Det skulle vara så djäkla gott att trycka dit SSK idag. SSK fansen har som bekant enbart två olika lägen.. antingen är SSK usla och tränaren skall avgå eller så har de redan vunnit och nu diskuterar de inte ens längre om hur mycket de skall vinna med .. De räknar på att de kanske skulle tjäna på att förlora mot oss för att få möta TIK i en kvartsfinal.. SSK fansen har alltid varit lättlurade.
Det ser alltså ut som det är MoDo vi har lättast för. Vi skulle kunna hoppas att Leksand och Södertälje byter plats, eftersom vi haft lätt mot dom också: Leksand: 3 0 0 0 23-14
Drömmen vore MoDo i kvarten och Luleå i semi, då ser det bra ut...
Tikfanz: Bara jag får vara med om ett slutspel så spelar sikten där man står mindre roll. I Kempis är det inte så förbannat dåligt faktiskt, man får ta del av den fantastiska stämningen i Timråklacken ändå... Det är iaf tacksamt att komma dit, man är alltid garanterade att höras mer än hemmapubliken. Igår på radiosporten sa Christer Jonasson att 3 800 pers. hördes som dom var 50 st.
"Igår på radiosporten sa Christer Jonasson att 3 800 pers. hördes som dom var 50 st."
Tydligen hade Christer Jonasson också sagt att han inte alls kunde förstå varför Luleå fick sitt mål bortdömt - när det berodde på att matchen var avblåst innan de petade in pucken. Jobbigt när man som hockeyintresserad måste lita på en radiokommentator som inte verkar ha någon koll.
Inte för att jag vill säga att det inte lät som 50 pers., för det har jag ingen aning om (det kan omöjligt ha låtit som 50 när halva stå och två sittplatssektioner var igång samtidigt, dock), men om man inte hör/märker när det blir avblåst är man kanske inte så pålitlig i alla lägen... (Själv har jag inte haft förtroende för Jonasson sedan han skulle intervjua mig och ställde jätteunderliga frågor, vilket är en sisådär sex år sedan, men det är en annan sak.)
knaskamilla: Nu måste jag nog ändå försvara den gode Christer Jonasson. Kan inte bedöma gårdagens insats, men personligen tycker jag han är en av de bästa hockeykommentatorerna som Radiosporten har.
Visst, det är svårt att slåss med Lasse Granqvist och Tommy Åström, men nog tycker jag att både han och Erik Lundin (Leksand, oftast) håller hög klass. Jonasson är både korrekt och intresseväckande som kommentator. Och framför allt så babblar han inte bara...
Att han dessutom är landets bästa bandykommentator ger honom extra plus!
klm: Det är en aning bisarrt att Timrå alltid är nederlagstippade av Christer Jonasson. Spelar ingen roll om de lirar ut motståndarna, målen kommer alltid lika oförtjänt av någon underlig anledning. Han snackar hellre musik och drar liknelser mellan artister än förmedlar utveckligen i rinken objektivt.
Det är rätt fascinerande att TIK-fansen fått för sig att Jonasson ogillar TIK, medan alla andra (iaf som jag pratat med om karl'n) är på det klara med att han älskar TIK.
(För övrigt ogillar jag bandy skarpt, men det är möjligt att han är en bra kommentator där...)
knaskamilla: Klart att Christer gillar Timrå! Klart att bandy är kultur! Och klart att Timrå spelar bäst när alla tippar ner dem! Jag tror Christer har hittat ett segerrecept där!
SSK fansen har som bekant enbart två olika lägen.. antingen är SSK usla och tränaren skall avgå eller så har de redan vunnit och nu diskuterar de inte ens längre om hur mycket de skall vinna med .. De räknar på att de kanske skulle tjäna på att förlora mot oss för att få möta TIK i en kvartsfinal.. SSK fansen har alltid varit lättlurade.