1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590624 inlägg · 6217 ämnen

Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08

« · 1330030 Till forumet

Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08
Två välkomna tillskott i morron då både Lander och Timo väntas delta i förnedringen. För det hade nog kvittat vilket lag vi mönstrar mot Värmlandspöjkera. 8-1 i baken, det är säkra papper det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08
Dream Team: Clabbe inför.
Kommentera

Dream Team: Timo syntes knappt i förra matchen. Han gör ingen skillnad;)
Kommentera

Smokey: Nej, även Lander var ovanligt blek. Hynning gnuggade dock på som vanligt.
Kommentera

Smokey: hans ryggbesvär har tydligen kommit tillbaka, det var inte anledningen till att han klev av mot Djurgården dock (han kände sig hängig, kraftlös tror jag det stod i någon artikel).
Kommentera

FBK har oxå dragits med enorma skade- och sjukdomsproblem på slutet. Men självklart ser det ut som att näst intill alla är tillbaka till morgondagens match. Allt är som vanligt, med andra ord.
Kommentera

Bragd-Birger: Hynning är väl den enda spelare i Timrå som kan få bättre betyg när han inte spelar? Annars tror jag att allt snart blir bra.

En välkammad och solfräsch Linkan presenterar snart hockeybomben med stort B... Minns vart Ni läste det först.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skarin: "Vikarierande lagkaptenen Sanny Åslund var tillbaka mot Linköping..." Han rumpkör alltså Per?
Kommentera

Smokey: Brendl blir bra.

F.ö har jag skottat av altantaket o jag har lite kvar. Jag orkade inte allt.

När jag stod där o skottade av 2 m snö på högsta stället o 1.20 på lägsta, på ett altantak som är 30kvm, så inser man verkligen att man Hatar vintern. Hatar snön. Hatar mörkret. Hatar långkalsongerna. Hatar mössor, halsdukar, handskar och tjocka sjuka vintertröjor.
Jag hatar värken o hela den förbaskade skiten.

Vi har mest snö i hela landet 120 cm innan snöstormen igår o jag tror att på min tomt är det överlägset mest snö.

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Du behöver inte vara så ödmjuk, tvåsiffrigt blir det!
Kommentera

Dream Team: De kommer göra kaoz med oss. sen efter de jag skall ge huvudet till pålisen du vet.
Kommentera

Kostiainen: Ökade hem från jobbet för att kolla nyförvärven men icke!
Kommentera

Jockz: Skall jag vara helt ärlig kommer det nog inte ens komma några.
Kommentera

Kostiainen: Nu kommer ju Lander tillbaka så då saknar vi ju bara tre ordinarie forwards. Gott så.
Kommentera

Fan vad veckorna rinner iväg mellan helgerna.

Då sitter man här igen och smuttar på en byxvarm Explorer. Livet leker för stunden.

Pissade lite i bortresta djurgårdsjävelns brevinkast när man ändå hade vägarna förbi. Mitt ödmjuka svar på ett gyllene tifo!

Har märkligt nog fina vibbar inför lördagens möte med värmlänningarna.

Minns i mitt rus några mer märkliga besök i den lila kaffeburken…

Tänk när TIK-Bergslagen hyrde VIP-bastun i hallen och körde en fegisvariant av "Willysson-tifo". Att köra förnedringspropellern mot spegelglaset i bastun när Jönsson & co åkte in på isen kändes skapligt crazy.

Minns också när vi lyckades få en krögare att leverera tre backar starköl till supporterbussen vid ett nattuppehåll i köpingstrakten.

Eller när två av de trevliga arenavärdinnorna i lila kjol och kavaj, vägrade kliva ur vår supporterbuss bara för att man aldrig träffat så välbyggda och belevade män.

Det var som att tanken att para sig med det bästa drog horder av brunstiga typer till vår buss. Men det där känner väl alla TIK:are till som varit ute på supporterresor?

I modotrakter låser för övrigt männen in det värdefullaste de har. Men korna får de gärna ha för sig själv.

