Erik177776: Du kallade mig medgångssupporter för jag sa att jag skulle stänga av när de blev 5-2 av att laget var stillastående på isen, sen börja du böla när jag påpekade att en person som du med 80 inlägg inte har någon aning om hur länge ja vars här?
Kerstin_k: Jag tänker att både MPS och Mieho är kontrakt som vi säkert kan få en annan klubb att ta över ett år på om det skulle behövas. De har ändå levererat bättre än vad jag trodde.
Svensson / Strömberg kommer vi få betala lön till länge. MPS har för övrigt varit bra ikväll.
Kanske redan dryftats i afton, men trots en allmän skitkväll som vanligt mot FBK så är jag äntligen glad över Pääjärvi(!!!) och kedjan med Dahlén och Hanzl. Emil borde vakna snart och Lander har väl förhoppningsvis vätskat upp sig sedan magomgången. Det blir nog inte topp-6 men vi kanske kan utmana ändå. Tänk att som Timråit kunna hoppas på att skrälla i ett slutspel. Otroligt.
Läktarproffset: Håller med dig. Men jag håller det för osannolikt att man ska göra det när man (både sportchef och tränare antar jag) aktivt valt att förlänga med honom.
Lite samma visa med Mieho och MPS. Ser inte alls deras storhet och plats i laget som gör att dom ska hänga kvar nästa år också. Vilket dom ju ska.
Det är alltså vi som drar på oss en utvisning med tremålsunderläge i 3:e perioden som ska jaga en reducering... Jag orkar inte den här kvällen är tamjefan helt värdelös.
Kerstin_k: De måste komma överens om att få honom ur kontraktet eller möjligen ha honom som extraspelare. Han måste ju känna själv att det går för fort för honom på isen det här året. Titta på hans kroppsspråk och hur han rör huvudet i egen zon. Han har verkligen noll koll på vilka spelare han ska markera och vart han ska befinna sig. Det verkligen osar osäkerhet om stackarn. Tror han skulle må bra av att spela i allsvenskan sina sista år.
Tikarn97: Visst har jag varit rätt negativ ikväll men det är FBK vi möter. Om Johansson varit vanlig nivå och om vi inte gett bort 3 mål på 3 minuter i 1:a så hade det här varit en väl genomförd match.
Nisse1: Tror att vi ska glömma det här med slutspel. Nästa säsongs silly blir mer spännande än vad ett eventuellt slutspel blir. Man kan inte ”byta chanser” med topplag som Färjestad, Växjö osv. Det håller kanske i en match men över 7 matcher är vi chanslösa. Vi har lite för många ”missar” i lagbygget denna säsong.
Tikarn97: Laget är felbyggt, för få krigare och en backsida som inte håller för SHL. Märkliga förlängningar på Svensson och Didde. Kapanen har en del obekväma beslut framför sig om vi ska ta steg nästa säsong. Play in känns som en skänk från ovan om det blir så.
pingvin: Inför 3:dje vill jag se byte av målvakt samt mer speltid på nr 21 och 22. Värmhed och Sjöholm kan vara framtiden såsom Regin och Strålman var en gång i tiden. De måste dock få chansen i en sån här match
Tror en del spelare känner sig mätta efter säsongen faktiskt, många som blev kvar efter kvalet förra säsongen och känner att det är skönt att det inte blir kval då går man inte in 100% men det ska fan inte se såhär dåligt ut.
Vi hade fått stryk ikväll mot valfritt lag i HockeyAllsvenskan som vi har uppträtt nu i 40 min.
The great one: Japp vi spelade bättre när Svensson var borta. Nu är han tillbaka och har stora problem i egen zon. Ser faktiskt hellre Stenqvist än Svensson i detta läge. Tar emot att säga det men alla tapp och skänkningar Svensson gör är bedrövligt.
297: Precis det som är så frustrerande: ojämnheten. I alla fall efter årsskiftet. Då är det upp som en sol, med som en pannkaka gånger tusen. Man gör en gedigen insats mot Växjö där försvarsspelet är riktigt bra för att i nästa match släppa alla spelvändningar som bara går.
Jag tittar vidare ikväll med hopp om att få se Karolus och juniorerna i tredje. De sistnämnda hoppas jag får så mycket speltid att det tvingas ledas av isen.
Det hoppas jag på inför tredje. Inser att jag är naiv utav helvete. Menar: det är ju trots allt Ante K som chefar i båset 🤷🏻♂️
Ha ha såg FBK:s 1-0 mål nu i repris. Svensson lägger ju sig över JJ så han omöjligt kan rädda returen. Otroligt märkligt agerande. Överlag så har ju Svensson ständigt hållit en hög lägsta nivå till skillnad mot för laget. Men efter Jul har han ju gått ned sig fullständigt. Ser ut som han är sopslut.
För en gångs skull är jag inte härinne och gråter och gnäller över allting, helvete vad bra vi spelar. Det är dålig utdelning, ja, men det är också match 2 av att ha kastat om kedjor och bytt ut spelare vilt.
Hög fart, kvalitativa passningar, fler skott på mål än normalt för att vara oss, hyfsad disciplin hittils har hållit oss utanför utvisningsbåset, det här ser ut som när vi skalperade hela SHL med oavbrutna segrar i nästan 3 veckor.
Det är ett statistiskt topplag mot ett annat statistiskt topplag, nuvarande svenska mästarna, och vi står upp bra. Ser vi över kommande matcher mot skräplag så kan vi absolut sikta mot P8-P4 innan säsongen är över. Det här ser galet bra ut.
Och förfan, unna JJ ett par missar. Han har varit en målvaktsgud nästan hela säsongen.
Första matchen för säsongen som jag slår av innan den är slut. Orkar verkligen inte se ett lag som spelar i sveriges högsta hockeyliga som är helt inkapabla att spela försvarsspel.
Tikarn97: Vi har 2 backar som inte håller, tyvärr har vi långa kontrakt med dom och det verkar innebär att de inte går att bänka, vi har väl visserligen ingen bra ersättare. När det gäller passiviteten framför mål som det klagats en del på i 2 situationer så kan det vara värt att hålla koll på hur länge backarna hade varit inne.
Ska man vara inne mer än 60 sekunder så gäller det att man spelar smart om man ska orka.
Tikarn97: Våra backar kan freda sig när det går långsamt. Så fort det skruvas upp i tempo har de skitsvårt. Det är därför lag skaffar "moderna" backar som kan åka skridskor och faktiskt hänga med i tempot. Vi har väl Lyytinen och Rindell som är någorlunda rörliga, annars är det stenstatyer hela bunten.
Erik177776: Hade jag vars medgångssupporter hade jag inte suttit här inne o skrivit när vi gick på 12 raka torskar förra säsongen. Men du med dina 80 inlägg kan gärna kalla mig det. Gud välsigna dig.
Buhu