mattias - 74: Själv känner jag ingen oro för läget, och ännu mindre efter set LHC-FBK...då experterna talar om svenska mästare....faan Timrå har lika många poäng, och måste ju ha lika stor chans och vinna sm med då...ha ha
Dream Team: Förmodligen kommer perra att skicka Vampola av banan också efter att han tagit nån onödig utvisning och sen får han sparken imorn. Allt enligt någon gudomlig plan.
Johnny Bravo: Det är väl klart att FBK vinner idag. Eller det är högst sannolikt iaf. 10-0 och den dåliga trenden bryts mot laget som alla bryter sina trender mot.
Ovanstående speglar ungefär den mentalitet jag har när jag sätter mig framför teven ikväll. Förhoppningsvis blir besvikelsen inte lika stor.
Modano: Robinson är de närmaste en back Timrå har . De är nog otroligt svårt att dominera då man har så fantastiskt dåliga spelare brevid sej . Inte vågar man göra nåt framåt och spelet i egen zon blir ängsligt . Robinson i rätt omgivning skulle nog vara en strålande back . Samma med vampola . Tänk han med något vettigt brevid sej . Han skulle äga elitserien
Laken: Nä vadårå ? Alexandra skulle ju vara en poängmaskin.Säger ju allt då Huddinge lekte med norska mästarna vilken klass den ligan har.Robinsson ja allsvensk klass möjligen.
Olle: vi har ju inte haft några skador på tongivande spelare . halonen och granat är ju inga giganter . de är nåt vi målat upp nu bara för att dom är skadade .
U137: Äsch vi har väl inte haft något oflyt på hela säsongen, förutom just med skadorna? Även om det iofs börjar bli så vanligt förekommande att man kan ifrågasätta "slumpen" som variabel i den soppan.
Olle: Ska sanningen fram så var LHC väldigt bleka den matchen . Luleå matchen gav däremot mersmak . Jag tror de krävs både medstuts och hårt jobb i morgon
Olle: Hoppas du har rätt. Tur och otur brukar jämna ut sig i det långa loppet. Jag vet att Timrå fick bra kritik framförallt efter Luleå-matchen , mycket p.g.a. det hårda jobbet och effektiviteten. Men har inte lyckats upprepa det som det verkar, i varje fall inte effektiviteten. Eller är det otur att det blev som det blev efter två raka segrar ?
U137: Det var lika lite tur när vi vann mot LHC/Luleå som det har varit oflyt att vi torskat resten. Vi behöver inte tur för att vinna mot FBK, däremot behöver vi en gedigen arbetsinsats och noggrant spel.
Hrmm, ja, Färjestad är väl närmast desperata - inte lätt att vara regerande mästare och få en sån start på säsongen. Annat är det med Timrå som har vanan inne att hänga på gärsgårn. Det skulle inte förvåna mig om det rasar iväg i morgon. Kan bli en skräckis m.a.o. Timrå måste ha haft maxflyt som vann mot Luleå, och mot ett LHC som kanske var lite formsvagt Mot motiverat motstånd har det varit betydligt svårare. Och motivation lär inte saknas hos FBK, det är nog ställt utom tvivel. Det vill till att hålla emot så länge det går för nog kommer det att storma i Timråzonen i Karlstad.
Kattgubben: ja . synd bara att efter den här matchen så kan man inte lura sej själv med att vänta bara tills halonen är tillbaka , då djävlar blir de bra . men visst kommer de bli skönt att ha två backar av elitserieklass i stället för en