1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Färjestad - Timrå IK 17/11

« · 940909 Till forumet

Sv: Färjestad - Timrå IK 17/11
wap.hockeysnack.com
Vaknar till på hotellrummet i karlstad och undrar om jag drömt om allt elände men efter en snabb kik här så ser jag att så inte är fallet. Vi hade iallafall tur med vädret. Nu blir det burger king och sedan fotboll på någon sportbar. Hoppas på bättre lycka där.
Kommentera

actionleif: Å för att vara riktigt på den säkra sidan hamrade du in inlägget gånger tre...;-) Nåväl, stort och tappert att vara på plats...respect! Kan inte ha varit skoj....
Kommentera

actionleif:

Måste det vara tre repitioner från dig för att du skall tro att vi förstår?
Kommentera

Abron: Håller med dig fullständigt! När säsongen startade ifrågasatte jag att Kalle K spelade i 1 linan, idag är Kalle Timrås bästa back och det är för mig HELT OTROLIGT. Med det lag vi har framåt ska vi med all sanolikhet kunna ta ett SM guld men vad händer om Våra bästa backar Kalle och Lotvonen blir skadade för dom är skade benägna??

Bänka RJ och in med MOE!!!
Kommentera

diffe:

Kanske lite av pudelns kärna, när duktige Kalle K är den kanske bästa backen, so far. Vilket borde ge utrymme för de yngre förmågorna och det skulle även skapa lite mer konkurans där bak, in the defensive force.

More shots on gool....
Kommentera

mikenomad: jaa...så sant så sant...det är just det som ger mig kalla kårar längs ryggraden, att TIK tappar spelet totalt under vissa perioder, princip i varenda match, minns ni Mora borta? seger med 5-2, men...hade inte lotvonen fått in 4-1 i tredje vete sjutton om vi vunnit den matchen....efter Moras 1-3 började spelet svaja oroväckande....nu reddes det ut men, inte var det glasklart.
Kommentera

erathoo: Det roliga i det hela att kk inte skulle få något kontrakt i år,Men han fick ett specialkontrakt med betalning för varje spelad match.nu är han den bäste backen.RJ är nog den sämsta värvningen på många år,
Kommentera

zacco:
Robin Jonsson är så satans dålig att jag skulle personligen kunna sparaka ut han i östersjön.
Kommentera

Per HApps: Ja Jyri Martinen var klasser bättre än Robin Jonsson.
Vi behöver en ny back nu! Och ska Robin vara med så ska han sitta på bänken som 7:e back.
Kommentera

Per HApps: Har funderat en lång stund nu men jag kan fortfarande inte hitta en enda punkt som RJ är bättre på än Svedberg.
Han måste ha mycket mycket mycket lägre lön än Jyri.
Kommentera

Per HApps: Många var dåliga idag. Men Hedström är riktigt uddlös.
Tycker Johan Andersson mer och mer verkar bli den viktigaste spelaren att snabbt skriva 5rs kontrakt med.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Mike och abron: klart det blev tre gånger med en dundermobil. Kvällen som skulle förgyllas med svenskt avancemang blev ju inget vidare heller. Tur man inte är så intresserad av svenska landslaget i fotboll. Kvällen fortsätter på bishop, jo det finns här också.. Rock on!
Kommentera

Det kunde vara värre, man kunde vara Chippen.
Kommentera

Nog bara konstatera att de finns nog ingen elitserieklubb som vill ha Robin Jonsson, men skulle de mot förmodan finns nån. Så kan vi väl samla till flyttbuss och taxi.
Kommentera

actionleif:

Jo du!

Det var en lördag i moll, även Söråkers Bandy fick på pumpen. `´-

Ta det cool, 3 points på tisdag..............
Kommentera

Koski:

Kanske vore ide´att byta lite backar med Timrå Blå (Sundsvall), tror tamme tusan deras är snäppet bättre. Skifta tre stycken, dock inte finnarna.

Noterade i morgontidningen att det inte fanns en enda nolla, inte ens ettor fanns med i deras spelar betyg? Kanske dessa saknas på redaktionens keyboard och det skall bli mycket intressant å se vad det blir för krymta extrimiter som Jimmy skall försöka sig på att skriva om.

Nu skall jag försöka tänka på annat än den Karlsta dans som fördes och utfördes av ett enda lag.
Kommentera

JimmyH:

Abt Y Blogg.....

Jo det är ånyo en i det närmaste mästerlig skildring av vad som ur våra ögon borde ha lyktat på annat än vis, än stympade vurstar.
Fortsätt å förgyll tillvaron med dina skarptänkta rapporteringar och funderare kring hockeyn, det är åtskilliga ute i landet som läser din Blogg, vilket jag med resväska får mig till livs då å då.

