RocknRolf2: Det är alltid lättast att skylla på domarn,du och övriga timråfans får börja inse fakta på följande: skyll ej alla förl. på domaren,det är i själva spelet man får se hur det ser ut,det brukar i regel bli lika antal utv. per lag så skit i de.Jag är en Timråsupp. sen slutet på 60-talet så jag vet vad det är frågan om:Kör hårt vi går till slutspel !
Skit resultat just nu (om vi siktar på slutspel). Tråkiga Mora verkar vinna ännu en gång. Inte bra. Man hoppas att dom åker ner i kvalserien. Seriens minsta publik tillför ingenting till Elitserien.
Resultaten hittils, för dem som inte tror på slutspel, är i alla fall positiv. SSK och Leksand ligger under. Jag siktar in mig på slutspel och då blir det genast mycket sämre. Bif och Mora leder och Dif spelar jämnt med Linköping.
En sak är dock säker. Känns som att en vinst mot Fbk är mer eller mindre en nödvändighet.
RocknRolf2: Det är väl det som är tanken, att han ska skjuta. Inte så mycket annat. Vi har ju inte så många andra backar med ordentligt tryck i bössan. Det är ju typ han och Aalto som är notoriska powerskyttar. Den back han spelar med i PP har förmodligen direktiven att täcka upp hemåt lite mer också.
C-J ska spela powerplay. Det är hans enda styrka som hockeyspelare. Han producerar nästan varje gång han får chansen. Däremot är han en katastrof i egen zon.
Jag läste förut att du försvarade crippe. Jag skulle vilja veta av dig vad han tillför laget? För mig tillför han ingenting.
gud: Regel 559 – Spelare spelar pucken med händerna B – Tolkning 1. Om en spelare sluter sin hand om pucken och sedan omedelbart släpper den och inte drar någon fördel av sitt handlande, eller inte gör något försök att dra fördel, skall spelet tillåtas fortsätta. Hursomhelst, om det är en fördröjning i släppandet av pucken, skall spelet stoppas, men ingen utvisning utdömas. 2. Om en spelare sluter sin hand om pucken efter att ha sträckt ut den från sin kropp, eller tar några få skär efter att ha slutit sin hand om pucken, skall spelet stoppas och utvisning utdömas.
Kerstin_k och Talangscouten: Jo, men eftersom Calle har mindre bra puckhantering och passningar så drar han ner tempot i pp och ger andra spelare tidsnöd. Aalto-Styf tycker jag ska matchas i pp.
Talangscouten. Chrippe var väl okej tidigare i höstas men har haft dålig formkurva. jag tyckte det fanns andra spelare som förtjänade kritiken bättre när jag försvarade Chrippe. Nåväl.
mnlg: Var väll ingen som förstod den utvisningen men tyvärr är de dommaren som dömmer och inte vi så inte så mycket att göra tyvärr varaför ska ni gräva ner er för de ta nya tag i stället
RocknRolf2: Vi får väll hoppas att han den nye finnen som provspelar med oss är en bra och klubb teknisk back, vi behöver en sådan då Koskinen är skadad, och back då vill jag ha en deffensiv sådan ingen offensiv. Offensiven får Jantunen och Rosa ta hand om...
RocknRolf2: Visst, det är sant att han drar ner tempot. Men i dag finns ju inte styf med ens, eller hur? Jag kan väl inte påstå att jag känner mig toksäker med Calle inne på isen. Men han skjuter bra, kanske det räcker för att ge honom en plats i pp. Att täcka bakåt får helt enkelt vara den andra backens uppgift.
Olli ”jag ska prata svenska efter årsskiftet” Jokinen Olli ”jag mognade efter 10säsonger i NHL” Jokinen Olli ”vi vill bli som frölunda” Jokinen Olli ”im a honest coach” Jokinen Olli ”vi ska vara det hårdaste arbetande laget” Jokinen Olli ... | Läs mer