Sjukaste starten på en period på länge... Man tappar whiskygroggen i soffan när man lite sent rusar in från köket och möts av 1-1... Sedan, när man torkar upp med ryggen mot TV:n så dunkas det 1-2...
Men frågan är om många mer än jag tycker att det är helt rättvist;)
Tycker inte att det var nån bra period. Skapligt framåt men riktigt sunkigt försvarsspel av båda lag. Eller snarare rena bjudningar högre upp i plan som ger alla frilägen. Tur att Pitten storspelar.
Det där var riktigt slappt. Snällt av Karlsson att knuffa lite så att han och FBK-spelaren kunde lämna fri väg åt Prestberg. Slappt!
Småkul match annars, men jag håller inte med dom som tycker att Timrå spelar bra. Man slarvar ju så bisarrt mycket. Tappar pucken i fel lägen, missar i markeringarna...dock tycker jag närkampsspelet såg lite bättre ut.
Lite mer kompakt i tredje så kan det gå vägen. Besviken på finnfemman. Tycker inte att dom leder laget offensivt.
73Sjöbba: Givet. Dessutom gillar han Sven Ingvars och luktar häst. Men nu borde dom micka upp Pärra i stället. Grabbarna lär i alla fall få en del varma värmländska glosor i pausen...
Raggaren Putte: Kände det redan när Halonen (tror jag det var) lade ner pucken istället för att behålla i slutet.
Tonen sattes på nåt sätt sedan var det som sagt boxplay trots 5-5 samt passivt sådant där det räckte att en FBK:are backar in lite fint med arslet och screenar bort en kille så var det öppen gata.
jokklas: Jag trodde vi hade slutat i år med det här med att bara spela av sista minuten i andra. Men tydligen fick vi ett återfall av de senaste årens beteende när det gäller detta.
"Tomma tunnor skramlar mest", är väl ett uttryck som summerar Jokinens tid i Timrå rätt bra. In med hög svansföring: "In your face-hockey", "Fighting DNA", "We will not be outskated by any team", "Train hardest", "Competition, the best ... | Läs mer