jens_88: Ja, om inte annat ska det bli oerhört spännande att se hur Timrå uppträder i morgon. Man har en härlig svit bakom sig. Med, inte minst, 3 segrar i rad och bra många poäng tagna på de senaste 5-6 matcherna. Vi visade upp ett oerhört bra hemmaspel igår och mot SSK var det också mycket bra.
Frågan blir således om vi kommer att visa upp ett minst lika bra bortaspel? Förhoppningen inombords talar om en väl genomförd match från Timrås sida. Men den negativa delen av hjärnan säger att det är en plattmatch på G igen. Timrå har ju haft en förmåga att blanda och ge så här långt in i säsongen. Men the Sonnenberg-effekt kanske kan råda bot på det också?
Vem vet? Jag väljer dock att tro att vi kommer att spela bra, men hur långt det räcker återstår att se. Jag tror att vi följer upp de tre senaste segrarna med ett bra spel, sedan får det bära hur långt det vill.
Jag hoppas att Herr Sonnenberg och Dee-caz med sin inställning lyckas inspirera laget att undvika plattmatch imorgon . Jag har en känsla av att det kan gå bra för Timrå
Nu ska vi dock komma ihåg att , trots den jämna serien , så är Färjestad iallafall trea , samt att dom har en riktigt bra målvakt.
Å andra sidan så har Timrå bra 'go'i laget och ännu bättre formkurva .
Kerstin_k: Ja matchen imorn kommer att bli betydligt tuffare,fbk krigar ju för serieseger vi för att i första hand slippa kvalserien,men en pinne är ju inte omöjligt vi måste ju nån gång bryta förlust trenden mot dom,imorn är det en jävligt bra dag att göra det på.
Simmalugnt: Jag tror inte vi skall nedvärdera Robin Jonsson allt för mycket. Han verkar komma mer och mer ju längre serien går. I ett eventuellt slutspel tror jag han kommer att vara som bäst.
Angående kvällens match är vibbarna bisarrt lika de jag känt inför de två senaste matcherna: positivt som fan. Ögnar uppställningen på Swehockey och blir nästan febrig när jag ser de olika kedjekonstellationerna. Sonny-boy i en fjärde. Det kallas bredd. Vi har fyra kedjor som kan - och borde göra så även i afton - köra skiten ur sina motståndare. Är Backe på tå och tändningen i stil med torsdagens så kommer det att tarvas ett jävligt bra FBK för att stå emot.
Det läskiga i kråksången är dock att FBK är just det. Jävligt bra, alltså. Defensiv + målvaktsspel har varit snuskigt tajt under hela säsongen. Hittills har Timrå inte alls klarat av att hantera detta. Men, det var då. Det Timrå som började agera (!!1) under Lulematchen och sedan fortsatte på den inslagna vägen mot SSK och Brynäs har jävligt få likheter med det stirr-Timrå FBK mött tidigare. Nu blir det lite av upp till bevis, för båda lagen.
Hoppas att Timrå verkligen kan stå upp. Bortaplan är en obehaglig faktor, liksom hemmaplansfavören för FBK. Hualigen. Ju mer jag tänker på det, desto svårare känns matchjäveln. Doch, fuck it. Timrå ska ut och köra. Blir det torsk så blir det. Men man ska fan göra det man kan för att vinna.
Visst har man possitiva vibbar nu. Men det gäller att dom står upp och spelar samma spel som mot Brynäs. Enligt tidningarna så kan Wallin, Rhodin, Kåberg fattas för FBK!! Goren Definitiv!! Bör öka chanserna avsevärt. Men som sagt. Ska man lyckas i Löfbergs, så måste man spela offensivt!!! 3 färska pinnar idag och det ser MYCKET bra ut!!!!
"Granqvist var tillbaka men FBK saknade Rickard Wallin, Emil Kåberg, Thomas Rhodin och Marcus Johansson. Alla sjuka. Per Åslund rehabiliterade en skada och Jörgen Jönsson vilade från isträningen och på lördag saknas dessutom avstängde Lee Goren."
Ja, både RJ och Lotvonen blir ju jävligt bra när man spelar i anfallszon stora delar av matcherna. Då behöver de ju inte visa upp sitt fina spel i defensiven!!!! Bada är långt ifrån ES klass!!!!
Laken: ja . jag har sagt det förut . men här kommer det igen . lotvonen kan vara bra mot tempofattiga lag .. han är lugn och placeringssäker .. men kan dom åka skriskor så går det för fört .. men han vart ju inte bokförd för att vara inne på ett baklängesmål i alla fall .. det fick ju sebben mf ta .. så lotvonen fansen kan dra lite plus minus
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.
Så vad tror folk om denna matchen? Det sägs ju desto mer man vinner desto närmare en förlust kommer man..
Men jag känner att det blir vinst!