The Palm: jag tro det kan vara dags att ge Alexander Larsson ökande speltid o en mer framträdande roll o låta Gabbe istället vila upp sig menatlt fuysiskt el vad det beror på.. med mindre speltid i 4 e linan....n
"Då kom Färjestads Jonas Frögren i hög fart och tryckte till ordentligt. Pikkarainens hjälm flög av och huvudet for in i sargen."
Då kan ju hjälmen enbart ha spruckit när den flög i isen, då lyder min fråga hur kan man mäta en tackling att den var hård för att hjälmen sprack.....när den sprack i isen :P
Abron: Inte en chans. Familjen kommer styra upp detta! Man kommer säga att Pikka tappade balansen och gjorde så att Frögrens armbåge träffa huvudet. Sen så blir nog Timrå IK tvungna att skicka en skriftlig ursäkt till den drabbade samt 35.000 sek!
Jag vet inte vad som är fel med Timrå men nåt galet är det, thats it!! Kan man inte prestera bättre i PP när man har detta som jobb?? Nån 1:a lina har vi inte idag heller, finnkedjan ser mer ut som en överskattad samling håglösa, kanske inte Pärssinen.... det räcker liksom inte att glimta till ibland utan den ska leda laget, visa vägen lr nåt...ja menar snart 15 omg spelade. Kan det vara brist på kvalitet, saknar en riktig PP back och en riktig sniper? Kan det vara så att de enligt rykten är dåligt tränade?? Eller vad fan är det, vill inte skylla på tränarna än men man undrar ju.
Nåt topplag är vi inte i a f, inte än... 5 min PP det mest tragiska man sett..
Jag trodde att jag skulle få uppleva en säsong med fartfylld hockey med fler segrar o ett lugnare tabelläge men nu börjar man tvivla igen o det är jobbig som f-n
Har studerat Sjögrens tackling i very slow motion, och den är inte speciellt trevlig. Tur att det gick som det gick, tror nog att det vankas en avstängning av Sjögren.
Jag tycker Timrå spelar förbannat bekvämt just nu. Man skulle nästan vilja tro att spelarna på något sätt fått lite hybris och blivit lite stora på sig.. I en bortamatch mot Färjestad är det helt ok att slå icing (inte i powerplay, men i övrigt). Vi lallar gärna med pucken ungefär som den där gnagaren sade; "Deras backar verkar tro att dom är Lidström hela bunten". Ut med skiten säger jag. I trängda lägen.
Det jag älskade i de allra första omgångarna var att ingen motståndare behövde göra sig besvär att gå på Timrås mål. Det gick inte. Kom man ändå fram på något märkligt sätt så låg man snart 30 cm under isen men 3 - 4 Timråspelare över sig - alternativt fick man en så svettig handske i ansiktet att man var tvungen att använda AXE - roll-on som ansiktskräm i en vecka framöver för att bli av med stanken. Vart fan är det där nu?
Jag har också alltid sett Gabbe som världens bästa hockeyspelare. Endast Zäta kan i viss mån konkurrera. Men var har världens bästa Gabbe tagit vägen? Han verkar ju ha tappat allt självförtroende och kommer inte alls rätt in i situationerna? Kom igen Gabbe!
Å kom för fan igen Timrå! Grishockey beordras på torsdag! Varje spelare skall slå minst en icing var för att få godkänt!
Foyn: Enklare att få full pott i högskoleprovet, än att svara på dina frågor. Kan möjligvis vara ännu svårare att hitta en infödd modoit som klarat samma prov...
Fy faan vilken skitig förlust! PP är ju som sagt ett riktigt skämt, och får vi inte ordning där så kommer årets säsong bli jobbig. Några grejor.... : Hynning har ett fantastiskt lojt kroppsspråk. : Juha var bra i mål. : Var är Pikkarainen? : Varför blir Jokela sämre och sämre? : Varför tycker jag att Sanny Lindström är största jävla tönten genom tiderna i ES? : Vad gjorde "Dicken" på matchstraffet? : Är folk i Karlstad dum på riktigt?
