Bragd-Birger:
Frågan är om man verkligen vill ta in en spelare som en gång har lämnat på grund av att han "ville spela i ett topplag" ...eller hur det nu var. Marknaden är säkert tunn, men "Nubbens" styrka är väl ändå att kunna hitta de där guldkornen i sanden. Det borde finnas bättre alternativ.
Blir spännande att se vad som händer i Växjö nu. Är tveksam till att Hlavac fortfarande är den där spelaren som kan gå in och avgöra matcher på egen hand. Risken finns at sådana här värvningar slår rejält fel.
Åslin är duktig i Allsvenskan, men kommer han dominera på Elitserienivå redan den här säsongen? Tveksamt. Och han känns inte som en kille man matchar i fjärdekedjan.
Växjö börjar mer och mer kännas som en riktig amatörförening. De tar mycket plats och gör spektakulära värvningar, men känslan är att de har fått fullständig hybris och att baksmällan lär komma förr eller senare.
pefr: Tror nog att Växjö inte har något emot att slippa Vampens lönepost. Hyfsat taskig bang-for-the-buck där. Däremot kan jag tänka mig att dom helst släpper honom till en annan liga, och inte till en bottenkonkurrent eller ett av lagen som dom får möta i en ev kvalserie.
Huruvida Nubben skulle jobba in honom är svårt att sia om. Ett av villkoren för att Nubben skulle ta Linkans sc-post var som bekant att Vampen skulle få gå och hans lönepott frigöras till andra spelare. Icke omöjligt att det finns något där som sätter käppar i hjulet.
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Timrås organisation i spelet har varit en positiv överraskning, no doubt. Efter Challe och Perraz har Montén stått för en uppryckning där.
Det är i offensiven vi brister. Vi är alldeles för lättlästa offensivt, för individuellt trubbiga och lätthanterliga. Titta på hur enkelt motståndarna styr ut timråspelarna efter sargerna och hur lätt det är att störa backarna så att uppspelen blir så omständiga att forwards blir stillastående i mittzon.
Kom igen nubben ut å shoppa
Stor stark spelskicklig , men säkert dyyyr
erathoo:
Ja, det förstår jag. Men det jag inte förstår är hur ni lyckas förlora med uddamålet hela tiden med tanke på att ni faktiskt tycks ha en bra målvakt och ett helt okej försvarsspel. Spelet i övrigt har ju inte SÅ tokigt ut eller.
Däremot har jag stundtals tagit mig för pannan när jag sett Rögle och AIK spela. Helt ofattbart att de ligger före Timrå i tabellen.
Bragd-Birger:
Det märkliga är, utan att vara ett dugg ironisk, så känns det ändå som att Timrå har varit en positiv överraskning i år. Det känns som att ni trots allt har varit med i de flesta matcher till skillnad från Rögle som har sett ut som ett klassiskt strykgäng.
Hur är det möjligt att ni ligger sist? Ni har släppt in färre mål än Brynäs och Linköping. Visserligen har ni gjort väldigt få mål, men vid strecken brukar det viktigaste vara att ha ett stabilt försvarsspel. Och Lundström är ju jätteduktig.
Växjö är fortfarande en potentiell räddningsplanka med tanke på hur usla de har varit på slutet. Vinner MoDo i morgon samt att Timrå tar full pott mot Rögle och Växjö så ser det helt plötsligt ganska ljust ut. Kvalserien ser inte rolig ut i år ni får se till att stötta laget rejält i de kommande matcherna.
erathoo:
Lite surt att 1-1 blev bortdömt , av nån konstig anledning
Hahl Bundy: Varje Hagos i utvisningsbåset är ett mål i arslet.
Hur stora arslen har vi?
Jag säger til alla de som ska börja sätta sig in i sporten och hålla lite på Timrå att det enda ni behöver träna på ....är att skaka av er saker FORT.
Det kan handla allt från dommarbeslut till snöpliga förluster...så är det att vara Timråit.
Gör vi några mål då släpps det in en massa istället. Surt!
Apropå någonting helt annat så tycker jag att den här krönikan från aiks fotbollsfirma är kul. Avdelningen "vadå, jag är inte bitter?"