1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596057 inlägg · 6217 ämnen

Fagermoney har visat upp sig

Sv:Fagermoney har visat upp sig
RoW: Hans ord löd så här: "Visst hade jag lite hög fart och var liteövertend så jag aknske skulle ha kunnat veja men jag förskte det men började för sent. Men det var absolut inte min avsikt att åka in i honom"

Tolka det som du vill

Lövva: Jag har aldrig sagt att en Timråspelare inte skulle åka ut, men att det just är Hägerbäck i Luleå säger det mesta om den mannen.

Dessutom, om han själv säger att han kunde vika åt sidan, men inte gjorde det, tycker jag det låter avsiktligt. Jag vet inte hur du tolkar det.

Mr Magoo: Precis, allt är stora stygga Luleås fel. En spelare som Styf spelar alltid renhårigt.

RoW: LÄGG NER!!!!
Luleå spelare gör dumma saker, Timrå spelare gör dumma saker
och även domaren gör ju dumma saker ibland.
Det får man leva med!

Arf: JOo, det har du helt rätt i. Fast Linköping lyckas ha samlat fler än vad överiga föreningar har. Och även Modo.

matsby: Hemma vid femtiden. Gick upp på jobbet och försökte arbeta, men det var lönlöst. Kollade HS och Aftonbladet och åkte sedan hem. Sitter och jobbar hemifrån för tillfället men har HS öppet så man kan debattera lite ;-)

Härlig resa, men det blev sent hem. Hoppas Timrå fixar det här i helgen, så man slipper åka dryga 100 mil en gång till. Nog för att Luleå-supportrarna är trevliga, ordningsmakten perfekt och Timrå vinner, men att komma hem mitt i natten känns oerhört tungt.

RoW: Du verkar visst ha inbillat dig att han gjorde det med avsikt så det spelar väl ingen roll vad man säger. Men att du gämför honom med Nisse Ekman är verkligen lågt! Sen att han fick matchstraff igår. Du tror de inte var två om saken???

Lövva: Japp. Men å andra sidan så spelar ni det enda spel som ni har nån chans att vinna med.. och tidigare år har det ju bevisligen funkat så nån dålig metod verkar det inte vara. Lite ovant att ett lag står upp och ger tillbaka med samma mynt (he he) kanske?

Bah, tröttsam pajkastning. Jag har stått i Timråklacken och hört saker ropas som även om de inte är handgripliga (kastad enkrona är väl en synnerligen mild handgriplighet) är väl så pantade. Idioter finns överallt, och säkert i ungefär lika utsträckning.

RoW:
Är du vaken :-)

Trevlig resa igår?

Lövva: ... och inga äkta hockeyspelare kör över motståndarnas målvakt med vilje heller ...? När Nisse Ekman med berått mod körde över Henke i fjolårets slutspel blev han bänkad av Kenta. Taavolas fega flicka Hägerbäck får fortsätta spela. Och igår fick han matchsstraff. Vissa lär sig igenting.

Swordster: Jag kan garantera att de som gjorde det var inga äkta supportrar. Hur jag kan garantera det? Joo, enkelt. INga äkta supportrar skulle vilja skämma ut sitt lag på de sättet

Albert Hall: Tyvärr var det inte en idiot utan ett flertal som satt bakom Timrås bås!

Albert Hall: det var förståss som du påstod EN idiot.....resten som uppförde sig ska inte ta åt sig den kritiken..

heart: Misuppfatta mig inte. Jag försvarar naturligtvis inte en sådan idiot som gör sånt. Men observera att jag skriver EN idiot.

heart: Kastade verkligen alla drygt 5600 varsin enkrona i skallen på Kenta? Undrar om den extrainkomsten måste tas upp självdeklarationen?

Mr Magoo: Helt rätt. För det är ju Luleå spelarna som startar alla olystiga situatuiner. Timrå spelarna åker bara runt som några änglar på isen och endast vid stort behov försvarar de sig själva mot de arga, och fula laget från norr.

Mr Magoo: publiken i luleå var inte bättre....dom kastade ju en 1 krona i skallen på kenta johansson..se länktips...

Helg Ernest: Skoterraggare är en helt ok ramsa. Dessutom tycker jag den har den lite glimten i ögat! ;)

Albert Hall: Nä, det är ju faktist inte så längesedan samerna kom hit (Timrå) på vinterbete med renarna.
Det var nog bara nått år sedan faktist. ( Fast minnet kanske sviker ) Det var väll bara en reflektion över det grisiga spelet och en överhettad känslovall som brast. Det är bara att beklaga, men Skoter raggare är ju inte lika kraft fullt om du förstår vad jag menar ? ( c :

Lövva: Och tacklingarna i ryggen som slutspelsskägget-Fagemo håller på med är helt regelrätta eller? Luleå spelarna får vad dom förtjänar..
Den man ligger med får bädda.. eller hur ordspråket går..

Helg Ernest: Jag hörde också det där med lappdjävlar i måndags och blev förvånad. Personligen bryr jag mig inte, men lite höjde jag på ena ögonbrynet.
"Lappdjävlar" skulle faktiskt kunna betraktas som rasism eftersom det är en etnisk minoritet som förolämpas.