Men jag tvivlar inte ett dugg på lagets prestationsförmåga, dilemmat jag har är att försöka vara i hemlandet å se dom spela SM-final.
Kommentera

RTS mfl: Det handlade inte om lön, speltid osv...när det gällde Marttinen. IGEN i laget tålde honom och hans enorma divalater. Att han dessutom körde försäsong med öl, öl och öl gjorde knappast saken bättre.
Kommentera

Jyri Marttinen fortsätter iaf att ha div. åsikter om sin tid i Timrå. Det är såklart inget fel i det, tvärtom så är det väl fullt logiskt att man tycker och tänker en del högt efter en sådan händelse. Men de synpunkter han lägger fram är väl mer än tveksamma. A load of crap skulle jag kalla det, eller rent skitsnack. Saxat ur AB:

"- Jag fick aldrig något förtroende i Timrå, säger han."

"- Det räckte med ett misstag i Timrå för att man skulle bli bänkad. När det blir så så vågar man till sist inte göra någonting av rädsla för att det ska bli fel."
Kommentera

Dream Team: Vilket luder... Jag hoppas att han får det hett när han kommer tillbaka och det både från spelare och publik.
Kommentera

Ambroo:

Men med tanke på hur laget uppträder, kanske det finns en del i hans uttalande.

Ingen rök utan eld!
Kommentera

Ambroo: Ja, vilket vansinne. Vaddå "aldrig fick chansen"? Det var väl först när han inför nystarten mot HV (äntligen) skulle bli satt som sjunde back som det kom på tal. Sedan har väl Timrå IK haft en mer än ok säsongsstart. Då kan man ju, månne i sin enfald, tycka att det borde ha byggts upp ett självförtroende i detta och att det därigenom skapats ett visst utrymme för misstag. Ett utrymme som sällan finns i lag i de nedre regionerna som t.ex SSK eller Brynäs den här säsongen.
Kommentera

Abron: "- Jag fick aldrig något förtroende i Timrå." Tredje mest istid bland backarna...

"- Det räckte med ett misstag i Timrå för att man skulle bli bänkad." Han fick chans, på chans, på chans osv...

"- När det blir så så vågar man till sist inte göra någonting av rädsla för att det ska bli fel." Voi, voi...

Skitsnack?
Kommentera

Dream Team: För att citera Jalla: "Jag håller med!"
Kommentera

Ambroo: En riktigt pissig kväll igår. Stordäng mot FBK o Sverige smiskades upp rejält i Madrid.
Olé!
Kommentera

Ambroo: Apropå Marttinen så verkar han vara så full av skitsnack så att det rinner ut.
Kommentera

Ambroo:

Mmm. Sportbladet var det ja, men halvera det som finns som s.k fakta så kanske vi kommer närmare sanningen.

Förtroende handlar inte enbart om antal minuter istid under match, det finns så mycket mer än de 60 minuter än det som är match.

Visst är det märkligt att det blir lite islossing för Jari i SAIK, men det tycker jag är kul för grabben, å en stor del av ens kapacitet i idrott är glädje.
Kommentera

Ambroo:

Luder ??
Kommentera

Abron: Vad har Sportbladet för skuld i det hela? Det är ju hans egna ord och killen lider av rännskita.

Förtroende förtjänar man. Det är sanningen...

Jari Kurri?
Kommentera

mattias - 74: Var det ja!
Kommentera

Ambroo:

Skuld? Nja det är bara så att det som finns på pränt i en tdining bör man ta med en nypa salt, och visst kan hans ord vara korrekta, men i vilket samanhang?

SJälvklart är det så, respelt förtjänar man.
Kommentera

Abron: I hans värld...
Kommentera

Man skulle kunna kalla gårdagens förlust för en plågsam pyspunka.
Undrar vad som rör sig i huvet på en coach efter en match där gått fel.
Vad tänker den enskilde spelaren efter en sådan match?.
Man skulle kunna kalla gårdagens förlust för kvicksand. Laget spelar, så går en sak fel, och sen en till, och en till. Tills det helt enkelt blir för mycket, och laget inte hinner inse felet förrän problemen stigit dem över huvet.

Men men.. livet och serien går vidare och vi kan inte vinna jämt. Nu är det ny match på Tisdag mot modoliderna och då jävlar ska vi bekänna färg gossar.
DET ÄR DAGS FÖR REVANSCH!!!
Kommentera

-Gurra-: Jag tycker att däcket exploderade snarare än pös och att man även försökte cykla uppför utan kedja.
Kommentera

« · 940909