1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590570 inlägg · 6217 ämnen

Fallet Nubben

« · 978896 · » Till forumet

Sv: Fallet Nubben
bäver: tänk efter nu.. jämför du verkligen att gå från Timrå till NHL och Detroit (ett av dom bästa lagen i världen för övrigt) med att gå från Timrå till Schweiz. Hehe du är skojig du.
Kommentera

friskan: Det har du aldrig trott. Så sluta spela över.
Kommentera

Uno Gordon:

Åhh......tecknad? Tack gode gud, för en sekund trodde jag att du var på riktigt :)
Kommentera

73Sjöbba: Tja det gick envisa och ihärdiga rykten om att det var jag som gick under pseudonymen "Kalle Anka" efter det att jag tagit timeout ifrån HS första gången.
Kommentera

ingen ifrågasätter Zäta`s Timråhjärta eller moral för att han gått vidare tycker inte heller att man kan klandra Sanny för att han ger sig ut på äventyr
I Nubbens fall år det ju sättet det görs på som är högst tvivelaktigt
för övrigt så är det nog inte många som väljer klubb före pengar.....
förutom Kenny Jönsson
Kommentera

Uno Gordon:
Jag kan ha missat det men vad jag vet så har ingen kallat dig för lögnare här på HS.
Det finns även farter mellan 0-180km/h

Tecknad säger du? Vilken seriefigur då om man törs fråga? (OBS! Skämt)
Kommentera

73Sjöbba: Det är ju just detta jag ifrågasätter. Att jag skulle vara en lögnare. Medan Sanny är en helylle kille. Naturligtvis är så. Jag sitter ju ständigt härinne och fabulerar. Kokar ihop en massa strunt. Dessutom är jag tecknad.
Kommentera

The great one: Det är ju Nubben som s-j-ä-l-v bestämt sig för att dra från Timrå. Nu. Och nej, det finns inga regler för detta - läs Nordströms blogg t ex. Men ändå är Frölunda jättedumma och Nubben gud... Bara det blir en logisk kullerbytta eftersom du önskar Frölundas sportchef "lycka till".

Jag förnekar inte det arbete Nubben utfört för Timrå - MEN; för den sakens skull kan man inte behandla Timrå IK hur som helst. Timrå är alltid 1000 ggr större än nån sportchef som blåser alla mitt under säsongen
Kommentera

Det är bara att tacka Sanny och Nubben för det dom gjort för klubben under alla dessa år och önska dom lycka till. Båda kan lämna klubben med flaggan i topp. Finns ingen anledning att gnälla på varken Sanny eller nubben.

Däremot är det mindre snyggt skött av VF som kontaktar honom mitt under brinnande säsong ,finns det inga regler som förbjuder detta?
Nu måste Timrå IK visa handlingskraft och presentera ett riktigt bra namn som ny sportchef.

Detta ska bli intressant att följa framöver...
Kommentera

fighter: Förhoppningsvis imorgon.
Kommentera

Att Sanny flyttar är inte bra.
Kommentera

Dream Team: Men helt klart så ligger en hund begraven här,tids nog får vi veta om sanningen,tills dess kan man bara spekulera.
Kommentera

Märkligt att viss har så svårt att skilja på privatpersoner och Sportchefer,lagkaptener? Pinsamt.
Kommentera

Hawerchuk: Tack, den bloggen har dock redan blivit länkad till.
Kommentera

Nordström bloggar lite om Nubben.
Kommentera

Mourinho: dålig ska de vara
Kommentera

Skarin: och väldigt tålig tajming som vanligt...
Kommentera

RocknRolf2: Övergången kom väldigt plötsligt. Den saken är klar.
Kommentera

Laken: Men herregud. Jag vet säkert inte så mkt mer än dig (jo lite kanske).
Skulle jag veta hur allt låg till skulle jag ändå inte skriva det här och nu.
Kommentera

Skarin: Nubben hade säkert hoppats att avskedet skulle bli nåt annat, men "som man bäddar får man ligga". Jag vill ha en personlig förklaring från Nubben själv varför det blir så här? Tills dess har han gjort en övergång som är så plötslig och så märklig att jag inte kan finna nåt motstycke i Timrås moderna historia - kan du?
Kommentera

Skarin: Vad är det du vet???
Det vanliga att han inte fick värva mer för styrelsen eller?
Kommentera

Uno Gordon:
Ta och tagga ner lite nu, du brukar vara rätt duktig på att spotta du också.
Kommentera

Per HApps: Minst sagt. Det kommer bli oerhört intressant att få höra klubbens framtida visioner (förutom att bygga ut hallen då) och hur dem löser den nuvarande "turbulensen" inom föreningen.
Kommentera

Har sagt det förut, det är nu som klubbledningens handlingsförmåga sätts på prov. Spännande är det onekligen i alla fall.
Kommentera

RocknRolf2: Jag vet inte mycket här i livet. Men lite vet jag.

