Saxat från Tikarebloggen:
"36 Pär Styf x -spelade ej.
- Fick ta en skön intervju i första paus trots att han inte spelade. ”Nu får du sätta dig och vila i omklädningsrummet” avslutade den alltid så vakna PPV-stjärnan Leif Jurefalk med."
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ambroo: kanske man formera 2 linor på detta sättet:
Sonnenberg-Corso-Piros
Hynning-G.Karlsson.Pärssinen
tik02: Personligen har jag under en längre tid hävdat att ett tränarbyte skulle vara bra. Varför är igentligen för att Challe inte lyckats få ut vad det här laget kan i sina bästa stunder. Det har dessutom, stundtals, sett ut som att Challe inte riktigt sett vad som behöver förändras. Oavsett hur skicklig Challe än må vara kan det faktiskt vara så att han kör fast och har svårt att ta sig ur det. Som det faktiskt såg ut ett tag.
Naturligtvis skulle det vara underbart om laget tar sig igenom denna svacka som laget haft med Challe som coach och att han leder det här laget till något bra. Men jag kommer alltid att anse att det inte hade varit fel att lämna över taktpinnen till någon annan då det såg som sämst ut.
Nu har laget börjat spela som de ska spela. Fart och fläkt på ett relativt kontrollerat sätt. Man har justerat lite i femmorna, t.ex. har Meunier fått en annan roll i laget och vips blev han från att ha varit en ovårdad speedkula en spelare som känns livsfarlig tllsammans med MPS och Lander. Helt plötsligt när vi börjar spela "Timrå-hockey" så fungerar både PP och BP bättre. Det är just det här jag ansåg att Challe missade då vi gång efter annan gick av som förlorare eftersom Challes tänk inte fungerade i praktiken. Nu har laget återgått till det spel det här laget ska spela och plötsligt blåser det ljumma vindar runt laget igen.
Fantastiskt bra match i kväll som vi skulle ha vunnit. Men lagets inställning idag var det bästa på bortaplan den här säsongen. Någon som lade märke till hur jävulskt farligt det blev när Piros fick spela med Corso och Hynning i tredje.
Hahl Bundy: "Det är sånt som stör mig spec. när kritiken har varit befogad."
Exakt.
Jag vill påstå att det har tagit på tok för lång tid att hitta ett vägvinnande spel med skridskoåkningen som vapen så att säga.
En tabell ljuger mkt sällan. Så som matcherna har sett ut denna säsong ska vi inte ha så många fler pinnar. Egentligen.
Hjälten igår heter Kamil Piros. Utan hans underbara 2-1-mål tror jag inte det hade blivit några poäng alls. Hittills en riktigt bra mitt-i-säsongen-förstärkning. Skogs lilla piruett i sudden var ju underbar också, så förlösande och så rättvist att Timrå äntligen får dra sista strået i OT.
(Uno-Gordon: Jag var väl inte elak mot Skogs igår? Om du tänker på att jag tycker att han har mer att bevisa innan han har ”betalat tillbaka” sitt dåliga spel tidigare så ja, den åsikten står jag för. Möjligtvis att det var taskig timing att påpeka det just då, men jag gav honom mer cred för målet lite senare.).
Vad kan vi förvänta oss nu då mot Arslets kompani på lördag? Jo, poäng! Frölunda är ju hittills skrattretande menlösa i sitt storklubbsbygge och jag glädjer mig något enormt att nya ”general managern” hittills inte alls har lyckats styra ihop ett i närheten så slagkraftigt lag som man kan förvänta sig med dem resurserna. Hahaha! Så absolut har Timrå en guldchans att ta poäng för 6:e matchen i rad, särskilt om vi får tillbaka Sonnenberg. Det största hotet på lördag är dock knappast Frölundas spelare, ett rätt menlöst gäng med många avdankade spelare, utan domaren. Kan domaren någorlunda stå emot alla vrålande Göteborgare så blir det poäng för Timrå. Men tyvärr kan det bli svårt, Frölunda är det lag som jag tycker generellt har mest hemmafördel hos domarna. Zebrorna tycker väl kanske synd om skrytbygget som sprängdes?
Herminator: vaddå ”minns”? Kom med fakta istället! Allt som skrevs om Nylander när det begav sig sist finns ju sparat i hockeysnacks forumhistorik. Hur jag än letar kan jag inte hitta en enda negativ rad som jag själv har skrivit om Nylander, och jag brukar inte ha svårt för såga spelare om det ska vara så, det kanske du har märkt av mina 5000 inlägg… Vad jag däremot ser är att jag i april 2007 skrev flera inlägg om att jag gärna ville ha kvar killen i klubben, här är några exempel:
”Kvar med Nyllet tack. In med en ny bra center annars kommer vi få gå på jakt under säsongen, som vanligt”
2007-04-06 14:39
”Nyllet borde vara av ganska hög prioritet. Åldersnoja hos värvningsansvarige eller? Annars behöver vi nån till rutinerad spelare framåt”
2007-04-11 18:45
"Synd om Nyllet drar, han är underskattad. Sålänge vi får in en rutinerad ersättare så är det väl ok."
2007-04-11 18:54
"Nyllet är en något mer rutinerad spelare, som dessutom har bra puckkontroll och kan göra mål (näst bäst i laget) vilket tveklöst är kvalifikation nog i dagens läge…. Fram för Nyllet - en av lagets bästa målskyttar!"
2007-04-11 22:06
Osv.
Ja, Herminator, du får gärna copy och pasta ett gäng inlägg från 06/07 som styrker ditt påstådda ramaskri mot Nylander. Tills du kommer med bevis så säger jag att du pratar i nattmössan.
Kuriosa:
Timrås skytteliga 06/07:
Hedström 54 matcher 13 mål
Fredrik Warg 48 matcher 10 mål
Anton Strålman 53 matcher 10 mål
Peter Nylander 43 matcher 10 mål.
Delad andraplats. Sååå värdelöst!
Redigerad kommentar