1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Färjestads BK - Timrå IK 2008-11-18

« · 1089132 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2008-11-18
-Gurra-: Men andas nu, snälla!
Kommentera

Ambroo:

Håller med dig helt där. Saved by the keeper!!! Tycker tik är minst lika bra som fbk i kväll!! Det jag inte kan förstå är hur challe kan ställa upp med backar med klubborna ut mot sargen i pp. Finns inte en chans att skjuta direktskott på det viset. Det är helt obegripligt på den här nivån!!!
Kommentera

bäver: Jag tycker precis tvärtom, det är mer hjärtskärande att se ett sånt passivt timrå göra motståndarmålvakten till matchhjälte.
Kommentera

DJ Hemp: Du har just i detta nu officiellt sett till att "hata gurra"-traditionen kommit igång igen. Bussigt.
Kommentera

-Gurra-: Jag ser att det lyser men att ingen är hemma.
Kommentera

-Gurra-: missar man så är det ju dåligt gjort ;-)
Kommentera

dr-nix: Ja Pärssinen är en ruskigt bra hockeyspelare och att han o Lehtonen är tillbaka betyder massor, Lehtonens bössa hade verkligen behövts idag, men på torsdag vinner vi de är ja övertygad om för spelet bådar mycket gott iaf, men som sagt Gustavsson höll ju världsklass idag.
Kommentera

Tycker inte att förluster som denna gör så ont ändå ,dom spelar ju bra och fixar chanser och man liksom hoppas till sista sekunden,tvärtom för innan uppehållet då man tog ut förlusten i förskott redan efter första perioden
Nä vi är inne på rätt spår det kommer bara bli bättre och bättre det här
Kommentera

Jag tycker att vi gjorde en bra match återigen och det var väl det jag önskade i första hand, eventuell poäng såg jag som en bonus.

Vi var dock inte långt ifrån för att få med oss en poäng.

Tyvärr så var väl Wandell´s kedja lite sämre idag än vad man kunde vänta sig, kanske.

Hoppas att de kan fortsätta så här och att Lehtonen och Pärssinen är tillbaka till matchen emot Luleå.
Kommentera

Dogsbite: Jag nöjer mig med att konstatera att du kallar dem för kärringar. Det visar på ditt kunnande.
Kommentera

-Gurra-:

Så "Ankan" är en efterbliven nolla och jubelidiot för att Timrå IK är sjukt ineffektivt i afton? En ganska så långsökt koppling enligt mitt sätt att se på saken. Tyvärr, men den där kommentaren var faktiskt mer eller mindre hjärndöd...
Kommentera

73Sjöbba: Något som du uppenbarligen inte förstår dig på. Fråga din mamma eller någon annan vuxen i din närhet för jag orkar inte lägga energi på dumma frågor.
Kommentera

Men en mänsklig målvakt på andra sidan så får vi minst oavgjort idag. TIK gör en mycket bra bortamatch, kanske säsongens bästa. Tyvärr faller vi på ett misstag då Axelsson går bort sig helt efter ett patenterat Nordström-dropp. Att de sen får tvåan billigt är inte mycket att snacka om. Fler skott på mål med mer skymning, framförallt då i PP, hade behövts för att få hål på den där överjävliga Gustavsson, men, men...
Kommentera

Den här förlusten ändrar egentligen ingenting. Timrå är äntligen på banan igen. Som redan har noterats: med skärpa/medflyt i avsluten hade det blivit poäng. Två insläppta på bortaplan mot FBK är klart godkänt.

Ingen mening att stirra tabell nu. Så här måste (försvars-)spelet se ut framöver. Då kommer offensiven också lyftas. Inte minst om man slänger in Lehtonen på backen och en Pärssinen framåt. Två dimensioner som saknas i det här laget, just nu.

Annars: Wandell! Fan vad jag gillar den snubben.
Kommentera

-Gurra-: Okej... jag tycker också att det skulle varit mål på den chansen.
Men alla kan göra misstag, synd bara att vissa inte kan acceptera det.
Kommentera

-Gurra-: Vad surrar du i?
Kommentera

Snoop: Hoppas att Pärssinen inte tappat allt från i början av säsongen då han såg så bra ut. Spelar man så här bra på torsdag plus att man lägger till Pärssinen (som lär vara ringrostig iof) och Lehtonen så har vi bra chanser. Men matchen ska givetvis spelas också.
Kommentera

dr-nix: Precis, Luleå har långt ifrån lika bra målvakt som FBK så fortsätter vi spela så här så vinner vi på torsdag.
Kommentera

Varför måste Canal plus envisas med att ha "Ankan" som kommentator i studion egentligen??. Det måste ju vara en av de mest efterblivna människor som existerar på denna planet. En NOLLA helt enkelt. Hur bra spelet än är så ska denna jubelidiot alltid ha något negativt att poängtera hela tiden.

