1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586482 inlägg · 6217 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26

« · 2735256 · » Till forumet


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Andersson: Gillar att Hartmann slängs in direkt. Då får man anta att han är redo att spela en hel del. Gillar även att man fortsätter med Wedin som center och därmed får ett bättre centerdjup.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Andersson: Där ser man! Många fick fel

Hartmann direkt in i 3e med Wedin och OJ. Lär matchas hårt direkt då. Och Juel står. De flesta ville nog ha kvar Johansson som det lät.

Wedin center igen. Bra
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Turkiska Tiken : Hartmann - Wedin kan bli fint de . Hoppas det lossnar för OJ , helst snart
Kommentera


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Andersson: HVs skadelista skojar man inte bort.

Andre Pettersson
Oscar Fisker Mølgaard
Joona Luoto
William Nilsson Ignberg
Herman Hansson
Oliwer Kaski
Wilhelm Hallquist
Mikael Seppälä

Några långtidsskadade. Tror man hamnar i kval i år igen.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Zäta75: Yes, inget fel i sig. Lite synd att Sagranden inte får testa på spel igen. Men svårt att klaga då ingen i botten 6 egentligen gjort bort sig.
Boyce skulle jag snarare säga är som pånyttfödd under Jokinen!

Positivt med konkurrens med och det skadar inte att ha alternativ om det kommer skador. Skulle Kapanen komma tillbaks så är det ju ett ännu svårare pussel att få ihop för Jokinen om allar tillgängliga!

I det långa loppet vill jag gärna ha Wedda på en kant dock. Med sina skills och "tyngd" i spelet.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Dä bar å åk rakt in i facet ikväll å låt rinna lätt ikväll 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Turkiska Tiken : Får inte ihop att du gillar att de fortsätter med Wedin som center och i ett annat inlägg gärna ser honom som ytter i din laguppställning
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Turkiska Tiken : Okej, håller med.
Tycker dock att han fått en hel del chanser.
Upp till bevis ikväll!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Hank: Well, jag hade inte den tanken i huvudet att fortsätta med Wedin som center men sen när jag såg laguppställningen så tyckte jag det såg bra och logiskt ut. Man kan ju faktiskt ändra åsikt om någon annan kommer med ett bättre förslag.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Turkiska Tiken : Vi gnäller på att vissa av våra är skadad ofta, men jag undrar om inte Andre P tar rekordet. Nå värre.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Jag tror det tyvärr blir som vanligt när vi möter Färgestad. Timrå mot domarn, jag hoppas jag har fel så vi har en chans att vinna i kväll.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Turkiska Tiken : Näe, inte alls. Jag håller med och tycker detta är vår bästa centeruppsättning nu när Kapanen är borta vilket jag skrev för någon dag sedan.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Andersson: har du möjlighet att slänga upp laget ? :)
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Henrik_Tikare: Hoppas vi kan göra första målet för första gången denna säsong samt att Juel nu när han får chansen inte släpper in ett höstlöv direkt
Kommentera


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Hank: Tycker inte att JJ är bättre, isåfall marginellt.
Statistiken har aldrig fel!?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Lena och Sanny kommenterar , om dom nu inte gör en sista-minuten ändring som förra matchen
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Släpp pucken , och låt oss slippa puckade domare
Kommentera


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Smokey: IKE, kort o koncist förslag. Bra.
Som reserv kan vi kalla honom Järnkrok.
Ett både logiskt och ologiskt namn.
Eisen betyder järn enligt min skoltyska, alltså logiskt.
Menger har jag ingen aningen om vad det betyder på tyska och om det betyder något över huvud taget. Järnmenger är ju nästan lika krångligt som Eisenmenger och eftersom namnet Järnkrok är vakant i SHL för tillfället så tar vi det, alltså ologiskt.
Och ja, en och annan BIF-are måhända ogillar att vi lägger beslag på Järnkrok ;-)

Mycket trevligt med Hartmann o Lander tillbaka.
Hoppas Lundmark fortsätter med sitt fina spel. Tidigt på sässen ja, men kan han vara i närheten av det han presterat hittills även i fortsättningen så är det ett fynd i klass med Nubbens guldkornsvärvningar från förr.
Vet vi förresten vem som ligger bakom värvningen?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Nu vill vi se "in your face" hockey och 3 poäng!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Zoogin62: In Jokinen we trust!