7 poäng ner till Kvalserien...Ångesten kommer krypande
spud: Avstängning? Han gjorde ju en hjältemodig insats genom att sikta på plexit istället för huvudet precis som Skröder. Om det är något han borde ha så är det fair-play titeln denna säsong. Eventuellt delad med Skröder.
spud: Lägg bort banjon, kliv ner från mjölkpallen och be att få bli inlåst i den madrasserade cellen.
Vi vet att din passion för bättre hockey lockar dig hit.
Men vi har förstånd att förstå att det är fel för din typ att vara här i det syftet... Därför försöker vi få dig att lite snyggt förstå att du ska dra åt helvete.
Men alla här vet också att du inte fattar det. Det är en del i din lättlästa diagnos.
htikare: Men inse att han inte har ett rätt och kostar över 200 papp i månaden och betänk då att folk klagar på Sonnies löneanspråk. I princip är det livsfarliga lägen för motståndarna varje gång Karln är inne.
htikare: Nej, han kan bli trött ännu snabbare. Det kostar kraft att skjuta hårda slagskott. Bättre då att knäppa iväg fisiga handledare som också hittar in i mål ett par gånger per år.
RTS: 33 an borde få tränarorder att skjuta skjuta o skjuta mer direktskott ..han har ju iallafall ett bra skott har han ju visat flera ggr o vad kan bli sämre allt kan ju bara bli bättre..
Raggaren Putte: Exakt.. för att inte tala om Wikegård. Det ska bli kul att höra hans omdöme rörande situationen... jag är rädd att han kommer såga domarnas insats rejält :(
G. Karlsson börjar man tappa tålamod på , vad gör pojken fan han kan göra sådana super tavlor i egenzon så det inte är sant, och när man vet hur bra han kan vara!! Blir galen!
Kattgubben: Precis, det känns lägligt nu med att den kappvändande porslinsdockan Wennerholm kör ett långt inlägg med meningen att det var felaktigt för man måste få tacklas i hockey också då det är en kontaktsport.
Nej, det här var inte alls bra. Tyckte det slarvades redan från första spelminuten. Hafsigt, icke-rejält och tvehågset. Backparet Karlsson-Jokela känns...inte helt stabilt. Har någon förresten informerat Karlsson om att det är tillåtet att skjuta slagskott även fast man har nr 33?
Finnkedjan inte alls bra. Märkligt nog, eftersom alla ingredienser torde finnas där. Men det är plottrigt. Och jävligt icke-resolut i egen zon. Lander i a f bra. Corso alltid farlig, men Hynnings otroliga förmåga att kombinera spelsinne med total uppgivenhet sänker den kedjan.
Ingen skugga över Pitten, dock. Han står som han ska. Vill se lite omvaskningar i kedjorna. Första fungerar som sagt inte. Mycket beroende på Hirso som inte alls hinner skapa några ytor åt sig själv, och Pikken som spelar lite väl mesigt. Undvika nya sargmörsare är bra, att mesa sig inte bra.
Axelsson blir nog het igen nästa gång det är bortamatch i Scandinavium. Var Björn Svensson med? Röymark var trevlig, även Alexander Larsson bättre än väntat. Sebbe har svalnat, Styfen var...halvslak, men det värmer ändå hjärtat att se honom därute.
Färjestadspubliken var som väntat rent obehaglig att bevittna. Nästan - men bara nästan - så att modolidernas genpool ser fet ut i jämförelse. Kan ni tänka er så det kommer att groggas på campingen i kväll?
Men kan Timrå göra sig av med nr:33 nån gång innan vi åker ur ES. Sämste backen i Timrå i modern tid?. Robin Johnsson Framstår ju som rena Gretsky i jämförelse. Men lugn alla kolalovers , han får en 3:ā i betyg i morgondagens ST.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.