Labban: Största temposkillnaden på hela säsongen. Vi är typ 2 eller 3 på puck. Ser ut som vi spelade match igår och åkt buss 8 timmar innan nedsläpp, typ. Glöm den här matchen och ladda om inför nästa.
297: De har ett bra försvar som mer eller mindre konstant låser fast våra forwards. Det finns ingen att spela. Vi har inte riktigt fattat att det är skott som gäller så fort vi får chansen.
297: Absolut. Men det känns som du försöker rationalisera att vi ska förlora. Det står 1-1 för tusan, vad är det med dig? Även om FBK är bättre krigar vi och flest mål vinner.
Labban: skjuter man +30 alibiskott i en match så tenderar några att trilla in. Tycker inte man ska skämmas för att erkänna att vi har svårt för FBK. Alla PP vi haft och bara 14 skott i matchen.
Labban: tycker alltjämnt att det här känns som en nollpoängare, FBK och Skellefteå har vi svårt att slå, så enkelt är det. Helt ok bortamatch än så länge iallafall!
söder över: FBK är bra men de har en övertro på sig själv att de ska krossa oss som förra säsongen. Men det börjar sakta men säkert förstå att vi är ett helt annat lag denna säsong. Tror faktiskt vi kan vinna denna match med de vinnarskallar vi har.
Vill se lite rakare anfall från våra vassare formationer och jag vill se backarna 1,5 meter högre i banan vid spelvändningarna. Backarna faller för djupt nu och FBK slaktar oss i gapet som bildas.
Backarna litar inte på att frw kommer hem i tid.
Detta var exakt det Ante pratade om i intervjun innan matchen…
De får ta en kopp kaffe utan mjölk i vilan och komma ut med Svensson-mentalitet!
BlackBay: 1-1 är bra inför 3e perioden. Där brukar vi vara starka. Hoppas vi kan behålla vår svit på 6 raka bortavinster. Gäller att hålla tätt i boxplay första 1.5 min. Ju längre det går och Färjestad inte gör mål desto mer frustrerade lär de bli
Känns helt ok efter 40, stundtals är vi överspelade. De randiga har faktiskt lyckats plocka de situationer som är utvisning (med undantag för roughingen efter vårt mål), kanske billig slashing som Blomqvist åker på - men korrekt oavsett.
Om vi får med oss pinnar ikväll så är det starkt så in i helvete. Oavsett vad så är vi i top 6, smaka på den!
Mmm. Hanzelson tar lite onödiga idag. Vi är kollektivt trötta. Normalt ska vi ligga under med 3-4 puckar, men va f#$ nu är det vi som på storlagsmaner är kvar i en match "orättmätigt" :-)
FH - avdammad: Snälla börja inte med offerkoftan, vi är inte samma trupp som förra året; Färjestad har torskat mot bottenlag denna säsong.
Färjestad är ett bra lag ja, och att vi har 1-1 borta är starkt men jag avskyr när man ska dra "Föredetta mästarna" som en anledning till varför man får stryk
Jag tror att vi måste ta ett djupt andetag och reflektera lite. Vi möter guldlaget förra året på bortaplan och står upp som en värdig motståndare efter två perioder. Några är t.o.m. missnöjda. Vilken astronomisk skillnad från förra säsongen.
Äntligen är vi inne i 2025, ett år som kommer med stora förhoppningar för oss! Nästa torsdag 9/1 åker vi på årets första resa, in och boka den och Linköping veckan därpå här: forms.gle/PMtz7vM6SKtQv9sY6
På måndag tar vi beslut om vilket fordon vi behöver till JKPG. #timraik