1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589669 inlägg · 6216 ämnen

Färjestads BK - Timrå IK 2009-12-03

« · 1212195 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2009-12-03
Hahl Bundy: Vad tror du jag är då, jag är lika glad som du. Det är bara det att jag tyckte det gick över styr ett tag här i Forumet, hela tiden när det gick illa för Timrå, så var det bara Challes fel, och jag var med jag också stundtals och
tyckte så, men sa samtidigt, att han är ju inte på isen utan i det stora hela så är det ju spelarna som ska uträtta vad dom har kommit överens om innan matchen i samråd med tränarn, men följde inte planen som dom var överens om, utan presterade rent ut sagt som du sägger "piss". Men nu tar vi nya tag, du ska se att fram emot våren då står vi där igen på en slutspelsplats, och kommer säkert att överraska som vanligt.
Kommentera

Skogs dominerar i intervjuerna.

Kul att han får måla igen !!
Kommentera

dr-nix: Så är det ju och det är jag fullt medveten om. Men nu är det den här matchen det handlar om och så många idiotiska inlägg som föll här under en par timmars tid är svåra att undgå och än svårare att inte reagera på.

Kan vi hålla upp den här farten och intensiteten så får FHC det jobbigt på lördag. De är kanske det lag som trivs allra sämst i egen zon och ligger vi bara på och checkar som idag så kommer det att ge utdelning.
Kommentera

Lagets form:

Fortsätt med detta spel! Det börjar likna nåt.

Kommentera

Bissett19: Inte ens nära. Inte ens om jag försöker.

Grattis förresten... Men du, hur fan gick det där till? Så utspelade ni var i period 2 och 3 häruppe tänker jag då.
Kommentera

Riktigt kul att det börjar röra på sig för Skogs också. Han ger ju verkligen ett genomsympatiskt intryck i alla intervjuer så hoppas verkligen att han kan hitta tillbaka till den Skogs han åtminstone påstods vara innan han kom till Timrå.

Men han är helt klart på rätt väg nu och han har dessutom ökat marginalerna i sitt spel, vilket är en skön lättnad som åskådare.
Kommentera

lincoln: Den här var bra med tanke på de som tyckte att han borde hålla sig till snooker eller poker:

– Nu känner jag mig med ens oerhört gammal, men visst har jag varit med om en hel del spännande saker. En massa curling-VM t.ex.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Ja verkligen! Jag sa ju att vi skulle vinna o rättvisan kom ikapp!:)
Kommentera

Ambroo: Faktum är ju att man börjat lira bättre. Men man vänder inte på detta över en natt. Problemet är att om vi inte håller i denna form och fortsätter plocka poäng så sitter vi i skiten igen efter en match eller två..
Kommentera

Ambroo: Vi får väl hoppas att dom bara satt här och drev med allt och alla och att dom till råga på allt inte såg matchen.
Kommentera

tik02: Sanningen är ju den som har varit! Det har varit Piss!
Jag gillar inte när man ska komma i efterhand när vi börjar spela bra o påstå "att jag minsann var ingen negativ nisse som 97% av ni övriga härinne".

Det är sånt som stör mig spec. när kritiken har varit befogad.

Men du får tycka att jag är hur dum i huvet, som helst, jag är överlycklig över segern eftersom det var det jag trodde på!
Kommentera

PEAP: Ja absolut. Måns var inne och flaxade sönder två pp:n i slutet, men samtidigt så skulle ju Gabbe ha avgjort när han var helt ren i boxen i det ena av de två överlägena.
Kommentera

Ambroo:

Lill-Huge?
Kommentera

Ambroo:

Ja fy fan...

Skämt åsido. Bra match där utdelningen kom till sist.
Med ett bra PP tar vi 3 poäng. Men 2 borta mot FBK är bra !!
Kommentera

T THe he he....det har ju all hört att han gör i tjugo år. Gud vad skönt. MoDo Christer framstår ju som opartisk i sammanhanget
Kommentera

Skarin: Äh fy fan vad dååååååliga vi var, fy fan!

Undrar vart alla gnällpickar är nu då? De sitter säker och skinnhissar och spritsar 23 på kvällsmackan.

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp:

Håller med. Kommentatorerna lyfter sig på något underligt sätt när Timrå går bra...
Kommentera

Svanru: Åk och köp en lott.
Kommentera

Hahl Bundy: Äh fy fan vad dååååååliga vi var, fy fan!
Kommentera

Hahl Bundy: Är du dum på något vis, ska väl för fan tåla att höra sanningen. Jag sitter inte och hittar på en massa skit, dert ska du ha klart för dig, nog fan ska man väl kunna stå för allt negativt som har skrivits om tränarn, och då menar jag sånt som han inte haft en möjlighet att påverka. Men nu ska vi vara glada att det gick som det gjorde ikväll, är hellycklig.
Kommentera

Skarin: Jag håller med! Vi skulle ha haft 3 men vi får vara glada trots allt att rättvisan segrade.
Nu tar vi VF på en gång!
Kommentera

T T: Jag brukar sällan orka kommentera kommentatorer. Men denna Jurefalk är sämst genom alla tider.
Kommentera

Grattis till bonuspoängen

Kommentera

dr-nix:

Själv får jag konstant handsvett när jag ser Timrå spela. Ikväll var det skönt att ha en och annan McMurphy´s Red att kyla ner handflatorna med. Måste säga att kommentatorn blev allt bättre när TIK gick ikapp. Av någon anledning har jag alltid lättare för kommentatorerna när vi har medgång :)
Kommentera

dr-nix: Jurefalk...

