Då måste man ha folk som begriper det oxå!!! En miniback från norska ligan och en forward som absolut inte är mer än medelmåtta!! Det anser jag är pinsamt dåligt, och långt ifrån att utnyttja 2 platser från andra sidan!! Men det är väl vad man har kunnande att åstadkomma i värvingsväg!!!!!!
söder över: Oj . De va fan inte illa . Som jag skrev igår , hade han varit svensk så hade han varit helt ok . Icke eu platser ska upptas av nån som lyfter laget , som corso , sonnenberg , Mike iggulden osv osv .
Apropå löner etc. Tik har ingen lägre omsätning el spelarlöner än SAIK och Luleå. I fjol hade man garanterat högre löner än dessa!! Hur fan kan det då se ut som det gör på isen?????? Speciellt då om man jämnför med dessa två rivaler som är toppgäng i serien!!! Och Tik som är..... ja det vet vi ju! Kan det bero på lite inkompetens i ledningen tro???? Finner inte ord för detta!!! Även om man tar 2 pinnar i går så är det med en j-la portion tur! Det är riktigt skrämmande hur dåligt man spelar och PP vill jag inte ens komentera!!!
Timrå Icon: Vi undvek att bli trendbrottet för FBK men risken är överhängande att vi blir det på torsdag mot dom istället. Vi spelar ju hemma dessutom.
Bragd-Birger: Jasså . Utveckla gärna varför de är obegripligt att murley får skit . Eller varför inte egentligen , de är ju inte hans fel . Han har ju varit här nästan en hel säsong så vi vet ju vad vi får av honom . Han är ju inte bättre än så här . . Gör nåt mål lite då och då . Bidrar ytterst lite för övrigt . Försvinner ofta helt i matcherna. . Lite som hynning . Med skillnaden att hynning kunde någon gång i bland vara briljant .
Bragd-Birger: appropå Murley, visst skulle han hyllas i dom där 3-4 matcherna han var på gång och gjorde mycket rätt. Men nu är han tillbaka i samma gamla Murley just den Murley som jag inte ville se i Timrå ik, Just den Murley jag förespråkade att vi skulle bryta kontaktet med innan ES säsongen hade börjet. Så nu förtjänar han skit igen.
Det gör även Pikken, en så sjukt stor besvikelse så fyfan, vad har hänt med karln, ge han 5matcher sen är det fan frågan om att omplacera den gosegrisen, Pärssinen är verkligen på sista versen, sorligt nog.
Kostiainen: Själv tar jag gärna ett antal till sådana här sorgliga historier om det renderar i nya poäng. Det här var två löjligt jävla kukviktiga pinnar. Ett mål i baken! Det tar vi med oss. Resten glömmer vi fort som fan.
Och just ja, Pikken. Dags för Kent-Linkan att jobba lite nu. Det är ren kapitalförstörning att låta honom glida runt. Löjligt! Obegripligt att Murran får ta mer skit härinne.
Grattis Timrå! Vilken rackarns chockseger. Trodde stenhårt på en försmädlig förlust jag. Hörde lite på Sportradion när jag satt på tåget norrut. Då stod det 1-0 och inget talade för TIK.
Frella: Jag kan inte argumentera emot, jag såg inte mycket av matchen. I övrigt ett klockrent inlägg. Det finns en del att fundera på kring båda dessa herrar tycker jag.
Wennerholm briljerar med sina kunskaper: "Trots att Timrå bevisligen är elitseriens sämsta lag så här långt - och sannerligen inte bevisade motsatsen i den här matchen - hände det ingenting." Motfrågan till Wennerholm: "....bevisligen är elitseriens sämsta lag"? Vilket lag ligger "bevisligen" sist i serien?
Olle: Just idag tycker jag man bänkade fel finne dock då Pikkarainen ändå var framme och bökade framför mål ett antal ggr medan Pärssinen mest åkte runt och hängde på klubban. Men frågan är väl hur länge klubben och Pikkarainen själv är nöjda med situationen att han bänkas var och varannan match. Han lär väl vara den i laget som lyfter högst lön efter Vampola.
Johnny Bravo: Tyvärr så är det ju oftast så med skvallerpressbloggarna att dom glömmer det centrala (vad det är för typ av förseelse och VARFÖR den är dålig) och sedan lägger dom till något helt sjukt som det Ek säger här, att man ska bötfälla tränarna och sportcheferna för det spelarna gör.