Nog för att han är rikskänd för att vara knepig (för att uttrycka det milt).
Men hans kommentar på vår målchans i andra slår mycket. "Ja en sån där miss får man bara inte göra, det var dåligt gjort." Vafan!! gör det bättre själv då dum*****.
Kommentera

fan vilken osis. Lider med grabbarna som kämpade som satan ikväll! Gustavsson var fan omöjlig idag.
Kommentera

Timrå lirar bra idag men Jonas Gustafsson har en sån där kväll där han räddar allt. Inte mycket att göra åt.
Kommentera

Ambroo: Japp. Vilka tycker du är tuffa då? Okej, Robin J kanske, ibland. T.ex. Lotvonen, stor som fan men snällast på plan, jag tycker han borde använda sin tyngd mer!
Kommentera

Ambroo: Fan va ja lider med grabbarna, inte mycket o göra åt när Gustavsson ser ut som Henrik Lundqvist, men den här förlusten sved så in i helvetes jävlar !!
Kommentera

Jonas Gustavssons match,han är inte kattskit.
OCH vi förlorar inte på grund av backarna,vi torskar för att vi inte gör några mål.
Annars kämpade grabbarna väl,nu ser vi fram mot Luleå,kom igen bara.
Kommentera

Alltför många menlösa avslut. Alltför jävla uselt försvarsarbete inte minst vid 2-0-målet. Då går det så här. Egentligen spelar vi jämnt med FBK på bortaplan, men vad fan hjälper det? Fan, vad less man blev på att höra namnet Jonas Gustavsson i kväll. Klart som satan att vi måste försöka värva!
Kommentera

Laken: "Och det där med defensiv tyngd då, någon som hade kunnat trycka på Nordström en rejäl "bröstvärmare" hade inte varit helt fel - vakna Linkan!"

Du är oootrolig...
Kommentera

Dogsbite: Men är du på riktigt?!
Kommentera

Jag ogillar verkligen Peter Nordström. Stenhårt.
Kommentera

Vilka jävla kärringbackar vi har!
Kommentera

Målpass till en Timrå spelare iallafall......
Kommentera

Nu visas FBK-TIK på Sopcast, härligt att slippa finnpajsarnas match.
Kommentera

Laken: Tänk om vi kunde överaska och spela en bra powerplay minut nu då!!!! Stänk in 1-1
Kommentera

En helt okej genomförd bortamatch hittills. Dock måste Timrå vara betydligt mer effektiva mot Färjestad på bortaplan för att kunna knipa poäng. Chanser har sannerligen inte saknats...

Dessutom saknas Lehtonen något oerhört i power-play, ja även Styf.

Och det där med defensiv tyngd då, någon som hade kunnat trycka på Nordström en rejäl "bröstvärmare" hade inte varit helt fel - vakna Linkan!
Kommentera

superfalle: Ja Oscar Sundh de är en målsumpare verkligen, men nu hoppas ja verkligen Timrå håller tätt sista perioden och kan dundra in 2 puckar minst.
Kommentera

Snoop: nä. tänk om axelson och sund kunde avsluta... fan va mycket mål det skulle bli... dom skapar ofta chanser..
Kommentera

Fan när försvaret fungerar då får vi inte in puckjäveln iställe.
Kommentera

Simmalugnt:

För övrigt så tror jag att de får fläska in Söråkers bandymål i EON Arena till nästa match...då kanske Skogs har en sportslig chans att pricka målet med en puck.
Kommentera

jens_88: domedagsprofet
Kommentera

jens_88: Faaen, där kom vi i underläge. Nu gäller det att skärpa liret i offensiv zon så att vi kan "trycka dit" den. Go for it!
Kommentera

Så jävla tamt i egen zon.
Kommentera

Yes... Där kom det, hoppas det inte faller som ett korthus nu bara
Kommentera

arf: MEN HERREGUD DENNIS PERSSON!!! Varför släpper han förbi Kåberg sådär lätt för?
Kommentera

jens_88: Snyggt avslut i Finland...
Kommentera

Dennis Persson måste bli mer rejäl.. Han låter ju Färjestad spelaren vända upp och åka in framför mål och få avslut
Kommentera

Skogs är ju otroooooooooooolig
Kommentera

Laken: angående Erixon & Moe just blir jag bara så glad för att Timrå fått fram två egna produkter som jag ser potential i. Iof hade vi Mats Hansson som jag diggade litegranna.
Kommentera

dr-nix: Problemet med att vi under vissa perioder blir tillbakatryckta i egen zon kommer att minska när Linkan hittar en stor, stark defensiv back på marknaden...
Dock, detta är något alla lag råkar ut för under matchernas gång.

Men all heder till Erixon, Moe m.fl. efter den första perioden!
Kommentera

BlackBay: Ja och försvaret ser bra ut så här långt :)
Kommentera

Laken: Jo man blev tillbakatryckta sista 5 men man lirade stundtals riktigt bra. Sebbe Erixon och Moe ser fortsatt bra ut tycker jag. Roligt att se som åskådare.
Kommentera

Snoop: nollan hållen i sju raka perioder nu...
Kommentera

« · 1089132 · »