Bragd-Birger: Jag tycker du har fel och fel. FBK dåliga? Mjo.... Men det beror också på att VI gör dem dåliga genom att använda skridskorna och genom hög forechecking och en rejäl intensitet så att säga. Tycker dessutom att pp är bra. Bra fart i passningarna. Bra fart överlag alltså.
Låt oss hoppas på en tidig julklapp från en av de ryska klubbar som innehar rättigheterna till dessa spelare, att de tröttnar på någon och släpper iväg spelaren för det finns minst sagt många spelare som inte presterat speciellt bra, kolla bara på de här.
Klart man ska få klaga, hockey handlar väl fortfarande om att få in pucken i mål ?? Så de man kan gnälla på är väl att de är för dåligt på att göra kass.Hynning missar ju tex öppet mål och ska man vinna svåra bortamatcher lär man sätta sånna puckar.
Skarin: Jag tycker inte att det här är säsongens bästa bortamatch. Man får initiativet av en dålig motståndare som dessutom inte kan hantera sättet Timrå för matchen på, men...likväl skapar man inte särskilt heta chanser. Jag tar betydligt hellre FBK-sitsen, dvs möta ett lag som har spelet men inte utnyttjar det. Om man gör det själv, vill säga.
Ambroo: Jag tycker du missar poängen här. Det är ett skenbart övertag och ingen i Timrå är villig att offra något för att göra mål. Då kan man vinna skottstatistiken hur mycket som helst. man är inte bättre för det. Bättre är man om man gör de små, viktiga sakerna bättre än motståndaren. Det har vi inte gjort så många gånger den här såsongen.
Annars: en match som Timrå ser ut att skänka bort på ett oskönt sätt. Vet inte när jag såg FBK så här värdelösa på hemmaplan sist. Störs hur lätt som helst när man ligger på dom lite. Men vad hjälper det?
Förbannad på hur man undviker att vara rejäla i anfallszon. Ständigt den lätta vägen och positionsbyte längs sargerna i stället för att ta den obehagligare vägen in mot mål. Sen är man helt ofarliga i PP, samtidigt som man ger FBK PP som dom utnyttjar. Domaren var också givmild på den sista. Vad fan handlade det om?
Fattar inte att man hela tiden kan hitta sätt att inte utnyttja ett överläge. Ska vi gissa på en ny uddamålare? Alternativt 40 skott på mål i tredje och en pinne efter full tid?
Hur fan kan man gnälla på laget idag? Är ni helt jävla...?!
Hahaha det är ju skrattretande detta!
Vi dominerar matchen fullständnigt mot ett FBK som, tja, allt annat än imponerar och då är jag snälll... Fast så har ju de iofs uppträtt hela säsongen, men likförbannat så vinner de. De har medstuds hela, hela tiden.
Och till råga på allt så leder Fitt-Modo trots att de varit fullkomligt utspelade. Ja jag vet, RBK och BIF är i ledning de också.
Jag lider med grabbarna. De gör säsongens klart bästa bortamatch. Det är ju jävlar i mig tragiskt!
Brynäs leder, modo leder.. men inte vi... detta ser inte bra ut just nu... MEN förra matchen vände vi 2-0 så varför inte denna gång också??? hoppet är det sista som överger oss!!
RocknRolf2: Om du är så inihelvete duktig på sportchefsjobb så kanske du kan lämna en lista på lediga spelare som passar in i truppen och VILL spela i Timrå IK
RocknRolf2: Vi låg under med 2-0 mot Brynäs också. Enda chansen för oss är ju att vi inte får ta ledning med 2-0 själva. Det brukar ju inte leda till nåt bra. Detta kanske vi kan vända?
Kan bli Roxette dubbelpost nu men jag märkte att Frölunda lyckats knyta till sig en riktigt bra center, men vi kan ju satsa på Nylander, ja menar, han e ju bra? eller?...........................................
Riktigt trist. Färjestad har ju inte särskilt mycket förutom i PP, men samtidigt så är det ju klart att vi torskar om vi inte kan sätta de chanser vi haft.
Fan - Har ni pimplat lustgas till middag... he he he