Såna här saker skiljer ju bloggarna från de lite mer insatta experterna som tyvärr inte får lika stort medialt utrymme.
Johnny Bravo: Usch när du säger så där så får jag en slags omvänd Pikkarainen-knuff-känsla. Alltså det där SKA vara ett strängt straff men risken är väl att Hallin blir borta i 10 matcher och Hyvönen i två. Jag hoppas att man slipper bli så förbannad som man skulle vara efter ett sånt besked.
Johnny Bravo: Missade vad han sa, jag ska kika på det. Men det är väl inte något ovanligt direkt, han hetsar ju bara upp sig då det är Luleå eller SAIK som råkar illa ut.
Det som är bra i det här fallet är väl att straffet förmodligen kommer att bli så högt att experterna MÅSTE debattera det hela. Eller så blir det på samma sätt som du säger, straffet blir lågt eftersom det bara är en timråit som råkar illa ut.
Wayne Gresky: Jo nog borde kombinationen "armbåge mot huvud" och "hopptackling bakifrån" rendera i något i överkant av det vi sett på straffskalan än så länge. Fy fan vad onödig tackling.
Halvlustigt benlås av Halonen som tar Paulson ur spel förresten. Får väl hoppas att det gick bra med honom annars är det ju vanligtvis vi som brukar få dom där konstiga skadorna.
*Ölvestad får 3 matcher + böter för en charging framifrån med höga händer i hög fart. *Söderström i SAIK får 3 matcher för en blind side som bara träffar huvud. *Madsen ungefär samma som ovan, 3 matcher. *Bertilsson får 4 matcher för en charging framifrån (?) i hög fart. *Hyvönen får vadå? För en tackling i rygg med armbåge mot huvud (hopptackling också kanske, måste syna den igen).
Får jag gissa så blir det 4 matcher + böter men jag tycker att det är svårt att ställa fallen mot varandra när man snackar "fulhet". Madsens och Söderströms är väl kanske jämförbara. Har jag missat någon avstängning?
Herminator: Jag tycker nog att det borde bli minst 5 matchers avstängning + 3 matcher böter. Han är bara ute efter att skada. Det finns inga förmildrande omständigheter i fallet.
Forskare har alltid undrat varför människan är så optimistisk när hon ständigt konfronteras med hemska händelser och ouppfyllda förväntningar.
Nu har de kommit fram till att felet kan bero på en defekt på hjärnan.
”Hjärnans oförmåga”
"– Våra fynd visar att människans benägenhet att vara optimistisk främjas av hjärnans oförmåga att förstå fel i förväntningar när det gäller pessimistiska händelser, säger Sharot till Metro.
Dessutom: ju mer optimister vi är, desto sämre tar vi in negativ information."
Herminator: Kul med straffvinst och på lördag är det ÄNTLIGEN Timrå på Canal+sport 1 om jag fattat rätt. Blev övertalad av en säljare att teckna Lilla sportpaketet för dom skulle satsa på elitserien i år....säkert men inte i lilla paketet i alla fall och helst inte på favoritlaget från klykcountry...up yours Kramer!! Och Canal+ sport 2 ...va fan är det för jävla mög...just nu Shanghaj Rolex tournament i tennis med 300 pers på läktare som ser ut att rymma 50000...herregud!!
Olle: man kan juh undra hur en spelare tänker då han höjer armbågen till huvudhöjd mot sin motståndare i en tackling när det ändå knappt surras om annat än att få bort detta ur elit hockeyn?
är det ett handikapp av något slag hos Hannes Hyvönen
Wayne Gresky: om man ska gå på tidigare avstängningar bör det bli 4 matcher för den här. Ingen Hallin på lördag förmodligen. Frågan är hur illa det tog?
Wayne Gresky: Det såg ju inte alls bra ut för pelle, det där är förmodligen en hjärnskakning av den mer allvarliga sorten. Så skadeaspekten som fattades i ert fall från igår finns ju här, sen beror det väl på hur DN bedömer uppsåtet.
Från min grusiga skärm såg det iaf fruktansvärt fult och respektlöst ut. Eller ja du har ju ett bättre ord där, "onödigt"...som fan.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Då måste man ha folk som begriper det oxå!!! En miniback från norska ligan och en forward som absolut inte är mer än medelmåtta!! Det anser jag är pinsamt dåligt, och långt ifrån att utnyttja 2 platser från andra sidan!! Men det är väl vad man har kunnande att åstadkomma i värvingsväg!!!!!!