Ikväll ska vi visa att vi blir en maktfaktor i årets SHL

In your face!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
MikeNomad.. korven väntar 🍻
Uppladdat:

450x300-img1810.jpegimg1810.jpeg

Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
eltifoso: Ser smaskigt ut men... serveras Arvid Nordqvist till korven?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
sargad:
Tar du bort två av bokstäverna i namnet och bara skriver "eismenger", ja, då får du betydelsen ismaskin... haha
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Zoogin62: Jag har svårt att säga vem av dem som är bättre. På förhand tyckte jag vi hade bästa målvaktsparet förra säsongen men i efterhand stal de faan inte många matcher åt oss. Hoppas och tror på ändring i år och att någon av dem kliver fram och hjälper oss att vinna oförtjänt då och då. Tror Modo och Leksand får problem i år pga av deras målvakter. Nu kommer jag få mothugg snart av jfk bland annat men kommer inte orka förklara vad jag menar
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Någon som vet hur mycket speltid Pilö fick förra matchen? Han är 7de back nu igen, dock tycker han var betydligt bättre än några av våra andra backar av det jag såg.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
sargad: Var e senapen ?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Andersson: Den lögger jag på när vår back är på läktaren efter en dahléndragning 🌭
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Labban: precis som Lundmark har Pilö överraskat tycker jag! Gör inte direkt några defensiva misstag och går på offensiven när det behövs!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Poäng ikväll inget jag räknar med ren bonus om det blir det Färjestad är Guld favoriten enligt de flesta. Men klart man hoppas på en riktig kamp och Juel måste göra sitt inte svaja och sprida returer. Upp till kamp nu kör vi stenhårt med Jokinens fysiskt hockey KÄMPA 💯🏒💪
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
eltifoso: Tomasek het se upp ikväll. Gäller att Juel är het. Och Lodin mfl. Men vi fokuserar på oss själva 👍🏻
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Modano: Helst in-your-face hockey mer än 1 period
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Finns det någon match i år som går under epitetet "poäng är bonus" är det nog den här. Färjestad känns sjukt starka, och Timrå är inte ens halvvägs genom PROCESSEN.
Det här kan bli en riktigt jobbig afton.

Icke desto mindre är man ju nyfiken på hur Jokinen-hockeyn funkar mot ett sånt här motstånd. Förhoppningsvis får vi några positiva besked.

Och: kul med Hartmann tebaks! Blir detta säsongen...osv?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
När dom filmade Lander i korridoren, han haltar lite va..?
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Haha intervjun med Lundmark. Han är ju som en golden retriever, så jävla go
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Synct: Lundmark verkar glad iaf
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Synct: Haltar inget

Älskar Lundmark!

Nu kör vi!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Håkkybåkky: Är man på dåligt humör ska man se en intervju med Lundmark. Man sitter ju med ett leende bara.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Zäta75: Tyckte han såg stel ut när han gick.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Hank: Stå på dig!
J.F.K. är bara en enögd cyklop som är en hejare på skinnbanjo!🤣
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Bragd-Birger: Ser inte att vi ska vinna ikväll. Hur ofta brukar vi göra det mot FBK borta liksom?
Överraska oss!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Bragd-Birger: Hoppas vi kan få hål på Clara. Han känns stor som ett italienskt renässansslott.

Och bra dessutom.
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Såg att Runblad är bänkad i Modo även ikväll..... måste vara nån schism inom laget redan i seriestarten
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Zäta75: Första försöket med the Olli-way mot topp-motstånd. Ska bli oerhört spännande att se hur väl Timrå står sig.

Hoppas på goda besked, inget dumkörande första fem och lite tryck offensivt. Kul med Hartmann!

Kom igen nu!
Kommentera

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Dömer gör Blinde och Besserwessner
Kommentera


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Andersson: Samma visa som de andra matcherna.
Kommentera


« · 2735256 · »