För länge, länge sen så hade vi en liknande ramsa mot ett lag ifrån Kiruna. Då blev det debatt i allehanda medier om rasism. Bland annat Aftonbladet tog upp det till och med på ledarplats om jag inte minns fel.

Sen så tror jag ärligt talat inte det är så stor skillnad på antalet samer i Sundsvallstrakten och i Luleå.

Helg Ernest: Möjligt inte men det var ju gasnka ömsesidigt om du tänker efter

Lövva: Ja, det är fel , ni hör ju inte ens till Lappland !
Men geografin var fel men rästen är jag benägen att hålla med om, för hockey spelade dom inte.

Viito: White movie acting delaying the game Kanske ?

Swordster: Hela den diskussionen började med att jag tyckte det var obegåvat att skrika "spela hockey lappjävlar".

Tror aldrig jag har sett nån åka för det! Filmning alltså. Borde vara som i fotboll att man får gult kort eller något liknande.

Lövva: Och hur fortsatten han sedan meningen, ta fram artikeln och läs!

Viito: Krykov ser jag persionligens om ärlig och ren hockeyspelare så att han filmar finner jag svårt att tro. Men däremot Robban Carlsson.

Lövva: Unsportsmenlike conduct eller hur det stavas.

De så jag men du undrade hur slagsmålet i mellan 3 och 4 perioden startade!

Lövva:

Asch, lite klantigt skrivit av mig. Det jag menade var att Ulf helt enkelt "släppte matchen", dvs översåg med de eventuella regelvidrigheter som förekom.

Sen vet jag faktiskt inte om man bli utvisad för filmning, och i så fall, vad heter överträdelsen?

Ulf: om man skall gå efter hans egena ord så lät dem väl även så här. "Det var absolut inte min avsikt att åka över honom"

Viito: Vet ej hur det är, kan man ta utvisnnigar för att spelarna filmar? Och i sådna fall, vad heter dem?

Swordster: Och jag gav dig ett svar. Men du som uppenbarligen var på plats såg då kasnke inte armbågen som Bulan fick i ansiktet, eller boardingen som Skrbek fick

Swordster, Lövva, med flera:

Nu lägger vi ner detta. Börjar faktiskt likna lite sandlåda.....

En annan sak; i gårdagens matchprogram MoDo- VF skrev Hasse Andersson några rader kring domarna och då framför allt Ulf Rådbjär. Anledningen (enligt Hasse) till att Ulf hade så hög nivå på bedömningen var att Gunno, Robban och Krykov filmade så mycket i början av matchserien. Detta var något Ulf såg, varför han då valde att inte ta några utvisnnigar. Så det så!

Synpunkter???

Lövva: Maken till skenheligt pucho har jag väl aldrig läst. Angående Hägerbäck kanske du skall lita till han egna ord mer än din inbillska hjärna. Han enkände ju i er lokalpress att han var övertänd och hade kunnat väja undan.

Lövva: Det skall inte gå att vinna på att spela ojyst !

Bra då kan du inte ha sett hur Bölden försökte kastrera Pelle geom att slå upp klubbladet mellan bena på han och rycka framåt...

Lövva: Ja, men då är vi överens !
Christer Lärking måste va en bra domare som stävjer sådant .

Lövva: Jag ställde en fråga till lilla dig...

Swordster: i ärlighetensnamn så befann jag mig framför TV soffan.

mike66: Obegåvad för att....?

Helg Ernest: Nog såg jag var Bulan gjorde och visst tycker jag att han skulle åkt ut. Till skillnad från vissa här så kan jag ju se vad det egna laget gör också. Jag går inte omkring och tror att mitt lag är några sorts änglar som aldrig skulle skada en fluga.

Lövva: Tycker mig bara märka att du är en ovanligt obegåvad hockeysupporter - var det nått mer du ville veta?

Riktat till Lövva...

Får jag fråga vart i hallen du befann dig när tjafset bröt ut i måndags?

Lövva: Dessutom går det ju inte kritisera Luleå eller5 Luleå fans på Luleås GB där raderas de.

Skämmes tamefaan !!!!!

Lövva: från röva !

Då missade du Bulans 2 TVÅ spiringar innan då som inte renderade i utvisning. Det var med berått mod och med avsikt att skada.
5-9 matchers avstängning skulle det ha blivit om det inte varit slutspel. Med tanke på Sjögrens 9 som kan kallas olycksfall i arbetet . Det är minst 5-10 sådana tacklingar från Luleå i var match . Men inte faan blir någon avstängd för det.
Kasta inte sten i glashus !

mike66: Det verkar du ju veta ALLT om så det är väl dumt å säga emot.

Lövva: Pucko - kan även vara gott till en mosbricka!

Farbror Hasse: Har än aldrig hittat något lag, landet runt, som spelar så. Så det vore ju lite underligt om Luleå skulle göra det. Sen en ramsa som "spela hockey lappjävlar" är ju inte så begåvad direkt. Specillt inte som att när den skreks som mest, i den andra kvarten, så var det Hallin som började det hela genom att crosshecka Bulan när spelarna skulle gå ut till periodvila.

« · 232698 · »