Inte fullt oväntat att reportern från karlstad skulle säga att det var slumpmål för timrå.. första en slumppuck.. det andra med crippe i målgården.. makalöst.
dr-nix: Man kan ju undra. Enda sättet är väl att ha en snubbe som inte är hockeyintresserad. Men då fattar han dock ingenting om vad som händer. Ett dilemma mao.
skojig kommentar från p4:a .. (angående FBK's dominans) minns inte ordagrant vad han sade för att jag var inte helt klar i huvudet men han syftade på att FBK hade tappad NÅGOT av speldominansen :P
Verkar som att Hedström har kommit igång nu. Hade högre förväntningar på honom som han inte infriat i inledning av serien. Släpper det nu? Han var en frisk mot Södertälje och kanske har vaknat nu.
Per HApps: Precis. Vi måste försöka förklara för nytillkommna ungörnar att det inte alltd har gått så här enkelt.
Den svårbotade hockeyångesten är som bortflugen. Det känns overkligt på nått vis. Så här bra kan det väl inte gå en hel säsong? Visst borde det vända snart?
Skönt när man nästan hör gråten i halsen på komentatorn när han konstaterar att Timrå vänt matchen. Notera också den långa pausen innan han redovisar övriga ES resultat :)
mike66: jag kommer aldrig att glömma Timrås andra säsong i ES där allt gick fel (p.g.a. övermod aka för lite ödmjukhet). TIK visade säsongen därefter att dom lärt sig sin läxa och jag tror inte att vi kommer att falla i samma fälla igen.
dr-nix: Oavsett speltid så har han underpresterat och inte kommit upp i den standard han hade förra året innan han lämnade Djurgården för Timrå.
En farhåga som lyckligtvis inte besannats är hans spelstil skall gynna i mängd minuter i utvisningsbåset. Med facit i hand - han har lärt sig tygla humöret.
mike66:Håller med! Kan inte fatta att TIMRÅ är där dom är i topp i ES och är så j-la bra. Även om matchen i dag inte är klar så är det en konstig känsla men sååååååååå j-la UNDERBART!!!!!!