Nubben hade nog hoppats om att avskedet från klubben i sitt hjärta skulle bli på ett helt annorlunda sätt.

Tråkigt. Men vi går väl vidare för det? Vi tjurar på. Allt vänder.
Kommentera

T T: Jag har väl för fan rätt att tycka vad jag vill.
Kommentera

Uno Gordon:
Lugn nu! Jag skämtade...
Kommentera

Uno Gordon: Jag är bara inte säker på att supporterklubbens officiella gästbok är rätt forum för dina personliga problem.
Kommentera

Hollywood Hogan: Klart man kan klandra honom. I allra högsta grad. Jag förväntas att inte sväva med osanningar och då kräver jag det av omgivningen också. Vad har ni för rätt att spotta på mig?
Kommentera

Trist att Super-Sanny lämnar klubben. Detta blir en skitsäsong antar jag - klara kvarten kan man ju hoppas på men men... Men fan vilket spännade lag vi kommer ha om några år - förutsatt att 86/91orna blommar ut och stannar kvar länge länge. Det är DET vi ska bygga på, inte Nubben/Sanny. Känns illa, men ändå bra på nåt sätt.
Kommentera

T T: Bo Bulla Berglund är den tyngsta i Timrå!Nattoxen på strand 70talet när han körde stående på glasbordet och visade syrgasdragningen och han kraschade igenom glasbordet!nu pratar vi trocadero light här!
Kommentera

Uno Gordon:
Misstänkte något sådant... Kan man klandra honom? ;)
Kommentera

Uno Gordon: Kanske blir ett byte mellan Rappersville och Timrå dom får Sanny vi får Gunno... :)
Kommentera

Hollywood Hogan: Jag orkar inte gå in på detaljer. Men det är sant att han personligt förolämpat mig.
Kommentera

Skarin: Vad vet du? Jag vet följande: Det är till 99% klart att Nubben bryter kontraktet och skriver på för en konkurrent mitt under brinnande säsong. Varför vet jag inte.

Klart man blir upprörd, alltså av alla inom Timrås organisation trodde jag i alla fall att Nubben skulle ta ett bra avsked - det är väl det minsta han kan göra till klubben som gett honom ett namn i hockeySverige.

Men jag ska hålla mig lugn och jag lovar att ta igen precis allting om jag får en vettig förklaring från Nubben själv - och då inget crap om att "han inte fick värva"
Kommentera

T T: Du behöver inte läsa. Bara till att logga ur om det känns för obekvämt.
Kommentera

Uno Gordon:
Vad är det Sanny har gjort egentligen? Har han tröttnat på dig och sagt ifrån eller? Känner du dig personligt förolämpad på något sätt?
Kommentera

Uno Gordon: Men allvarligt, dina personliga vendettor kan bli lite jobbiga att ta del av här.
Kommentera

T T: Haha vilket skämt
Kommentera

Laken: Jag placerar Sanny i samma fack som Degen, Bosson och Gerhardsson. Och ligger man dessutom sked med Lindman är sprickan total.
Kommentera

Uno Gordon: Sanny och Gerhardsson är de största i klubbens historia.
Kommentera

Uno Gordon:finn-kalle drar till norge!
Kommentera

Om jag inte missminner mig så var vi ganska uträknade när Zäta lämnade...
Kommentera

Laken: Du får tacka honom hur mkt du vill. Men i mina ögon har karln blivit för STOR för Timrå. Ödmjukheten är som bortblåst.
Kommentera

Långben: Icke! Robban Carlsson lägger av efter denna säsong och Kalle Koskinen flyttar hem till Finland. Etnisk rensning AB.
Kommentera

Uno Gordon: Varför tycker du det???
OM Sanny nu lämnar så tackar jag för åren i Timrå IK och önskar honom lycka till. Spelare med hjärta och inställning är alltid uppskattade!
Kommentera

Skarin:tänk er när dom kör igång fysträningen och löpningen nästa säsong då är det bara Robban som står där i träningoverallen!:)
Kommentera

Mourinho: Inte en chans! Nu börjar en ny era!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu tycker jag att vi alla besöker doktorn imorgon o hämtar lite medicin. Sen kan vi gemensamt sjunga We shall overcome. Sjutusingen om inte en dödsmässa är mycket roligare o lättsammare än det är härinne nu!
Kommentera

Skarin: Vad vet du då? Berätta!
Det vanliga att han inte fick värva mer för styrelsen eller?
Kommentera

« · 978896 · »