– Nu kan jag äntligen klappa i händerna när Färjestad gör mål, haha...

Kommentera

Det här var säsongens bästa bortamatch kära goa hockeysnackare.

Så in i helvete rättvist och skönt, men vi skulle självklart haft alla poängen!

Det är så här vi SKA spela med fart och fläkt, hög forechecking i rätt lägen. Våga under kontroll. Bra snabba passningar över hela banan.
Kommentera

Underbart att lugga FBK på poäng i LLA !!
Kommentera

Paddan: Då är du som jag :)
Kommentera

Dom där jävla HV71 är väl ena riktiga praktarsel, låter SSK kvittera strax före slutet, så jävla ynkligt.
Kommentera

tik02: Jag gillar inte såna där kommentarer från din sida.
Det som har sagts tidigare har varit befogat så kom inte som nån rättrådighetens riddare o läxa upp en del människor!
Kommentera

Underbart sköna två poäng. Och nej, jag vill verkligen inte negga just nu - inte minst efter att man tagit absurda 12 pinnar på de senaste fem - men, faen. Man skulle haft tre pinnar med sig från den här fighten.
FBK var i brygga, och Timrå måste lära sig att utnyttja det fullt ut. Man är ju ett bra lag! Visa det i anfallszonen!

Tredje perioden visade på karaktär, och att vändningen verkligen är här på riktigt. Timrå innan HV-matchen hade med största sannolikhet vikit ner sig. Ett Timrå innan LHC-matchen hade förmodligen blivit byxis och passiva när man kvitterat. Nu höll man hela vägen, och gick verkligen för tre poäng.
Sedan Skogs uppvisning i sudden...porr!

Nu hoppas jag att man verkligen kollar på kvittot efter den här matchen. Vi kan, utan tvekan. Våga ännu lite mer mot Frölunda. Ta hellre ett halvtaskigt avslut i stället för att vänta och se om något bättre dyker upp. Skjut redan vid första upplägget på back i PP om det är en lucka till försvararen. Och - gå in mer mot mål i stället för att vika av mot sargen!

Hoppas att Sonny är med mot VF. Man kan lugnt säga att Anger inte ersatte honom i kedjan, eller tog chansen ö h t. Var han med i dag?

Slutligen: hockey är en underbar sport!
Kommentera

Härligt TIK!
Kommentera

Hahl Bundy: Själv brukar jag ägna torsdagarna, om det inte är hemmamatch, åt Canal+ Sport2:s MålExtra. Det ger ett lite schizofrent intryck att få snuttar från sex matcher serverade lite sporadiskt.
Kommentera

Fortfarande sparka Challe? Fan ni dömde ut honom alldeles för tidigt....
Kommentera

dr-nix: Ja men så låter han jämt. Snacka om att vara less på jobbet!
Kommentera

DJ Hemp: ibland är det så nervigt att man blir tvungen att lämna tvn. Slog b.a. av ljudet efter 1:a perioden. Kommentatorn störde jag mig på. Lät superintresserad av matchen t.ex.
Kommentera

Paddan: Ja det var riktigt snyggt faktiskt.
Jag hoppas vi får mer nytta av killen det verkar nästan så.

Själv var jag lite småimpad av en viss Näslund, det lilla jag såg, med tanke på uppehållet hans.

Redigerad kommentar

Kommentera

Detta var höstens bästa bortamatch av TIK. Inget snack om saken. En mycket rättvis seger! Har just beskådat den med mina egna ögon på puben tvärs över gatan. Ändå ser man hur det klagas under matchen när man nu snabbt skummar igenom forumet...

Ett gott råd: Titta på matcherna istället för att sitta och skriva på Hockeysnack under spelets gång. Ni missar ju vad som händer på isen!

Nu: Fest!!!1

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Seger i sudden på bortaplan mot Färjestad är riktigt, riktigt bra!
Kommentera

fy faan vad skönt med två poäng ...
Kommentera

Paddan: Nu är vi där igen, jag ska inte säga så mycket men "vända kappan efter vinden" lyser igenom starkt nu. Jag är skitglad ikväll.
Kommentera

Från FBK:s forum efter matchen:

-Imponerande att se hur varje spelare i Timrå ger allt i varje byte.

2009-12-03 22:19:00
Kommentera

Hahl Bundy: Den där Pirogen gjorde ett inte helt oävet mål, nästan lite som Pikkarainen.
Kommentera

Paddan: Sansa dig lite nu va!
Kommentera

Jag sa ju att vi skulle vinna ikväll dock trodde jag på 3 pinnar men med tanke på flytet i början för FBK så tar jag gärna 2 p.
Jag är inte den som är den!
Kommentera

Paddan: nja det vet jag inte. Han har saker som jag stör mig på. Sättet vi spelar boxplay är för passivt för min smak (bl.a.). Med det sagt är han inte heller lika kass som vissa här inne ville få fram under den värsta svackan.
Kommentera

Paddan: Nä nån måtta får det va!
Sm guldet tar jag men inte det andra.
Kommentera

Tycker vi hade spelat helt okej efter två perioder. Det var därför det kändes så illa med 2-0 i baken. Jag trodde absolut inte på en vändning i 3:e Jävligt skön vändning. Kan visa sig jävligt viktig i slutändan.
Kommentera

Hahl Bundy: SM_GUUUUUUUULD. SKRIV LIVSTIDSKONTRAKT MED CHALLE!!!!!!!!!!!1
Kommentera

« · 1212195 · »