dr-nix: Den säsongen glömmer man inte i första taget. Det är sån hockeyångest som man i dagsläget söker efter. Det är då som hockeylivet är värt att leva för. Jag får väl se om jag tar mig ner till Gaevle nåt i vinter och får uppleva gamla minnen igen.
Måste göra ett inlägg om Mora. Leder med 3-0 och 26-8 i skott. Jag tycker det är hur kul som helst att de spelar så bra som de gör. Dock synd att de skulle vinna mot TIK :(
Forward: Satan vad kul.. det är roligt att de knäpper experterna på näsan. Snart har inte tjockskallarna som säger nej till 14 lag i es något att säga till om.
mike66: Ja man kan hata allt. Jag ändrar mig. Fast jag hatar inte allt. Jag hatar inte hockeylive. Men allt annat hatar jag. Precis allt annat. Bara för att man kan så vill jag hata, och gärna bli hatad.
geggelundin: Ja det finns rum för 14 lag i ES idag. Se bara på Skellefteå, bra ekonomi, bra spelare, o för bra för Allsvenskan. Skellefte är en riktig hocketstad som bör vara i ES. Ett till norrlandslag är ju bara bra.
geggelundin: Det är ju nästan så att man kan förväxla Mora med TIK för några år sen. Känns inte nästan allt igen? Totalt nederlagstippade, alla "experter" säger typ "max 3 poäng i år", vinner istället lite då och då, säger sig vara anhängare av ideologin "vi ger aldrig upp" och så vidare. Kul att se! Nåt som vore ännu roligare vore att se Färjestad ramla långt ner i tabellen och se Jönsson och Nordström stå och gråta i alla kameror, "de andra kämpar inte...." typ som förra säsongen när de gick kräftgång ett tag.
hojan: Du har så rätt.. Mora har ju hakat på i Timrås spår där :)
Jag unnar inte Jönsson och Nordström sånn skit.. tycker de är bra hockeyspelare.. däremot tycker jag att det vore skönt att se Glennerts min.. så får han se vad han säger angående det där om att skitlag ska spela i elitserien. Dryga jäkla pamp. Blir så less.. fbk förlorar ju för fasiken mot de lag han kallar för skitlag!
geggelundin: Håller med. FBK har ju fått lite storhetsvansinne efter framgångarna, ingen ödmjukhet. Var det inte förra året de sa att det skulle inte skilja så mycket mellan ett NHL-lag och fbk. ehh.. jaha. Jag skulle må så bra om fbk missar slutspel denna säsong.
Forward: Leksand och Skellefteå gör alltid samma misstag, år efter år satsar man på målvakter som inte håller måttet. Så länge de har såll mellan stolparna har de inget i eliten att göra. Punkt slut.
geggelundin: OK gegge, jag uttryckte mig kanske en smula hårt där, men för mig symboliserar Jönsson den dryga attityden hos FBK. Därför får han stå för gråten i min värld... =)
bolla: Lugna ner dig bolla! Man behöver inte hata alls, det är ju sjukt. Ledsen , arg, förtvivlad, glad, upprymd, och lycklig kan man vara: Sluta hata, ta livet och situationerna för vad dom är om lev ut dina känslor men hata inte.
Forward: Först spelar Gauthier Leksand ut ur Elitserien med målvaktstavlor på samma nivå som Salo. Att han tar upp Skellefteå med samma spel verkar för mig högst osannolikt. Karln är ju så ojämn att alpernas berg tycks jämna.
Efter sol kommer det regn och tvärtom...!