Vibbarna och alla vackra minnen ger min Explorer en mild och isren smak. Den runda finkeldoften gifter sig med spänningen inför i morgon. Jag anar stordåd…

Och blir det inte det, då är ångesten det bästa sällskap en 100%-ig baksmälla kan ha.

SKÅL!
Kommentera

Smokey:

Jag vill minnas att det på någon Karlstadsresa gjordes provianteringsstopp på Gröna skylten i Linköping eller om det var Norrköping. Vilket gör mitt minne något tvivelaktigt då båda ligger söder om Karlstad. Roligt hade jag i alla fall.

En minnesvärd kommentar var när en okänd Tikare kliver på bussen i Sundsvall med en platta öl i famnen. Varpå det blixtsnabbt kommer en kommentar från bussens bakre regioner: Vafan ska du kliva av i Gävle?
Kommentera

Det mest intressanta med matchen imorn är hur man väljer att formera forwards. Går Lander direkt in med Murley och Pärra trots att Viinanen gjort det riktigt bra som center? Viinanen går då tillbaka till finnkedjan och tynar sakta bort i Hirsos sällskap.

Helst skulle man såklart vilja se att Lander bara kliver in på Hirsos plats och Hirso får tugga isso på en varm filt.

Kommentera

Frella: "Tugga isso på en varm filt" Hockeylyrik i VM-klass.
Kommentera

Smokey: Ja fyfaan säger jag bara. Ryggen är krökt efter all denna förbannade snöskottning, jag själv har krökat i en vecka nu och är helkrökt nu, finnarna kan ju prova att supa mig under bordet om dom törs, jag tror dom är helrökt den här gången om jag ska vara ärlig.

Så sitter man nu så här kvällen före och undrar vad man egentligen har sysslat med kvällen före, ähh, jag var ju så full så jag kommer inte ihåg vilken skit jag öste in i gb:n igår, alltid skönt att kunna skylla på spriten, det gillar jag. Fyllhäcken är guds gåva till den gifte mannen.

Frågan jag ställer mig dock är; ska jag ta en vit vecka eller supa vidare ikväll, nämen dra ända ini helvete med allt som är vitt i dagsläget, om det nu inte blandas upp med lite svart vill säga, det är snyggt med svart och vitt, jag gillar domare och skator i allmänhet, jag är gift med en skata, jag ångrar idag att jag gifte bort mig, men gjort är gjort kommer aldrig mer igen.

Timrå spelar alltså match igen i morgon tror jag, jag har under det sista halvåret undrat varför Timrå egentligen spelar hockey? Ingen riktig spelidé, spelare med gummiarmar som inte ens kan dämpa en betongsugga med jätteklubban, vad är det som händer med spelarnas betonghänder? Så slår man på den svartvita teven och kommer rakt in i nån match med Detroit, hyfsat vilka handleder de gubbarna har då, även om en passning slås som en stenhård icing så suger dom in pucken som dom aldrig har gjort annat i hela sitt liv, vad har Timråspelarna sysslat med under hela sitt liv?

Jag inser nu att jag skulle ha fortsatt min karriär som ismakare, hockeyn är inte värd all denna ångest och smärta. Att sitta för sig själv i Zambonin och bara drömma sig bort från hockeyn är livet det. Jag börjar ju också bli till åren kommen, kompisar vandrar vidare till andra sidan med befarade stroker och hjärnblödningar som står som spön i backen, man har nu uppnått en ålder då livet får en annan innebörd och man inser att man inte längre är odödlig, jaja, du kommer dit du också El Maco i sinom tid, man blir lite sådäringa smått hatisk, råhätsk mot allt och alla, fräser av den värsta ordbajsaren som om han vore av luft kommen och i jord begraven.

Jag gillar att bli gammal, man får en helt annan syn på livet, hockeylivet är inte så mycket värt numera. Jag tar inte allt för givet längre, jag har blivit lite mer lik Ingmar Bergman.

Va, hur gammal jag är? Skit i det ni så lever ni kanske längre!

