*Ölvestad får 3 matcher + böter för en charging framifrån med höga händer i hög fart. *Söderström i SAIK får 3 matcher för en blind side som bara träffar huvud. *Madsen ungefär samma som ovan, 3 matcher. *Bertilsson får 4 matcher för en charging framifrån (?) i hög fart. *Hyvönen får vadå? För en tackling i rygg med armbåge mot huvud (hopptackling också kanske, måste syna den igen).
Får jag gissa så blir det 4 matcher + böter men jag tycker att det är svårt att ställa fallen mot varandra när man snackar "fulhet". Madsens och Söderströms är väl kanske jämförbara. Har jag missat någon avstängning?
Herminator: Jag tycker nog att det borde bli minst 5 matchers avstängning + 3 matcher böter. Han är bara ute efter att skada. Det finns inga förmildrande omständigheter i fallet.
Forskare har alltid undrat varför människan är så optimistisk när hon ständigt konfronteras med hemska händelser och ouppfyllda förväntningar.
Nu har de kommit fram till att felet kan bero på en defekt på hjärnan.
”Hjärnans oförmåga”
"– Våra fynd visar att människans benägenhet att vara optimistisk främjas av hjärnans oförmåga att förstå fel i förväntningar när det gäller pessimistiska händelser, säger Sharot till Metro.
Dessutom: ju mer optimister vi är, desto sämre tar vi in negativ information."
Herminator: Kul med straffvinst och på lördag är det ÄNTLIGEN Timrå på Canal+sport 1 om jag fattat rätt. Blev övertalad av en säljare att teckna Lilla sportpaketet för dom skulle satsa på elitserien i år....säkert men inte i lilla paketet i alla fall och helst inte på favoritlaget från klykcountry...up yours Kramer!! Och Canal+ sport 2 ...va fan är det för jävla mög...just nu Shanghaj Rolex tournament i tennis med 300 pers på läktare som ser ut att rymma 50000...herregud!!
Olle: man kan juh undra hur en spelare tänker då han höjer armbågen till huvudhöjd mot sin motståndare i en tackling när det ändå knappt surras om annat än att få bort detta ur elit hockeyn?
är det ett handikapp av något slag hos Hannes Hyvönen
Wayne Gresky: om man ska gå på tidigare avstängningar bör det bli 4 matcher för den här. Ingen Hallin på lördag förmodligen. Frågan är hur illa det tog?
Wayne Gresky: Det såg ju inte alls bra ut för pelle, det där är förmodligen en hjärnskakning av den mer allvarliga sorten. Så skadeaspekten som fattades i ert fall från igår finns ju här, sen beror det väl på hur DN bedömer uppsåtet.
Från min grusiga skärm såg det iaf fruktansvärt fult och respektlöst ut. Eller ja du har ju ett bättre ord där, "onödigt"...som fan.
Herminator: JAAAA!! HOCKEYORGASM! Vilket sjukt distinkt skott från Larsson! Vampolas är också vacker men helvetes jävlar Larsson, om du kan placera dom i krysset från den distansen så får du gärna fortsätta med det.
*Ölvestad får 3 matcher + böter för en charging framifrån med höga händer i hög fart.
*Söderström i SAIK får 3 matcher för en blind side som bara träffar huvud.
*Madsen ungefär samma som ovan, 3 matcher.
*Bertilsson får 4 matcher för en charging framifrån (?) i hög fart.
*Hyvönen får vadå? För en tackling i rygg med armbåge mot huvud (hopptackling också kanske, måste syna den igen).
Får jag gissa så blir det 4 matcher + böter men jag tycker att det är svårt att ställa fallen mot varandra när man snackar "fulhet". Madsens och Söderströms är väl kanske jämförbara. Har jag missat någon avstängning?