade, vi reser oss ALLTID, vi kommer att stanna i elitserien, vare sig folk vill eller inte...
Kommentera

dr-nix: Jag har inte sagt att han inte får mer betalt i LHF än i Timrå. Däremot kan det ju om så är fallet bevisa att Lule tyckte att han var mer värd än vad Timrå tyckte?

Aftonbladets undersökning verkar folk tro på när det passar och inte när det inte passar. Omsättningssiffran var väl helt fel när det gällde Timrå tex?
Kommentera

Selina: Jag ska inte säga nånting angående det för det har jag ingen aning om minns inte då han blev klar riktigt. Men hur som helst så tycker jag att ni går alldeles för hårt mot honom för alla vill väll utvecklas.
Kommentera

lhfpower: Fina ord...utvecklas..Det ska jag skriva till dig när din fru lämnar dig...;)
Kommentera

Albert Hall: jag är rätt så säker på att TIKs låga löner har mer att göra med att TIK INTE HAR RÅD ATT BETALA MER!! så om det var för den högre lönens skull han flyttade klubb så tycker jag att han gjorde ett misstag..
Kommentera

Ursäkta, men vem är den här Fagerman egentligen..?
Kommentera

dr-nix: Varför gick han inte till en rik klubb isåfall? För det kan väl inte var bra scouting av Luleå
Kommentera

Redax 2: Fjollemo hette han väl?
Kommentera

El Maco: Fegemoney kanske
Kommentera

Han kanske ville ha lite framgångar i slutspel osv.
Kommentera

Gizaro: Om nu Fegemö ville det gick han väl ändå till fel lag...
Kommentera

Gizaro: "Luleå spelar så kul hockey"

Han ljuger ju inte ens bra.
Kommentera

Redax 2: jo det var det jag också tänkte på, I luleå får han ingen framgång direkt :)
Kommentera

lhfpower: Nejdå...vi har inte gått för hårt åt honom.Han får väl tåla en del efter det han gjorde...
Kommentera

El Maco: Nästan lika bra som "Jag vill flytta till min flickvän i Stockholm"... Å andra sidan fick han ju, som Du konstaterade, sitt straff...
Kommentera

Redax 2: Han som "skulle flytta till Stockholm" grämer sig nog ja.

Han som gjorde klart med ett lag "för att de spelar så kul hockey" under kvalseriens gång väntar ännu på gudarnas straff. Må det bli riktigt jävla rekordkallt i norrbotten i vinter...
Kommentera

Luleå spelar sug hockey! Gör lite mål och så.. Undrar var den där Fagemo som faktiskt spelade i Frölunda innan Timrå tänker på :/
Kommentera

El Maco: -40 och driv-is... inomhus!

Det är nästan så att DIF-klacken får tillökning med (minst) en person och en elak banderoll...
Kommentera

Redax 2: Alla får sitt straff förr eller senare!

Personligen så skulle jag dansa en liten glädjedans om "The Fag" och Luleå halkade ur ES.:)
Kommentera

Gizaro: Vet inte om det är pengar, isbjörnar eller nord-västpassagen till Nordamerika som Fegemök tänker på.
Kommentera

Gizaro: Hade han gått till Frölunda med ngn vag formulering om att han saknade kompisarna eller så hade jag köpt det, men Lule..! Pörskans!
Kommentera

Redax 2: Tillökning! Trevligt. Välkommen, du kommer inte att bli besviken :)
Kommentera

Gone: Finns det ngn sektion för "varken-hemma-eller-borta-supporter-men-väl-arg-på-en-viss-spelare" eller måste jag hyra en egen loge..?

Apropå loge i Globen såg jag nu senast att Prins Bertil tydligen har en i Globen (iaf enligt texten ovanför). Undrar om han använder den ofta..?
Kommentera

Redax 2: Han är väll död ?
Kommentera

Redax 2: Han kunde lika väl stanna i Timrå och kämpa för dem. Frölunda har ju till och med mer problem med Timrå än Luleå ;)
Kommentera

Redax 2: Vi har gjort det där varvet en gång förut men det förtjänar att upprepas. Hade Fagemo gått till FBK för att få vinna guld är det en sak. Hade han flyttat till Mif, VF, HV eller god damn fuckin LHC för att han ville tillbaka söderut hade jag köpt det. Kanske, kanske till och med accepterat en övergång till DIF eller SSK.

Men inget, säger inget, kan få mig att tro att han valt LHF av någon annan anledning än att han fått mycket betalt. Luleå HF har inte utmärkts av att ha spelat rolig hockey, det kan inte ens Luleåsupportrar tycka.

Ett annat argument har framförts: "Lulä visade störst intresse". Det är inte så meriterande det heller, säsongen pågick ju liksom fortfarande. Hade han lugnat sig hade kanske TIK kunnat erbjuda ett kontrakt de med. Tror inte att Mathiasson svälter om man säger så.

En oärlig typ är han. Inte bara det, en oärlig typ som till råga på allt har en väldigt löjlig dialekt.

Men jag ids inte ta mig till HKF Prins Bertils lediga loge med en banderoll för det. Jag bara stryker den där Fjällenos ur ärans och hjältarnas bok över spelare som förtjänar respekt för sin Timråinsats och för över honom i excelfilen "Andreas_Kreü_med_flera.xls"
Kommentera

Helg Ernest:
Men han rör ju på sig ?
Kommentera

JD: Prins Bertil rör sig möjligen med ett bouleklot i handen på en grusgång i himlen.
Kommentera

Selina: Den glädjedansen lär förmodligen vara något som endast kommer att existera i vissa tikars våta drömmar, däremot kanske ni själva borde vara lite oroliga inför kommande säsong.

För övrigt är det enbart patetiskt att förvänta sig att en kille från Trollhättan som råkat spela med TIK ett par säsonger får ett sådant Timråhjärta att han stannar hos lindansargänget för all tid och evighet. Ungefär som att vi skulle grina om att Mertzig nu spelar med Linköping.
Kommentera

Låt pojken få gå vart han vill.
Kommentera

RedEagleJkp: även mitt under pågående kvalserie..
Kommentera

Redax 2: Du är inte särskilt påläst va? Ta och kolla upp LHF:s slutspelstradition och återkom sedan, gärna med en jämförelse med Timrås dito.
Kommentera

El Maco:
Boule kanske vore något för stockholmsklubbarna att ta upp på programmet när de tröttnar på handbollen ?
Kommentera

Lulekickan: Två frågor:
1) Varför spelar Fagemo med Luleå?
2) Tycker du att jag är patetisk?
Kommentera

visst tycker jag det ger ett lite dåligt intryck... men inget jag personligen mår speciellt illa av.
Kommentera

« · 118086 · »