FBK - TIK.....................12 - 1!!!11!!!!
Kommentera

FairPlay: Jag tror, å andra sidan, att du har problem med ironin, pastorn...
Kommentera

FairPlay: Å du bittra människa som inte fick komma till med frugan ikväll, gå du och hitta dig en plats att lugna ner dig lite på.
Kommentera

Men lördagsmatch kl 19...är inte det en smula ovanligt?
Kommentera

mikenomad: Timrå börjar 16
Kommentera

El Maco: Mmm...tänkte nog det. ST som skriver 19.
Kommentera

mikenomad: enligt swehockey spelar vi 16.00.

Hahl Bundy: Jag lovar att sätta mig i bilen vid matchstart om du lovar att gå på dass någonstans i mitten av 2:a perioden!
Kommentera

Olle: Jag har hållt mig sen DIF matchen så jag lär behöva gå nån gång under matchen. Länge.

F.ö är Lundmark en lyxvärvning få förunnade med tanke på hur marknaden för Timrå ser ut.
Kommentera

Smokey: Idag är ledorden: "Kötta", "Lemlästa", "Skada", "Krossa" o "Tortera".
Kommentera

"– Det är sportchefens ansvar. Vi får se vad som händer. Vi behöver två nya forwards, konstaterar Clabbe."

Om man läser det här inlägget som fan läser Bibeln, då kan det vara lite kritik mot sportchefen...
Kommentera

Hahl Bundy: Låter som när en vegan tolkar vanlig älgjakt.
Kommentera

Hahl Bundy: Ta med dig en tidning eller någon portabel spelmakapär för du får nog sikta på att sitta där perioden ut!
Kommentera

Olle: Gör en Daniel Corso och säg att du stod upp för laget.
Kommentera

Dream Team: Det är ju Bundy som ska dynga, jag ska bara sätta mig i bilen jag!
Kommentera

Olle: Äh...idag kan nog inte ens HB:s risiga kista rädda oss..:(
Kommentera

mikenomad: sista strimman hopp lämnar nog för dagen då kuben presenteras som domare.
Kommentera

Olle: Ja inte ska jag stå upp för laget eller kanske.....jag vet inte
Johnny H sa ju alltid förr: "Att sitta o se på hockey är som att stå o skita. Det blir inget tryck."

Hmm jag är kluven.
Kommentera

mikenomad: Dokumenterar han skapelsen och lägger ut det på jagsvarvadeenvasavmittras.se så gör han iaf nån glad.
Kommentera

Olle: Är det Kuben? Då är saken biff, off I go to the spelbutik!
Kommentera

Hahl Bundy: Bra citat käre bundy! Idag tippar jag 8 - 2 till värmlänningarna, snälla gud ge oss nåd från tvåsiffrigt och låt oss slippa se skogs indianare i egen zon.
Kommentera

mikenomad:
Referees: Lovefall, Niklas
Forsström, Thomas
Linesmen: Yletyinen, Emil
Sandström, Jan
Kommentera

Förresten fattar jag inte varför vi kom in på om jag ska på toa under matchen el. inte, när det ijentligen ska handla om att Olle SKA befinna sig i bilen resten av säsongen under matcherna.
Kommentera

Hahl Bundy: Bajs är roligare än bilar...
Kommentera

mikenomad: Tycker inte jag. Så det så.
Kommentera

Hahl Bundy: Haha! Din velighet känns lite krystad...kanske du ska prova att...äh jag ger upp direkt!
Kommentera

Olle: Va?? Jag har varit på toan nån gång under match o då vann vi o gjorde mål samtidigt som jag gjorde hela nummerserien.

Hur länge ska man behöva höra det? Va? Va?
Kommentera

mikenomad: Nej alltså jag har ingen aning om det är kuben eller ej. Stjärnorna ligger i perfekt linje för att "the day of the cube" skall infalla men å andra sidan sade tarotkorten att en blek skönhet skulle falla under mitt svärd så jag har faktiskt ingen aning om vad det har för inverkan öht.
Kommentera

Olle: Det är kärlekshösten som är domare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Jag tycker att du ska ta fasta på den potentiella traditionen istället för att gömma undan den på vinden, vi behöver alla poäng vi kan få! I min bok så får du ta åt dig hela äran för segern varje gång.
Kommentera

Hahl Bundy: Lovefall...vilket jävla porrnamn...
Kommentera

« · 1330030